Vinnare i fototävlingen Januari 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Jag förstår vad ni menade dinajel och malawi375...jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Visst kan man tycka att foton blir "likadana" osv...men sådant tror jag lossnar ju fler det blir som vinner med "händelsefoton". Det tar lite tid att utveckla. I början vann ju nästan alltid Malawi eller Tropheus foton...det har svängt en del nu och röstningen verkar dra mer åt bildens kvalitet än arten som är fotograferad.

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 7334

      #17
      Ursprungligen postat av dinajel
      Hoppas verkligen att många kommenterar mycket på tävlingarna. Själv tyckte jag det var superbra med kritik på min tävlingsbild.
      Hittills har kommentarsfunktion fått ett ljumt mottagande, då få kommentarer lagts, men kanske beror det på att man missat funktionen.

      Min förhoppning är i alla fall att det tar fart med kommentarer och svar från fotograferna själva.

      OBS! Kommentarer som läggs på bilder som deltager i pågående tävling, ej kommer att visas förrän avslutad tävling.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • maj 2002
        • 736

        #18
        Grattis Nicklas! Din bild var min favvo också, kul att man har bra smak.

        Kommentar

        • nicklas_wijkmark
          Användare
          • februari 2006
          • 46

          #19
          Ursprungligen postat av Ralph
          Grattis Nicklas! Din bild var min favvo också, kul att man har bra smak.
          Hej Ralph!

          Tackar tackar
          www.wijkmark.com
          http://mostphotos.com/index.php?referenceid=2592

          Kommentar

          • Robbe
            Användare
            • februari 2003
            • 527

            #20
            Ursprungligen postat av Malawe
            Jag förstår vad ni menade dinajel och malawi375...jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Visst kan man tycka att foton blir "likadana" osv...men sådant tror jag lossnar ju fler det blir som vinner med "händelsefoton". Det tar lite tid att utveckla. I början vann ju nästan alltid Malawi eller Tropheus foton...det har svängt en del nu och röstningen verkar dra mer åt bildens kvalitet än arten som är fotograferad.
            Vad jag kan se så är det bara två Tropheusfoton som vunnit och det var den senare halvan av 2006 eller du menade kanske inte här på NCS???

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #21
              Ursprungligen postat av Robbe
              Vad jag kan se så är det bara två Tropheusfoton som vunnit och det var den senare halvan av 2006 eller du menade kanske inte här på NCS???
              Jo det var här på NCS som jag menade. Men jag skrev "Malawi eller Tropheus"...
              Diskussionen var tidigare om att just dessa faktorer spelade in i betygsättningen då de var de två mest populära artområdena att diskutera här på forumet. Andra ciklidfoton fick stå tillbaka fast de kanske var bättre rent fotografiskt.

              Kommentar

              Arbetssätt...