Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    Ursprungligen postat av Laesk
    Jag kör en favorit i repris... en av mina första "bra" HDR-bilder... (2006-10-11)

    Lite sugen på att förstora upp till 70*100cm å ha på väggen. Har den bara i a4 format i hallen nu
    Ja den är riktigt bra och skulle passa i 70x100 canvas på väggen.

    Ursprungligen postat av cikliden_90
    En närbild på sveriges nationalinstrument: nyckelharpan
    Kul med lite svartvitt! Du har en snygg diagonal och bra skärpedjup i bilden.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Laesk
      Användare
      • februari 2004
      • 2447

      Tack ska ni ha!


      Hur många på forumet framkallar å ramar in sina bilder då? Jag gjorde ett ryck för några månader sen å bytte ut mina tavlor i tv-rummet mot egna alster.
      (ska tillägga att ramen på den över TV:n är jag inte nöjd med, klen å tråkig, lite sugen på å göra typ en 50*130cm eller nått dit) Får fråga crimson.se först om dom kan ordna nått sånt.
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

      With CANON you can!

      Kommentar

      • palleh
        Användare
        • december 2006
        • 704

        Mm mysig balja där på slutet finns de nån bild på bara den? ser ut som de går morrii i?
        http://picasaweb.google.com/palleph

        Nya bilder laddas upp hela tiden


        Mvh Patrik

        Kampfisk!

        Kommentar

        • Laesk
          Användare
          • februari 2004
          • 2447

          Ursprungligen postat av palleh
          Mm mysig balja där på slutet finns de nån bild på den? ser ut som de går morrii i?
          Danke! Ja de är malawisoppa där, morii, auratus, rödzebra, zebra hara.. (gömmer sig pga att jag precis tände innan jag fotade)
          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

          With CANON you can!

          Kommentar

          • cikliden_90
            Användare
            • mars 2005
            • 159

            Ursprungligen postat av Laesk
            Hur många på forumet framkallar å ramar in sina bilder då?
            Framkalla måste jag göra för att få se mina bilder :p. Ramar in mina 10*15 foton.
            Men snart är det dax för digitalkamera vet dock inte vad jag ska köpa.. funderar på N D70 eller C 350D men eftersom sökaren är liten på D70'n och jag vill fokusera manuellt så kanske det blir en 350D (Har inte så hög budget)
            /Linus
            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • april 2002
              • 9579

              Ursprungligen postat av cikliden_90
              D70 eller C 350D men eftersom sökaren är liten på D70'n och jag vill fokusera manuellt så kanske det blir en 350D (Har inte så hög budget)
              Jag har inte koll på 350D men 300D har mindre sökare än D70.

              Jag är dålig på att skriva ut bilder. Jag har länge tänkt att skriva ut lite bilder att ha på väggarna på arbetsplatsen men tyvärr har det inte blivit av än. Under semestern kanske det blir tid för att ta tag i det.
              Det var kul att se dina bilder upphängda Laesk, det inspirerar!
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                Snyggt att du gjort tavlor av fotona Laesk. Funderade för en stund sedan om någon gjort det...många av fotona är ju naturfoton och det tycker iallafall jag är snyggt som tavelmotiv.

                Kommentar

                • cikliden_90
                  Användare
                  • mars 2005
                  • 159

                  Har varit mycket snack om HDR på sistone, så jag bestämde mig för att ladda ner Photomatix och testa lite själv. Här är mitt första blygsamma försök. Taget med en kompaktkamera (5 år gammal) på rangligt stativ.
                  Senast redigerad av cikliden_90; 17 juni 2007, 12:18.
                  /Linus
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

                  Kommentar

                  • Eddie
                    Användare
                    • mars 2007
                    • 109

                    Ursprungligen postat av cikliden_90
                    Har varit mycket snack om HDR på sistone, så jag bestämde mig för att ladda ner Photomatix och testa lite själv. Här är mitt första blygsamma försök. Taget med en kompaktkamera (5 år gammal) på rangligt stativ.
                    Bra bild men jag stör mig på bojen i förgrunden som svänger fram och tillbaks, fram och tillbaks osv. För ¨man ser det och det är störnde men du skarv ju att kameran vcar gammal och sånt så okej då!

                    Kommentar

                    • cikliden_90
                      Användare
                      • mars 2005
                      • 159

                      Ursprungligen postat av Eddie
                      Bra bild men jag stör mig på bojen i förgrunden som svänger fram och tillbaks, fram och tillbaks osv. För ¨man ser det och det är störnde men du skarv ju att kameran vcar gammal och sånt så okej då!
                      Har också irreterat mig på det, men när jag upptäckte var det så sent så jag orkade inte fixa till det. Har bytt ut bilden nu mot en redigerad. klonade bort svängningarna i ps.
                      /Linus
                      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

                      Kommentar

                      • Eddie
                        Användare
                        • mars 2007
                        • 109

                        Ursprungligen postat av cikliden_90
                        Har också irreterat mig på det, men när jag upptäckte var det så sent så jag orkade inte fixa till det. Har bytt ut bilden nu mot en redigerad. klonade bort svängningarna i ps.
                        Okej vad bra

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 2670

                          Dagens småkryp.

                          Hittade denna lilla spindel idag, får medge att den hade tur då jag höll på att greppa stolpen den satt på när jag skulle ta en bild på ett helt annat motiv.

                          Någon som vet vad det är för art, själv har jag ingen aning.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • deelay
                            Användare
                            • september 2002
                            • 5394

                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            Dagens småkryp.

                            Hittade denna lilla spindel idag, får medge att den hade tur då jag höll på att greppa stolpen den satt på när jag skulle ta en bild på ett helt annat motiv.

                            Någon som vet vad det är för art, själv har jag ingen aning.
                            Den påminner lite om en bläckfisk, den verkar ha gott om ögon med =)
                            http://www.aquariumstockholm.se/

                            Kommentar

                            • dinajel
                              Användare
                              • november 2004
                              • 569

                              Ursprungligen postat av Laesk
                              Hur många på forumet framkallar å ramar in sina bilder då? Jag gjorde ett ryck för några månader sen å bytte ut mina tavlor i tv-rummet mot egna alster.
                              Det där ser ju riktigt grymt ut! Är själv sugen på att rama in och sätta upp lite egna foton på väggarna. Måste få fråga några frågor kring detta.

                              - Framkallar du på vanligt fotopapper (eller så kallad "poster" på tex. crimson.se)? Blir "poster" lika bra som vanligt fotopapper (alltså typ samma fast större)? Är "poster" kanske samma sak som fotopapper, fast större?

                              - Vad måste man ha för upplösning för att kunna framkalla typ 50x70 cm på fotopapper? Min 350D har "bara " 8 mpixel (c:a 2.300 x 3.500). Räcker det? Crimson.se säger att det blir "bra" (alltså 6 av 8. "Perfekt" är 8 av 8. Är "bra" tillräckligt bra?

                              - Krävs det lägre upplösning för fotopapper än för canvas? Testade på nån sajt hur stort jag kunde få ut en 2.300 x 2.300 på canvas och där var 45 x 45 cm maxgränsen...
                              Daniel Andréasson

                              Kommentar

                              • dinajel
                                Användare
                                • november 2004
                                • 569

                                Var ute och fotade lite förra helgen. Börjar bli riktigt hooked på makrofoto. Här kommer några foton ur skörden.

                                Kritik är förstås mer än välkommen!
                                Daniel Andréasson

                                Kommentar

                                Arbetssätt...