Vilken färgrymd använder ni som standard, de jag har att välja på är sRGB och Adobe RGB ?
Vad är skillnaden och när är det bäst att använda den ena eller den andra ?
Frågelåda För allt inom foto.
Kollaps
X
-
Ursprungligen postat av BedsonTack Laesk, har äntligen fått till en HDR-bild värd namnet. Betydligt enklare än cs2.
Jag lägger ut några bilder när jag finputsat min teknik en smula....
Oh... Äh trams, lägg ut nu i Övriga-bilder-tråden!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av LaeskHrm... känner inte igen de du beskriver, jag satt ju me cs2 innan ett tag, men hrm.. kan inte minnas nått me välja sånt. Skumt!
Kan nog bara ge dig rådet att köra me photomatix ist!
http://www.hdrsoft.com/download/download20win.php
Jag lägger ut några bilder när jag finputsat min teknik en smula....Lämna en kommentar:
-
Hrm... känner inte igen de du beskriver, jag satt ju me cs2 innan ett tag, men hrm.. kan inte minnas nått me välja sånt. Skumt!
Kan nog bara ge dig rådet att köra me photomatix ist!
Lämna en kommentar:
-
Hdr?
Hej,
jag lyckas inte skapa några bra HDR bilder. Jag följer alla instruktioner men när Photoshop ska generera slutresultatet av mina tre bilder får jag välja att ange EV-värde eller välja exponeringstid, bländare och ISO. Här blir jag lite ställd, kan ni ge några tips hur ni brukar göra....Lämna en kommentar:
-
jahapp, det vart inte värst "sexy" men va faen, vill man ut så.. =)
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
har haft min 400D nu i knappt en månad, och man börjar lära sig men de tar tid trottsa man läst insruktionernan in och ut och bakåfram så är det trixigt..
en fårga, vad jag förstått så är int 400d spec väder tålig? om man vill fota en vinter dag tex, elelr regn dag, hur gör man då? ( förutom att fota innifrån och ut då)
finns det "skydd" te kameran eller ngt?
mvhLämna en kommentar:
-
Digital Photo Professional
Hej,
är det någon som har testat Digital Photo Professional som är det bildredigeringsprogrammet som följer med Canon 400D? Synpunkter mottages tacksamt.
I fall Ni proffs tycker det är sunkigt kanske det inte är någon idé att lägga tid på att lära sig det....Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av ZaphiP e la iofs inte "auto". Om man använder P måste man iallafall förstå när man vill ha stor/liten bländare eller snabb/långsam slutartid. Jag kör nästan aldrig P, däremot använder jag Av och Tv mycket. Använder mest M när jag fotar med blixt eller i studio...
Ja jag fotar oftare på Tv och Av än P också..
Ursprungligen postat av dinajelTrevligt för övrigt att se att man inte var helt ute och cyklade vad gäller det där med skärpedjup och avstånd.Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av LaeskÄr du säker på att hon inte fuskar me att köra på P då?dvs auto..
Trevligt för övrigt att se att man inte var helt ute och cyklade vad gäller det där med skärpedjup och avstånd.Lämna en kommentar:
-
P e la iofs inte "auto". Om man använder P måste man iallafall förstå när man vill ha stor/liten bländare eller snabb/långsam slutartid. Jag kör nästan aldrig P, däremot använder jag Av och Tv mycket. Använder mest M när jag fotar med blixt eller i studio...Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av dinajelMen det är sambon som har fotointresset och det märks, för hon klämmer bara iväg en serie bilder och dom blir riktigt bra, medan man själv sitter och fotar upp ett helt minneskort under några timmar och bara får typ en okej bild...dvs auto..
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av TonyOm ni börjar med att lära er förhållandet mellan slutartid och bländare samt vad de gör med bilden kommer ni snabbt igång.
tack så mkt för tipset =)!Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: