Mysis ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillis
    Användare
    • juli 2011
    • 3

    #31
    Mysis och räkmix

    Hej. Ny på forumet och även som Malaviägare
    Matar jag bara med mysis eller kan jag kombinera med räkmix.
    Hur mycket ska fiskarna ha på ett ungefär.Jag ger nu räkmix och då får dom ungefär 2 femkronor stora 1 cm tjockt

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #32
      Välkommen hit lillis.

      Jag tror det finns en hel del åsikter om matning.


      En del kör räkmix i stor utsträckning medan andra bara pellets.

      JHag kan tyvärr inte svara för malawi då jag mest har SA och CA men jag matar dem med huvudsaklingen pellets av olika slag och fyller på med mysis. Mer sällan räkmix.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • tege
        Användare
        • februari 2005
        • 2753

        #33
        Ursprungligen postat av lillis
        Hej. Ny på forumet och även som Malaviägare
        Matar jag bara med mysis eller kan jag kombinera med räkmix.
        Hur mycket ska fiskarna ha på ett ungefär.Jag ger nu räkmix och då får dom ungefär 2 femkronor stora 1 cm tjockt
        Har du mysis så funkar det bra att bara mata med mysis. Men själv använder jag mysis lite mer som lördagsgodis, typ 2-3 ggr i veckan. Mysis räkmix och en del annat får mina fiskar, räkmixen är basfodret.
        Hur mycket du ska ge är omöjligt att säga, då vi inte vet hur mycket fisk eller med vilken mix du matar med, men maten ska vara uppäten inom ett par minuter.
        Senast redigerad av tege; 24 augusti 2011, 08:20.
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

        Kommentar

        • lillis
          Användare
          • juli 2011
          • 3

          #34
          Tack för välkommnandet.
          Jag har ungefär 9 vuxna Metraclima Estherae röd zebra och 5 små, 15 st
          Pseudotropheus socolofi , 12 Metraclima zebra, och 6 hongi som går i ett 600 liters akvarium.
          Det finns mysis runt åkersberga nu jag tog lite och ska gå ut lite till och se om jag inte kan få lite mera.
          Senast redigerad av lillis; 24 augusti 2011, 10:06. Anledning: felstavning

          Kommentar

          Arbetssätt...