Fototävling 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Ursprungligen postat av Bedson
    Grattis till segern kan du få iaf

    Jag tar gärna emot kritik på min bild. Fick ingen kommentar i tävlingen.
    Alltså..jag är ingen superfotograf eller så men jag tycker ljuset faller lite fel på fisken och man ser inte mycket mer än kroppen och en del av huvudet ser "kapat" ut vid nosen pga det mörka i fotot. Hade fisken haft ryggfenorna utspända så hade nog jag gillat fotot mer för då hade det belyst den biten, men nu ligger den efter kroppen och utgör därför ingen fokus på fotot så därför faller fotot för min del.

    Kommentar

    • endymion

      Men asså helt ärligt .... hur många har inte hyllat bilden nyfrälst akvarist. Och ändå kom den inte mer än 4:a (jag satte höga poäng på den). Vem sågade den???

      Ibland fattar man inte hur folk har röstat. Dessutom hur folk har sina skärmar inställda har stor betydelse för hur man röstar. Länka till skärmkalibrering under röstningsfliken.

      Sen har man ju en stilla undran om inte folk röstar lite väl mycket efter vilka fiskar man själv gillar.

      Och det är inte det att jag tycker att jag borde komma högre i resultaten. Jag ser brister i mina bilder. Men jag undrar ju ändå varför folk röstat som de gjort. Kan inte folk börja ge kommentarer.... framförallt de som är med mycket i tävlingen själva.

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        Brevis?

        Grattis till vinsten mattias...

        en fråga dock är det verkligen en brevis på bilden som kom 3:a liknar en klockren callirius, nu ser man inte stjärtfenan riktigt men ändå....

        kolla artregistret:

        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • dinajel
          Användare
          • november 2004
          • 569

          Ursprungligen postat av endymion
          Men asså helt ärligt .... hur många har inte hyllat bilden nyfrälst akvarist. Och ändå kom den inte mer än 4:a (jag satte höga poäng på den). Vem sågade den???
          Jag fick ett hedersomnämnande i senaste CB för den bilden iallafall. Alltid något.

          Tycker det var kul att den bilden uppmärksammades lite extra eftersom det trots allt finns en liten trend att ta foton som visar mer än bara ett vanligt "artfoto". Och ifall det hedersomnämnandet kan stärka den trenden så blir jag glad. Jag gillar helt klart bilder som visar en känsla eller en händelse mycket mer än bara ett foto på en fisk från sidan (även om det är tekniskt perfekt).

          Grattis till segern förresten Mattias. Prenumererar du på förstaplatsen?
          Daniel Andréasson

          Kommentar

          • drd
            Användare
            • december 2004
            • 1112

            Ursprungligen postat av dinajel
            Grattis till segern förresten Mattias. Prenumererar du på förstaplatsen?

            Tackar Daniel

            Tjaaa man gör ju vad man kan
            // drd

            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              Ursprungligen postat av endymion
              Men asså helt ärligt .... hur många har inte hyllat bilden nyfrälst akvarist. Och ändå kom den inte mer än 4:a (jag satte höga poäng på den). Vem sågade den???

              Ibland fattar man inte hur folk har röstat. Dessutom hur folk har sina skärmar inställda har stor betydelse för hur man röstar. Länka till skärmkalibrering under röstningsfliken.

              Sen har man ju en stilla undran om inte folk röstar lite väl mycket efter vilka fiskar man själv gillar.

              Och det är inte det att jag tycker att jag borde komma högre i resultaten. Jag ser brister i mina bilder. Men jag undrar ju ändå varför folk röstat som de gjort. Kan inte folk börja ge kommentarer.... framförallt de som är med mycket i tävlingen själva.
              Förstår inte vilket foto du syftar på med texten nyfrälst akvarist?
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                Grattis Mattias, otroligt bra foto
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  Ursprungligen postat av LN
                  Förstår inte vilket foto du syftar på med texten nyfrälst akvarist?
                  Den verkar inte vara med i resultatredovisningen, men det är fotot där en liten tjej tittar in i ett akvarium...och det fotot fick ett hedersomnämnande i CB3. Kanonfoto, men kanske inte det snyggaste...dock absolut ett foto i min smak som har något att berätta.

                  Vet inte om jag glömt det...men Grattis Mattias! Snyggt foto värt en första plats!

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    Ursprungligen postat av LN
                    Förstår inte vilket foto du syftar på med texten nyfrälst akvarist?
                    Detta: http://www.ciklid.org/fototavling/fo...a.php?nr=50866
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • december 2004
                      • 4744

                      Ursprungligen postat av Micke
                      Tack Micke.

                      Ahhh det borde jag förstått,,,, sorry Albin.
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 7334

                        Dags igen för påminnelse om att sista deltävlingen, inför årsfinalen, startar inom kort (+5 dagar kvar).

                        Glöm inte att lägga upp din tävlingsbild, så att du har chansen att ta den sista platsen till årsfinalen.


                        Prisbordet för årsfinalen finns nu också att beskåda och kan kanske locka någon som ännu inte deltagit.


                        Påminner också om att se till att rösta i pågeånde tävlingen, om man nu inte gjort detta ännu.


                        Lycka till !!
                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9579

                          Jag kan inte se det sista bidraget i tävlingen. Av visningsstatistiken att dömma kan ingen annan heller det.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 7334

                            Det är helt korrekt att du inte kan se denna bild, och skall inte kunan se den heller. Bilden var uppladdad för kommande månads tävling, och fotografen bad oss ändra i rubriken på bilden, och på grund av oförsiktighet så hamnade bilden angiven som att publiceras.

                            Är korrigerat nu. För övrigt så kommer bilden inte att deltaga då det visar sig att bilden tidigare presenterats i forumet.
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se
                            ____________________________________________

                            Kommentar

                            • Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 7334

                              Påminner återigen om sista datum för att rösta och skicka in bild till tävlingen:
                              31/10 23:59

                              Dessutom missa inte möjligheten att få meddelande per mail som anger när det är dags att rösta elelr skicka in bidl till tävlingen. Läs mer på:
                              Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se
                              ____________________________________________

                              Kommentar

                              • Jonas E
                                Användare
                                • februari 2003
                                • 2533

                                Jag vill deltaga, hoppas att ni fått in min betalning idag (gjorde den i fredags)
                                /Jonas
                                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...