Duisburg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #31
    Ja det var en mycket trevlig resa med en riktigt gött gäng, tack till som var med och bidrog till den trevliga stämningen.
    Hoppas att vi kan göra om resan nästa år när den Tyska ciklidföreningen ska ha ciklidutställning på mässan, boka redan nu in den 3-7/10 2007.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • 56ovwal
      Användare
      • mars 2004
      • 664

      #32
      Resan blev mycket lyckad på alla vis och jag ser fram mot nästa. Ett stort tack till alla för den goda stämningen och framförallt till Magnus som tog på sig rollen som reseledare och fixade och grejade så vi blev insläppta både här och där utanför programet.

      Hehe, jo, man är onekligen ganska mör idag.... Kan bara tänka mig hur göteborgare och alla ni andra långväga resenärer känner er idag. Själv var jag hemma i Ystad 23:30 och struntade helt i att koppa in fiskarna jag köpt utan bara öste i dom i karen. Samtliga levde och mina nyförvärvade 10 Kitumba-leptosomor visade sig vara 13 när jag öppnade påsen. Tydligen hade någon av honorna spottat yngel i påsen under resan hem. Klagar inte..... Hur gick det för er andra, klarade sig firrarna ?

      Patrik, jag håller med dig om att det blev lite stressigt i en del av affärerna. Missade själv hela Malawi-avdelningen på Aqua-Treff eftersom jag hade fullt upp med att bestämma mig för vilka nyförvärv som skulle beställas och om det fanns täckning på kontot för investeringen. Förmodar att det var en annan butik du ville stanna längre i....
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        #33
        Hej

        Kul att ni hade en bra resa.

        2 frågor:
        Fick ni nån info om nästa års mässa? Då skall där ju vara cikildutställning och -föredrag också.
        Vad fyndade folk?
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #34
          Ursprungligen postat av Mikael W
          Fick ni nån info om nästa års mässa? Då skall där ju vara cikildutställning och -föredrag också.
          Nej inte mer än det som är känt sedan tidigare.

          Ursprungligen postat av Mikael W
          Vad fyndade folk?
          Själv köpte jag ingen fisk alls men ångrar mig att jag inte köpte en grupp Tilapia snyderae som fanns hos Aqua-Hobby Tillman. Annars var det många på bussen som fyndade intessant fisk, det fanns en hel del intressanta tanganyikaciklider som t ex. Neolamprologus longicaudatus.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            #35
            Ni som var med på resan får gärna maila era bilder mig eller Tony så att vi har lite att välja på till Tonys liveskildring av resan i nästa Ciklidblad.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • 56ovwal
              Användare
              • mars 2004
              • 664

              #36
              Jag var inte sådär våldsamt road av att ladda ned bilderna till datorn i natt när jag kom hem, men det blir dom ikväll och då kan jag maila dig de få jag lyckades ta. Glömde bort att jag överhuvudtaget hade kameran med mig långa stunder. Det fanns så mycket annat att koncentrera sig på.
              Kan vi låna lite bilder till Ciklidvännernas hemsida osså ? Om nån får för sig att skriva en reseberättelse ?
              Pigge
              Bygger ny akvarielokal:
              http://ovwali.blogg.se/
              Uppdaterad:2011-12-23

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • augusti 2003
                • 584

                #37
                Höjdarresa

                Ja man kan inte annat än instämma, vilket gäng! Inte en död minut känns det som, fast idag hade man nog behövt den.........(tur att min dotter har feber så man får vara hemma från jobbet, hehe). Fiskarna hade klarat sig fint, dock var det ett litet minustecken, en av mina Xenotilapia bathyphilus var misstänkt lik en leptosoma.........vid närmare titt så var det faktiskt så också. Så nu har jag en styck leptosoma av okänd variant som tänker äta min mat och missbruka min gästfrihet å det grövsta, en riktig "Gastarbeiter". Herr Aqua-Treff var nog inte riktigt vaken när han packade fisken, men men, det finns i alla fall 14 xenos i karet idag..d é najs.... http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk blink, blink.....

                Hoppas alla hade lika kul som jag och resten av ciklidvännera, ber att få tacka alla medresenärer och herr reiseleiter Magnus.

                Vi syns, det garanterar jag.

                Ola
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • 56ovwal
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 664

                  #38
                  Va´ gnäller du om ? De´ e´ ju "NON-´bunas" båda två ? Trist att du bara fick 14 Xenos, knappt lönt. Tror det är bättre jag tar hand om dom för en billig peng....
                  Pigge
                  Bygger ny akvarielokal:
                  http://ovwali.blogg.se/
                  Uppdaterad:2011-12-23

                  Kommentar

                  • Tony
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4594

                    #39
                    Tack till alla som var med för en otroligt kul helg!

                    Det känns minst sagt som att sömnen inte riktigt räckt till.. att koppa in fisk till 02.30 och upp till jobbet 07.00 känns sådär
                    Tony Englund

                    Kommentar

                    • Byttorp
                      Användare
                      • november 2003
                      • 1585

                      #40
                      Ursprungligen postat av Micke
                      Ni som var med på resan får gärna maila era bilder mig eller Tony så att vi har lite att välja på till Tonys liveskildring av resan i nästa Ciklidblad.
                      Nja, jag tror inte att dom bilderna jag har sett på min kamera hitintills passar i ett kommande Ciklidblad, däremot så är det ju kanske som så att dom dyker upp på nätet när ni minst anar det.

                      Mina inköp blev följande: 8 st Triglachromis ostostigma och 6 st Gnatochromis Permaxillaris från AquaTreff. Sen köpte jag två varianter av räkor, varav en sort skall tillbringa lite tid hos Cheddo eftersom jag inte har något lämpligt kar att stoppa dom i just nu. Efter ankomsten så stannde vi dessutom hos Ola och Leif och där small det också till på 7 stycken Kilesa i bra storlek.

                      De sista 28 milen från landskrona till borås var inte helt smärtfria, för det vräkte ner och åskade under större delen av bilresan. Vi hade även ett par vattenplaningar som vi redde upp på bästa sätt med livet i behåll.

                      Vid hemkomsten klockan strax innan två så ställde jag mig i källaren och koppade en timme, har dock inte varit nere i källaren ännu så jag vet inte om dom klarat sig...men det såg helt okej ut i natt..somnade gjorde jag först 04.10 (efter att ha varit vaken 21 timmar).

                      I skrivande stund har jag just startat datorn och nu ligger jag fortfarande kvar i sängen med en rackarns förkyldning. Men det är väl priset man får betala för att få möjligheten att umgås med så enormt mycket trevliga människor.

                      Tidpunkten för nästa års resa är redan bokad och de första förberedelserna är påbörjade .

                      /Magnus aka. Reiseleiter....
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

                      Kommentar

                      • olaJ
                        Användare
                        • augusti 2003
                        • 584

                        #41
                        Ursprungligen postat av 56ovwal
                        Va´ gnäller du om ? De´ e´ ju "NON-´bunas" båda två ? Trist att du bara fick 14 Xenos, knappt lönt. Tror det är bättre jag tar hand om dom för en billig peng....
                        Hehe......ja vad skall man göra med 14 sådana? 15 är ju minimum!!! och gratis var dom ju nästan också till på köpet. Mina cherryräkor var jättegoda, fixade en citronmajonäs till nattamackan, dom slank ner med en öl som av någon anledning inte blivit uppdrucken.....konstigt va?
                        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                        Kommentar

                        • 56ovwal
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 664

                          #42
                          Fyller på herr Reiseleiters lista med mina nyförvärv:
                          C. leptosoma Jumbo Kitumba 10st
                          C. leptosoma Azuri Kekese 10st
                          A. dewindti Zambia 6st
                          Ledsen om jag snuvade dig på Kekesen, Magnus. Hoppas kunna leverera lite yngel till dig såsmåningom. Kanske vid Ciklidstämman i Linköping ?
                          Köpte även jag ett litet gäng små käcka räkor. Mina levde när jag packade upp dom och därmed ingen räkmacka till nattamaud för min del.
                          Pigge
                          Bygger ny akvarielokal:
                          http://ovwali.blogg.se/
                          Uppdaterad:2011-12-23

                          Kommentar

                          • Marie J
                            Användare
                            • februari 2005
                            • 33

                            #43
                            Jag får bara hålla med resten av gänget! Det var bara ett så gött gäng, goa öl och många fynd. Fynda några hinkar med mat och lite dryck att njuta av när man sitter framför karen och njuter.

                            Väldigt trevliga affärer var det också och mässan var bättre än förväntat. Bra övernattningsmöjligheter och en kul busschafför och reseledare.

                            Enda stora felet var att de tyska burkarna och glasen... Det måste varit hål i dom, för jag hann knappt inte öppna dom/köpa dom förrän de var slut.

                            Trevligt var det att få träffa andra goa pöjkar med från Sverige som rest ner på andra sätt.

                            Helt klart en lyckad resa och jag knör mig gärna in i sällskapet nästa år.
                            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                            Kommentar

                            • Vingåker
                              Användare
                              • november 2004
                              • 73

                              #44
                              Jag kan bara hålla med all som har skrivit, det var göör kul på resan trevligt trevligt kan man säga mera. köpte även jag lite fisk, mat, håvar och rötter.
                              Marie det var inte hål i glasen ölen dunstade bort.
                              Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

                              Kommentar

                              • cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 3111

                                #45
                                Bilmekaniker sökes!!!

                                Hej.

                                instämmer med föregående talare om allt trevligt på resan. och som de flesta vet så gjorde jag ju en del inköp, dock ingenting jag orkar (eller ens minns just nu) skriva här nu, återkommer med detta.

                                jag tackar arrangörer och övriga för att vi fick följa med på denna resa det kan nog bli fler ggr....om vi får....!!?

                                nu till det tråkiga.....
                                hade en djävulsnatt, som magnus sa så spöregnade det hela resan och stundtals så kunde man max köra 50 km/h.

                                som lök på laxen så när jag stannade att tanka i malmö på hemvägen så dog bilen, och ville inte vara med mer, så efter otal försök så blev det till att ta en hyrbil hem med fisken, så min resa slutade med att jag trillade omkull i morse klockan 9 på min säng-......så nu är det lite segt...

                                men till min fråga är det nån var med på resan eller nån annan som är duktig eller känner nån duktig bilmekaniker..tror det är bränslepumpen som stendog, men jag är inte säker, det är lite paniuk eftersom jag ska ner och lämna hyrbilen senast onsdag, och verkstäderna är inte säkert att de hinner kolla på den, den står parkerad på en mack, men måste kanske ta bort den med bärgning om det dröjer, så en vild chansning här..ni kan nå mig på mitt vanliga mobilnummer (om ni har det) eller på mitt andra mobilnummer xxxxxxxxxxxxxx tacksam för all hjälp jag kan få.


                                Just det fisken klarade sig bra, alla levde i morse när jag stack från lokalen, ska titta till dem strax, möjligen att nån av mzurin vände buken lite halvsnett uppåt.

                                Peter
                                Kalmar
                                Senast redigerad av cichlids4fun; 06 oktober 2006, 13:59.
                                Mvh
                                Peter

                                don´t drink water-fish ..... in it!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...