Duisburg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #76
    Ola, Selma: När jag snackade med killen som sålde småkaren sa han att det skulle finnas dioder för dag- och nattbelysning? Hittar ni nån knapp för att slå om ljusstyrkan eller? Ljuset i mitt kar är rätt kass faktiskt. Är det ljust i rummet märke rman knappt nån skillnad när karets ljus är på eller av...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • december 2004
      • 1112

      #77
      Nyss hemkommen imorse och sovit 3 timmar efter att ha koppat in mina 6 heckeldiskus och ett gäng mysko svartvita räkor med röd stjärt

      Fasiken så trött jag är ändå.....sovit max 4 timmar på ett dygn och nu ska man på med vattenbytena som fått vänta sen en vecka ju.

      Handlade en salig massa prylar förutom fisk till rätt bra pris.

      En juwel bakgrund med roten 60x55 cm 30 euro, ett osmos filter 190 l/dygn 90 euro, All L-numbers 50 euro, 6 heckel 10-16 cm 200 euro, massa käk 40 euro, såna blad som alla hade i sina kar 4 pkt 25 euro,3 jäger värmare 46 euro och en kombinerad ph/ms/temp mätare från HANNA för 125 euro.

      Och så litta bira på båten hem oxå så klart
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • olaJ
        Användare
        • augusti 2003
        • 584

        #78
        Ursprungligen postat av Zaphi
        Ola, Selma: När jag snackade med killen som sålde småkaren sa han att det skulle finnas dioder för dag- och nattbelysning? Hittar ni nån knapp för att slå om ljusstyrkan eller? Ljuset i mitt kar är rätt kass faktiskt. Är det ljust i rummet märke rman knappt nån skillnad när karets ljus är på eller av...
        Min belysning är också kass nu när du nämner det Viktor, skall genast gå och kolla det, lovar att återkomma.
        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • augusti 2003
          • 584

          #79
          Blir inte klok på det alls, kan inte hitta någon knapp eller så, han menade inte att man kunde byta till starkare dioder?
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #80
            Hmm, för det första sa han att det va två vita dioder och en blå för nattbelysning, men det stämmer ju inte ett smack för min har 8 blåaktiga dioder och verkar inte ha nån omslagningsmöjlighet. Sen sa han att det låg extradioder i, vilket det inte gjorde. Vi kunde även beställa extra av honom. Jag fick ett kvitto med hans företagsnamn stämplat på baksidan, så man kanske kan kontakta honom...
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • april 2002
              • 4594

              #81
              Vad förväntar ni er av ett komplett akvariepaket för den slanten?
              Tony Englund

              Kommentar

              • Christian Alfredsson
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 4122

                #82
                Jag tycker detta ser okey ut.

                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • juli 2002
                  • 5395

                  #83
                  Jag förväntade mig inte mycket, men jag trodde ju inte han skulle ljuga mig rakt i ansiktet... Jag får la byta ut dioderna! Det är faktiskt ett riktigt coolt akvarium!
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #84
                    Hej alla glada.

                    bilhistorien är slut bilen är hemma pigg och glad, samma gäller dock inte för ägaren, äkte ner kl 6 i morse och 60 mils bilkörning är ju inte så kul...40 minuter tog det att byta pumpen för en som kunde sen spann hon som en katt....bilen altså.

                    tack alla som brytt sig eller hjälp till eller velat hjälpa...

                    nu ska jag gå och jobba suck........
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • qristina
                      Banned
                      • september 2005
                      • 85

                      #85
                      Kul Peter att det ordnade sig för dig!!!!Vi tänkte mkt på dig(och Jocke).Det tar några dagarinnan man hittar till sig själv igen märker jag, efter resan. Vi var och tittade på Hoornbachs akvarieavd. Den var rolig , inte ens janne kunde säga vilka fiskar de hade, det var en osalig blandning tydligen.Jag har ju inget "eget" akvarium utan har hyrt in mina frontosor hos malawijanne, det är dyrt men han står för maten oxå. Ha det och tack för det trevliga sällskapet på resan/mvh Qristina

                      Kommentar

                      • Selma

                        #86
                        Ursprungligen postat av Zaphi
                        Jag förväntade mig inte mycket, men jag trodde ju inte han skulle ljuga mig rakt i ansiktet... Jag får la byta ut dioderna! Det är faktiskt ett riktigt coolt akvarium!
                        Coolt och mörkt . Hade inte en susning om att dioderna kunde bytas... Alla räkorna lever fortfarande i alla fall och ser pigga och alerta ut!

                        Fasen, har åkt på en riktigt läbbig förkylning. Sätter en spänn på att det var AC:n i bussen. Inte att det kan bero på sömnbrist eller intagen.

                        Peter: Jisses vilken otur du haft!!! Helt osannolikt!! Skönt att höra att det löst sig!

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #87
                          drd - vad? vilka löv hade man "alla" i karen som du handlade????
                          Har du foto på dina nya diskar?
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9579

                            #88
                            Det fanns en del "välväxta" diskusar på mässan.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Selma

                              #89
                              Ursprungligen postat av Micke
                              Det fanns en del "välväxta" diskusar på mässan.
                              Äsch, måste nog bli medlem så jag kan slänga upp bilder med.... Finns det några vakna människor som kan hjälpa mig att få tillbaka mitt lösenord jag angett för Lenmar?? Av nån knepig anledning är det bortvimsat (OBS!! Långt före resan!! ) Har skickat mejl till nån "allmän" adress men inte fått nåt svar...

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9579

                                #90
                                Ursprungligen postat av Selma
                                Äsch, måste nog bli medlem så jag kan slänga upp bilder med.... Finns det några vakna människor som kan hjälpa mig att få tillbaka mitt lösenord jag angett för Lenmar?? Av nån knepig anledning är det bortvimsat (OBS!! Långt före resan!! ) Har skickat mejl till nån "allmän" adress men inte fått nåt svar...
                                Klart att du ska bli medlem . Bilder är ju alltid kul...eller kanske inte alltid . Skicka Tony ett mail så kan han säkert hjälpa dig med lösenordet.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...