Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    Användare
    • december 2004
    • 1112

    Satan i gatan sikka coola closeups på insekterna....nu blev mitt habegär ännu större på ett sånt ju

    Thanx jinnarparen
    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      Byttorp den där flugan får du nog avliva, den ser ut att ha skabb =)
      Det va nog den äckligaste flugan jag sett i hela mitt liv.

      Man får kolla in på ett sånt special objektiv för närmare än så här lyckas jag inte komma nu.

      samma bild i större format
      Senast redigerad av deelay; 04 juni 2007, 20:45.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        Ursprungligen postat av deelay
        Byttorp den där flugan får du nog avliva, den ser ut att ha skabb =)
        Det va nog den äckligaste flugan jag sett i hela mitt liv.

        Man får kolla in på ett sånt special objektiv för närmare än så här lyckas jag inte komma nu.

        samma bild i större format
        http://lh3.google.com/image/deelay/R.../1280_5406.jpg

        Prova med mellanringar, ett billigare alternativ än canons specialobjektiv.
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          Fy fan, Byttorp du är skyldig mig en middag. JAg kunde inte fortsätta äta efter de där

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • november 2003
            • 1585

            Ursprungligen postat av Sacrium
            Fy fan, Byttorp du är skyldig mig en middag. JAg kunde inte fortsätta äta efter de där
            Sorry se till att inte käka nått mer när du skall läsa denna tråden då Var det grillat eller hämtmat???

            Jag har fått nått skit på cmosen (och jepp jag har en cannon utan automatisk rengöring....) så ursäkta prickarna på bilderna, men här kommer lite från gårdagskvällen, kvällning är ingen bra tidpunkt ur "ljussynpunkt" att fota, får skaffa lite spotlights nu helt klart...och lite paraplyer, smile for the camera...

            Jinnarparen, du som kan, vad är detta? Ollonborre?

            Det är läckert att se att känsel/lukspröten är ute och att dom går att "fälla ihop", dra in så att dom försvinner. Det är ju inte heller ofta som man uppfattar att såna här kryp är så ludna som dom är. Och nypas det kan dom också...hehe.
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • november 2003
              • 1585

              Ursprungligen postat av jinnarparen
              Prova med mellanringar, ett billigare alternativ än canons specialobjektiv.
              Mellanringar till ett typ 50mms är helt perfekt, på ett sätt nästan bättre, men nu är ju detta otroligt skoj, synd bara att alla växter man vill fota blommar över så snabbt...
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                Ursprungligen postat av Byttorp
                Mellanringar till ett typ 50mms är helt perfekt, på ett sätt nästan bättre, men nu är ju detta otroligt skoj, synd bara att alla växter man vill fota blommar över så snabbt...
                Aha, tar det så lång tid att fokusera att blommorna hinner vissna?

                Kul objektiv de där! Hur snäll måste jag vara för att få låna det en dag? hoho.
                Tony Englund

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • november 2003
                  • 1585

                  Ursprungligen postat av Tony
                  Aha, tar det så lång tid att fokusera att blommorna hinner vissna?

                  Kul objektiv de där! Hur snäll måste jag vara för att få låna det en dag? hoho.
                  du kan få vara hur snäll som helst, säg bara till när du vill testa det, exempelvis nästa vecka när jag skall lämna in kameran på rengöring en dag....
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  • Sacrium
                    Användare
                    • november 2005
                    • 353

                    Ursprungligen postat av Byttorp
                    Sorry se till att inte käka nått mer när du skall läsa denna tråden då Var det grillat eller hämtmat???
                    Dessvärre var det köttfärssås. Gjorde inte saken bättre
                    Fina bilder i vilket fall som helst. Nu när man tittar på fastande mage

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      Ursprungligen postat av Byttorp
                      Mellanringar till ett typ 50mms är helt perfekt, på ett sätt nästan bättre, men nu är ju detta otroligt skoj, synd bara att alla växter man vill fota blommar över så snabbt...
                      Nja bättre är de kanske inte men jag tror att de är billigare . Tror jag gav 1200:- för mina och sen tillkommer ju objektivet också förstås.


                      Vad det gäller skalbaggen (för så långt är vi nog överens) så vore det bättre om du skickade in en helbild på den.
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        Det är en Guldbagge. En av få skalbaggar som kan flyga utan att fälla ut täckvingarna.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • Byttorp
                          Användare
                          • november 2003
                          • 1585

                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Det är en Guldbagge. En av få skalbaggar som kan flyga utan att fälla ut täckvingarna.
                          humm...skumt, jag som alltid trott att en guldbagge såg ut så här:


                          men visst...det kan ju vara en sorts guldbagge, vingtäckarna var dock guldbruna och inte gröna som de flesta bilder visar....men tack för infon Wilhelm.
                          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                          Ordförande GCG

                          Kommentar

                          • eriahl
                            NCS Medlem
                            • december 2003
                            • 110

                            Land&lyft och tack för maten

                            Kommentar

                            • Lundensis
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 2262

                              Ursprungligen postat av Byttorp
                              humm...skumt, jag som alltid trott att en guldbagge såg ut så här:


                              men visst...det kan ju vara en sorts guldbagge, vingtäckarna var dock guldbruna och inte gröna som de flesta bilder visar....men tack för infon Wilhelm.
                              Det är inte en olivgrön guldbagge. Skulle tippa på något ollonborreliknande.

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                Ursprungligen postat av Byttorp
                                men visst...det kan ju vara en sorts guldbagge, vingtäckarna var dock guldbruna och inte gröna som de flesta bilder visar....men tack för infon Wilhelm.
                                Jag tittade mest på den översta bilden och trodde att ljuset gjorde att täckvingen såg lite rödaktig ut.
                                Det finns ju en olivgrön guldbagge.

                                Men nu när du skriver att täckvingarna är guldbruna, så kan det inte vara en guldbagge utan det måste vara en trädgårdsborre

                                Trädgårdsborre - Phyllopertha horticola - text och bild
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...