Någon som delat på en BTN?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pjotr
    Användare
    • April 2002
    • 129

    #16
    Kikar upp nån kväll nästa vecka, så får vi kika på rampbygge, och på bakgrunden förstås.
    mvh Pjotr

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=130722
    http://www.cardomain.com/ride/690250

    Kommentar

    • Flykt
      Användare
      • January 2007
      • 104

      #17
      Ursprungligen postat av Pjotr
      Kikar upp nån kväll nästa vecka, så får vi kika på rampbygge, och på bakgrunden förstås.
      Strålande! Ser fram emot det...

      Kaffe vankas så klart....
      /Helena

      Min Zoon

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

        #18
        Gå in på www.aquadigital.net , gå in under "artikler" och titta på "Lyskasse til 375 liter med 2x80 W T5-belysning (DIY)"

        Något i den stilen tror jag blir absolut snyggast om du nu ska försöka få ett bra möbelstuk på hela akvariet. Väljer du att använda vanliga T8 lysrör så kan bygget bli hur billigt som helst

        Kommentar

        • Flykt
          Användare
          • January 2007
          • 104

          #19
          Ursprungligen postat av blackened
          Gå in på www.aquadigital.net , gå in under "artikler" och titta på "Lyskasse til 375 liter med 2x80 W T5-belysning (DIY)"

          Något i den stilen tror jag blir absolut snyggast om du nu ska försöka få ett bra möbelstuk på hela akvariet. Väljer du att använda vanliga T8 lysrör så kan bygget bli hur billigt som helst

          Tackar så mycket för tipset!

          Det där såg ju kanonsnyggt ut!

          Frågan är hur tungt det skulle bli med en sån ram till mitt? Då själva ramen skulle mäta 200*100 cm.Och det är ju bra om jag ensam kan ta ner en liknande ram utan att få ryggskott eller spräcka den.

          Akvariet står så himla högt redan nu. Bänken den står på mäter 85 cm, och totalhöjden nu utan ramp är 145,5 cm, vilket gör att när jag står på en stol når jag bara en liten del in i akvariet. Vilket försvårar väldigt mycket när man ska fixa med inredning och sådant då man knappt inte kommer åt nåt. (och jag är ingen pygmé, är i allafall 170cm lång)

          Därför behöver den kommande belysningsrampenrampen vara i sådant tekniskt utförande att den kan tas bort av en person. Kanske ha den i två delar?
          /Helena

          Min Zoon

          Kommentar

          • Micke H
            NCS Medlem
            • October 2003
            • 144

            #20
            Hej Helena

            Kul med fler Västeråsare här på ciklid.se...
            Läckert med så stort akvarium...

            Lycka till med rampen

            Micke
            540 liter +222 +222 +100

            Kommentar

            • Flykt
              Användare
              • January 2007
              • 104

              #21
              Ursprungligen postat av Micke H
              Hej Helena

              Kul med fler Västeråsare här på ciklid.se...
              Läckert med så stort akvarium...

              Lycka till med rampen

              Micke
              Tackar så mycket!

              Hoppas medlemsnummret kommer snart... Så jag kan visa bilder på karet och projektet.

              /Helena
              /Helena

              Min Zoon

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • January 2005
                • 3788

                #22
                Gör inte samma misstag som jag gjorde när jag byggde egen ramp förut! Jag byggde en "sarg" som var delvis täckt uppifrån. Såg jättebra ut i teorin men när jag skulle göra något i burken svor jag lika mycket varje gång. Det funkar inte att bygga en hel ramp som man enkelt kan lyfta bort själv.
                Såg en ramp som någon hade gjort men kommer inte ihåg var jag såg den. Den var byggd på samma sätt som min men med gångjärn på den främre delen så att den gick att fälla bakåt.

                Nu har jag rivit mina två och gjort en annan lösning som jag kommer lägga upp en tråd för sen när det börjar likna något


                /Erik

                Kommentar

                • Flykt
                  Användare
                  • January 2007
                  • 104

                  #23
                  Ursprungligen postat av Erik Österlund
                  Gör inte samma misstag som jag gjorde när jag byggde egen ramp förut! Jag byggde en "sarg" som var delvis täckt uppifrån. Såg jättebra ut i teorin men när jag skulle göra något i burken svor jag lika mycket varje gång. Det funkar inte att bygga en hel ramp som man enkelt kan lyfta bort själv.
                  Såg en ramp som någon hade gjort men kommer inte ihåg var jag såg den. Den var byggd på samma sätt som min men med gångjärn på den främre delen så att den gick att fälla bakåt.

                  Nu har jag rivit mina två och gjort en annan lösning som jag kommer lägga upp en tråd för sen när det börjar likna något


                  /Erik
                  Hej!

                  Tackar för ditt svar. Håller med dig i saken. Gäller att tänka efter ordentlig före...

                  Jag ser fram emot att få se ditt projet sedan.

                  /Helena
                  /Helena

                  Min Zoon

                  Kommentar

                  Arbetssätt...