Vad har ni för akvarieplaner när hösten kommer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • juni 2004
    • 851

    #31
    Alla mina fullvuxna discus i mitt 1200 skall flyttas till ett annat kar eller säljas, liksom alla malar. Det ända som skall behållas är mina rödmunnstetror.
    Sen skall det ersättas med egen odlade discus som är halvår gamla nu. Sen skall jag ersätta mina malar med egen odlade L-260 malar och corydoras sterbai. Så min tanke är 1200 karet skall bara vara egen odlad fisk (utom tetran). Och jag skall försöka behålla samma fisk i karet resten av tiden dom lever, utan och byta fisk eller biotop.

    Kommentar

    • Alexander Wiberg
      Användare
      • februari 2005
      • 445

      #32
      Flyttar till Rom...hej då karet!
      A.Wiberg (alex83)

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #33
        Aha, vad skall du göra där Alex? Plugga, jobba? Måste vara rena drömmen för dig att flytta till Italien!
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Alexander Wiberg
          Användare
          • februari 2005
          • 445

          #34
          Känns häftigt, skall till att börja med studera enbart italienska i 16 veckor, sedan får vi se. Fotbollen, rödvinet, värmen och Totti kallar på mig. Har du varit där Viktor?
          A.Wiberg (alex83)

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

          Kommentar

          • marcuspajp
            Användare
            • augusti 2005
            • 74

            #35
            Jag har inte varit hemma så mycket i sommar och karen ligger på sparlåga just nu. Jag får se om intresset tar fart igen till hösten eller inte, det brukar dock göra det.

            Om så blir fallet så ska jag nog ändra i mitt tanganyikakar, det har leptosomor och flavipinnis nu, de är ruggigt snygga och så men jag vill ha lite större fisk med mer personlighet. Meningen med karet va att få en speciell look med en massa små fiskar som fick det att se större ut, men det har inte riktigt funkat. Så jag ska nog stoppa några foae eller liknande i.

            Innan sommaren hade jag börjat planera för att sätta upp ett 60l som står tomt och ha dvärgkulfiskar i, jag har köpt ett gäng riktigt snygga rötter för ändamålet med inte kommit igång, så jag får se hur det blir med det.

            Kommentar

            • stenis
              Användare
              • maj 2006
              • 8

              #36
              Drömen är att få köpa ett 540 eller ännu hellre ett 720 till hösten och inreda rejält med BTN och malawifirrar.. Kvarstår att övertala sambon om det bara.. *suck*
              "En för alla! Alla för fisk!"

              Kommentar

              • Leopoldi
                Användare
                • februari 2004
                • 1082

                #37
                Kommer att vara bort rest hela november så några större fiskinköp är inte aktuella. Vill ha lite kar inkörda när jag kommer hem.

                Kommer att försöka få allt att funka bra i mitt nyligen inredda fiskrum. Kanske investera i lite nya filter osv.
                Ska försöka odla lite corydoras och se hur det går...

                Kommentar

                • Gäst

                  #38
                  Jag har kört för fullt hela sommaren men hösten blir... utöka! Ett kar med xenotilapia eller callochromis samt ett med Herichthys carpintis eller texas om jag lyckas få tag i!.

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    #39
                    Det enda som sätter käppar i hjulet för mig nu är: utbudet av tanganyika i våra krokar och utrymmesbristen i lokalen. Annars blir det o sälja av malawin och ägna 95% åt tanganyika. Blir ett par resor också (Nol Förmodligen i September).

                    Mvh/ BB

                    Kommentar

                    Arbetssätt...