Dovii från Herkules Zoo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • mars 2004
    • 2262

    #16
    Ursprungligen postat av Tom EA
    Jeg skal til Gøteborg og Helsingborg nå til helgen.
    Noen som vet om Dovii's til salg i nærheten der?
    Sandby ciklidhobby utanför Lund har stora dovii (lekpar), 25-30 cm.

    Kommentar

    • Tom EA
      Användare
      • december 2006
      • 14

      #17
      Er du sikker på at de har Dovii? Min fru (som er svensk) ringte Sandy ciklidhobby på onsdagen/torsdagen og frågade etter Dovii men da var de ikke sikre om de hadde.

      Får ta meg en tur i morgen å sjekke med egne øyne uansett. Takk skal du ha

      Kommentar

      • Tom EA
        Användare
        • december 2006
        • 14

        #18
        Endelig fikk jeg meg en dovii. Dvs fikk meg 3 stk. 1 hann og 2 hunner. Alle er 20-25 cm.
        Bilder ligger her:



        Takk for hjelpen!

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          #19
          Ursprungligen postat av Tom EA
          Endelig fikk jeg meg en dovii. Dvs fikk meg 3 stk. 1 hann og 2 hunner. Alle er 20-25 cm.
          Bilder ligger her:



          Takk for hjelpen!
          Gratulerar !

          De dovii som du har köpt är syskon till mina. Jag lämnade dem till zoobutiken för nästan 1 år sedan.
          De kläcktes den 25/10 2005 och är den 3:e generationen dovii som jag har.

          Har själv ett par kvar härhemma.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Tom EA
            Användare
            • december 2006
            • 14

            #20
            Hur store er dine dovii's - dvs. dom som er syskon til mine? Og spiser dine mye? Mine har så vidt spist litt, men svømmer aldri til ytan som de andre fiskene for å spise mat. De tar den maten dom andre fiskene spytter ut.

            Ellers virker de friske og svømmer mye. Har ennå ikke sett noe særlig aggresjon og de har heller ikke spist noe fisk (de går nå med ca 30 juvelciklider på 6-12 cm).

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              #21
              Ursprungligen postat av Tom EA
              Hur store er dine dovii's - dvs. dom som er syskon til mine? Og spiser dine mye? Mine har så vidt spist litt, men svømmer aldri til ytan som de andre fiskene for å spise mat. De tar den maten dom andre fiskene spytter ut.

              Ellers virker de friske og svømmer mye. Har ennå ikke sett noe særlig aggresjon og de har heller ikke spist noe fisk (de går nå med ca 30 juvelciklider på 6-12 cm).
              När jag flyttade dem för 2 månader sen så var de 28 resp 23 cm.
              Under alla de år som jag har haft dovii så har de alltid varit lite skygga när det är matdags. Vet inte varför det är så.
              Jag fodrar nu nästan enbart med skalade räkor som de tar med god aptit...men de äter inte dock inte så mycket trots det.
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • Tom EA
                Användare
                • december 2006
                • 14

                #22
                Målte min dovii hann i og han har vokst ca 2,5 cm på 3,5 mnd (han er ca 29 cm nå). Han har begynt å spise mer nå (han spiser kun pellets, vil ikke ha reker/rekemix).

                Vet noen om dette er en normal vekstrate for en dovii hann på denne størrelsen? Mine tidligere erfaringer med jaguar hanner er at de pleier å vokse ganske raskt til 23-25 cm for så å bremse opp. Dette skjer kanskje senere med dovii'er siden de blir større enn jaguarer?

                Kommentar

                • jinnarparen
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 2670

                  #23
                  Ursprungligen postat av Tom EA
                  Målte min dovii hann i og han har vokst ca 2,5 cm på 3,5 mnd (han er ca 29 cm nå). Han har begynt å spise mer nå (han spiser kun pellets, vil ikke ha reker/rekemix).

                  Vet noen om dette er en normal vekstrate for en dovii hann på denne størrelsen? Mine tidligere erfaringer med jaguar hanner er at de pleier å vokse ganske raskt til 23-25 cm for så å bremse opp. Dette skjer kanskje senere med dovii'er siden de blir større enn jaguarer?
                  Din hane är broder till den jag har och min är drygt 30 cm nu.
                  När jag har haft tillräckligt med tålamod att låta de växa till sig så har de vuxit ca 10 cm/år, har dock bara haft de tidigare generationerna i ca 3 år.
                  Nuvarande hane har hållit ett högre tempo då han inte blir 3 år förrän i slutet av oktober (25:e).
                  Fast efter vad jag har läst på utländska forum så lär de kunna växa ännu fortare.

                  Hur går det annars med paret?
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • Tom EA
                    Användare
                    • december 2006
                    • 14

                    #24
                    Det går med dovii paret. De har lagt egg noen ganger, men eggene blir sakte men sikkert spist av sebra ciklider. Ellers virker det som om dovii hannen ikke har valgt hunn 100 %. Han flørter av og til med den andre dovii hunnen jeg har. Hver gang hans "fastmø" ser dette angriper hun den andre hunnen og dovii hannen blir da med å jage henne bort. Har også hørt at dovii hanner kan være sene med å velge faste hunner.

                    Dovii hannen min er generelt ganske sky og gjemmer seg ofte når jeg kommer inn i rommet. I starten gjorde dette at han ikke ville spise, men etterhvert spiser han ganske mye og det har vel gjort at han har vokst litt den siste tiden. Men jeg synes fortsatt ikke han spiser nok om jeg sammenligner med hvor mye mine store oscarer spiser... Når man leser på andre forumer (amerikanske) så er det mange som hevder de har doviier på over 20" og at det er mulig å få til dette på 2-3 år. Undrer hva de mater fiskene sine med

                    Ellers har han vært i krangler med en midas hann noen ganger, men den siste tiden virker det som om de har holdt seg på hver side av akvariet og iallefall respekterer hverandre selv om de ikke er venner. Han har også mistet sine 2 store fortenner pga krangler med midas hannen (håper disse tennene vokser ut igjen). Han har imidlertid igjen tennene som er på siden i underkjeven.

                    Ellers har mine friedrichstali som jeg kjøpte som doviier blitt ca 10 cm og de har fått fine farger. Håper å få et par her etterhvert.

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      #25
                      Ursprungligen postat av Tom EA
                      Det går med dovii paret. De har lagt egg noen ganger, men eggene blir sakte men sikkert spist av sebra ciklider. Ellers virker det som om dovii hannen ikke har valgt hunn 100 %. Han flørter av og til med den andre dovii hunnen jeg har. Hver gang hans "fastmø" ser dette angriper hun den andre hunnen og dovii hannen blir da med å jage henne bort. Har også hørt at dovii hanner kan være sene med å velge faste hunner.

                      Dovii hannen min er generelt ganske sky og gjemmer seg ofte når jeg kommer inn i rommet. I starten gjorde dette at han ikke ville spise, men etterhvert spiser han ganske mye og det har vel gjort at han har vokst litt den siste tiden. Men jeg synes fortsatt ikke han spiser nok om jeg sammenligner med hvor mye mine store oscarer spiser... Når man leser på andre forumer (amerikanske) så er det mange som hevder de har doviier på over 20" og at det er mulig å få til dette på 2-3 år. Undrer hva de mater fiskene sine med

                      Ellers har han vært i krangler med en midas hann noen ganger, men den siste tiden virker det som om de har holdt seg på hver side av akvariet og iallefall respekterer hverandre selv om de ikke er venner. Han har også mistet sine 2 store fortenner pga krangler med midas hannen (håper disse tennene vokser ut igjen). Han har imidlertid igjen tennene som er på siden i underkjeven.

                      Ellers har mine friedrichstali som jeg kjøpte som doviier blitt ca 10 cm og de har fått fine farger. Håper å få et par her etterhvert.
                      Jag har också läst att en del dovii lär ha vuxit fort. Den gemensamma nämnaren för dessa är att de nog har gått för sig själva, inga honor. Att det sen finns en hel del som har dovii som är +20" får man nog ta med en nypa salt. Har sett 2 st fotobevis på djur som varit 19"

                      Ingen av de dovii som jag har haft har varit något speciellt matvrak, faktiskt så verkar de vara rätt så kinkiga med maten - äter bara lite varje gång.
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • Tom EA
                        Användare
                        • december 2006
                        • 14

                        #26
                        Her er en tråd som sier litt om dovii størrelse:

                        just wondering if n e 1 who has grown up dovii can tell me how big i can get my juvi dovii to grow in a 6x2x2ft tank,& how often/large water changes should i do to increase his growth rate and potential.lastly any advice on feeding would be great.my six ft has 2 aquaclear 500s & 1 1500ltre an...

                        Kommentar

                        Arbetssätt...