Bilder på mina snäcklekare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MightyMike
    Användare
    • september 2006
    • 19

    #16
    [QUOTE=chriber]Kul att se lite snäckisar.

    Micke,

    Vilket du förmodligen redan har insett så är de ljusa tecknen är naturliga på fiskarna och speciellt tydligt på meleagris/stappersii. Har också noterat att honor inte har samma skarpa markering, men "pärlfläckarna" längs sidorna är istället tydligare mot deras mer murriga färg.


    Jo, nu vet jag att det är normalt med vita fläckar , men visste det inte då jag frågade.

    Det är lite väl mycket Rock´n roll i akvariet. 1 Meleagris hane och 1 hona, 1 ocellatus hane och 2 honor...

    Det är hannarna som bossar runt, mina honor är nog inte könsmogna än så det är en massa ståhej i akvariet. Det är ju bara 54l...

    1mal strök med... såg frisk ut men hittades död intill meleagris hanens bo.

    Jag ska prova ett tag till, annars så får jag bara behålla ocellatus och lämna tillbaka meleagris.

    Om inte det vore nog så fick jag veta att det är oplanerat strömavbrott sedan en timme tillbaks i skrivande stund... inte bra alls. Jag som äntligen "kört" in mitt akvarium.

    /Micke

    Kommentar

    • MightyMike
      Användare
      • september 2006
      • 19

      #17
      Ursprungligen postat av Kjelle
      .. . o här en Neolamprologus kungweensis ♀
      fin fin firre... mer "strömlinjeformad"

      Kommentar

      • Rasmus Pedersen
        Användare
        • september 2006
        • 304

        #18
        Ursprungligen postat av Långås
        Ah, brevisar är mysiga, har precis skaffat några. Ni som haft dem ett tag, har ni fått lek på dem?
        Jag har haft mina i 10 dagar och de är redan leksugna.
        MVH

        Kommentar

        • Rasmus Pedersen
          Användare
          • september 2006
          • 304

          #19
          Ursprungligen postat av rascal
          slänger in en fråga om snäcklekare,

          är Neolamprologus multifasciatus den billigaste och vanligaste varianten? det är den uppfattningen jag fått iaf. Hur fungerar dem tillsammans med troffar? har 20 troffar i ett 540l nu och det ser relativt tomt ut, skulle gärna slänga i typ 10 snäcklekare och lite snäckor för syns skull.. de är ju små också så det är ju inga problem ^^

          vad är ungefärpris? kan varken se dem på akvarieteknik eller aquarium malawi's prislistor, det är de närmaste butikerna.
          Hos Nols Ciklidhobby finns de för 59 kr st.
          MVH

          Kommentar

          Arbetssätt...