New life spectrum (utan bråk)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    New life spectrum (utan bråk)

    Eftersom förra tråden låstes och jag inte hittar en ny tråd om detta foder testar jag med en ny tråd.
    Jag har nu beställt NLS efter att ha blivit tipsad av Sofus här på forumet. Mer exakt Spectrum cichlid forumla 1 mm. När jag fått det återkommer jag med intryck av detta foder som verkar bra!

    Ni som använder nls, berätta gärna vad ni tycker så alla övriga får höra för/ev.nackdelar.
    Senast redigerad av Gäst; 11 oktober 2006, 15:18.
  • Hank
    Användare
    • april 2002
    • 1321

    #2
    Jo, slagsmål! Slagsmål! Slagsmål!
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

    NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Jodå jag har använt NLS en månad nu. Spectrum cichlid forumla 1 mm käkar alla fiskarna med glädje. Troffarna formligen kastar sig över det. Har inte haft några som helst problem i varken SA eller tanganyika. Vattnet är klart, fiskarna färgar och leker och växer till i storlek.
      Lite för tidigt dock att uttala sig om att det är det ultimata fodret. Vill nog prova det ett halvår till innan jag drar för stora växlar på käket.
      Waffers håller ihop riktigt bra och därmed så skräpas inte vattnet ner av dom.
      Senast redigerad av LN; 11 oktober 2006, 15:59.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 4122

        #4
        Tycker det funkar bra att mata med.

        Det som är bäst för mig är att det sjunker fort då det inte åker ner i ytavrinningen. Flingor är hopplösa. Räkmix helt okey.

        Har bara matat någon vecka så jag kan inte heller uttala mig om hur bra det är. Matar dessutom inte i alla kar för att testa.

        Nackdel är att akvarierummet luktar vitlök om jag inte puttar i allt i akvarierna. Dvs blöta pellets på kanten är inte bra.
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
          Det som är bäst för mig är att det sjunker fort då det inte åker ner i ytavrinningen.
          Där brukar ju alltid bli lite yngel bakom bakgrunden.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • februari 2003
            • 2695

            #6
            Ah, the power of horizontal marketing...

            Vilken ciklidsite är det som pushar NLS?

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Ursprungligen postat av Mike_Noren
              Ah, the power of horizontal marketing...

              Vilken ciklidsite är det som pushar NLS?
              pushar = säljer?

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • februari 2003
                • 2695

                #8
                Ursprungligen postat av cougar
                pushar = säljer?
                På sätt och vis... Jag utgår från att det här fodret är mycket omtalat, och i mycket positiva termer, på nån ciklid-site?

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #9
                  Cougar nappa inte på Mike`s fiskekrok.
                  Vi kan nämnligen diskutera Eheim, Fluval, Aquael hur mycket som helst utan att någon börjar tetas. Mat däremot är något hel´t annat.
                  Om det handlar om räkmix, flingor eller annat verkar inte spela någon roll
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • september 2002
                    • 5394

                    #10
                    Klart det blir tjafs i trådarna när inte frågorna besvaras utan ist så kör man massa antaganden varför frågan ställdes...
                    Här e länken Mike_Noren

                    Ursprungligen postat av LN
                    Cougar nappa inte på Mike`s fiskekrok.
                    Det där kan ju tolkas ungefär som att "ge han inte länken" om man ska vara sån =)
                    Senast redigerad av deelay; 11 oktober 2006, 23:40.
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • Mike_Noren
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 2695

                      #11
                      Grejen är alltså att det här inte är den första tråd om NLS jag sett. Och jag betvivlar inte ett ögonblick att det är ett bra foder. Jag bara undrar vilken website det är som orsakat buzzen, jag skulle vilja ta en titt själv. Vart hörde ni om NLS? Jag gissar cichlid-forum?

                      Om ni undrar: ja, jag tror det är en firma som ligger bakom buzzen. "Nöjda kunder" i chat & webfora är en klassiker inom stealth-marketing.

                      EDIT: Jag menar märks det inte att det här är reklam?
                      A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!

                      Straight outta TV-shop (fast är det reklam för Photoshop eller NLS...?).
                      Senast redigerad av Mike_Noren; 11 oktober 2006, 23:55.

                      Kommentar

                      • malplacerad
                        Användare
                        • maj 2005
                        • 877

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mike_Noren
                        Grejen är alltså att det här inte är den första tråd om NLS jag sett. Och jag betvivlar inte ett ögonblick att det är ett bra foder. Jag bara undrar vilken website det är som orsakat buzzen, jag skulle vilja ta en titt själv. Vart hörde ni om NLS? Jag gissar cichlid-forum?

                        Om ni undrar: ja, jag tror det är en firma som ligger bakom buzzen. "Nöjda kunder" i chat & webfora är en klassiker inom stealth-marketing.

                        EDIT: Jag menar märks det inte att det här är reklam?
                        A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!

                        Straight outta TV-shop (fast är det reklam för Photoshop eller NLS...?).
                        Jag hörde om NLS här på ciklid.se, oavsett vem som "pushar" så tänker jag iaf testa fodret över hösten/vintern =)
                        ||||

                        Kommentar

                        • tezz
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 1069

                          #13
                          Ursprungligen postat av Mike_Noren
                          Grejen är alltså att det här inte är den första tråd om NLS jag sett. Och jag betvivlar inte ett ögonblick att det är ett bra foder. Jag bara undrar vilken website det är som orsakat buzzen, jag skulle vilja ta en titt själv. Vart hörde ni om NLS? Jag gissar cichlid-forum?

                          Om ni undrar: ja, jag tror det är en firma som ligger bakom buzzen. "Nöjda kunder" i chat & webfora är en klassiker inom stealth-marketing.

                          EDIT: Jag menar märks det inte att det här är reklam?
                          A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!

                          Straight outta TV-shop (fast är det reklam för Photoshop eller NLS...?).
                          Tack det är vad jag försökt få fram hela tiden

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #14
                            Jag läste om New Life Spectrum, eller NLS, i både Tropical Fish Hobbyist samt på nätet via www.cichlid-forum.com´s forumdel. Just tidskriften TFH var en stund fylld av reklam rörande den fodersorten, eller åtminstone upplevde jag det som så. Sajten Cichlid-forum har haft en del diskussioner runt fodret samt att fodret får höga "ratings" av användarna.

                            Fodret är säkert bra och jag kan se en liknelse med kvalitetsfodret O.S.I´s upplägg/marknadsföring. O.S.I har ett högt pris på sina produkter och detsamma gäller NLS.
                            En måttstock i denna värld är att om du vill ha kvalitet så kostar det...det är mycket sällan som det avviker från det.

                            Jag har själv använt Tropical´s foder och känner mig nöjd med det, men jag saknar ändå ett bredare och bättre utbud på pellets/granulat än vad som finns/fanns när jag började använda det fodret.

                            Jag kommer att testa NLS när jag fått fart på hobbyn igen med nya 720L som snart ska komma.

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1069

                              #15
                              Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                              Jag läste om New Life Spectrum, eller NLS, i både Tropical Fish Hobbyist samt på nätet via www.cichlid-forum.com´s forumdel. Just tidskriften TFH var en stund fylld av reklam rörande den fodersorten, eller åtminstone upplevde jag det som så. Sajten Cichlid-forum har haft en del diskussioner runt fodret samt att fodret får höga "ratings" av användarna.

                              Fodret är säkert bra och jag kan se en liknelse med kvalitetsfodret O.S.I´s upplägg/marknadsföring. O.S.I har ett högt pris på sina produkter och detsamma gäller NLS.
                              En måttstock i denna värld är att om du vill ha kvalitet så kostar det...det är mycket sällan som det avviker från det.

                              Jag har själv använt Tropical´s foder och känner mig nöjd med det, men jag saknar ändå ett bredare och bättre utbud på pellets/granulat än vad som finns/fanns när jag började använda det fodret.

                              Jag kommer att testa NLS när jag fått fart på hobbyn igen med nya 720L som snart ska komma.
                              Berätta gärna om det är bra eller dåligt själv har jag avsmak för att prova det så det skulle nog inte bli en rättvis bedömning

                              Kommentar

                              Arbetssätt...