Jag har nyligen limmat om ett 170 liters ramkar och resultatet blev lite sisådär. Jag är nybörjare när det gäller akvariereparationer och har några frågor som jag hoppas att någon kan svara på.
Hur kan man se att en fog förmodligen läcker? Finns det några kännetecken?
På en av långsidorna blev det otroligt mycket silikon och inte särskillt snyggt. Det ser också ut som om fogen är lite vågig och bredden på den är ojämn. Finns det risk att den börjar läcka?
Hur tjock och bredd bör en fog vara?
I sammband med att jag skar rent från det gammla silikonet råkade jag skära in mellan rutorna på en del ställen. Har det någon betydelse? Påverkar det hållfastheten? Jag la bara en fog på insidan,borde jag kanske lagt en tun fog mellan rutorna och sedan en på insidan?
Tacksam för svar!
Hur kan man se att en fog förmodligen läcker? Finns det några kännetecken?
På en av långsidorna blev det otroligt mycket silikon och inte särskillt snyggt. Det ser också ut som om fogen är lite vågig och bredden på den är ojämn. Finns det risk att den börjar läcka?
Hur tjock och bredd bör en fog vara?
I sammband med att jag skar rent från det gammla silikonet råkade jag skära in mellan rutorna på en del ställen. Har det någon betydelse? Påverkar det hållfastheten? Jag la bara en fog på insidan,borde jag kanske lagt en tun fog mellan rutorna och sedan en på insidan?
Tacksam för svar!
Kommentar