Det bara SMALL!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eddie
    Användare
    • mars 2007
    • 109

    #16
    Ja jag bytter också med hinkar!

    Kommentar

    • jonre723
      Användare
      • oktober 2004
      • 439

      #17
      De gånger jag lyckats har det funnits öl med i bilden..
      Och så är det.
      /J

      Kommentar

      • Lozer
        Användare
        • mars 2007
        • 54

        #18
        Ursprungligen postat av Falköping Andreas
        Jag gjorde en ganska rolig sak typ i mitten av 90 talet.
        Jo jag hade ett kar på 2500 liter i källaren och hade tömmt ur ca 10cm ur karet. Jag satte på kranen och satt där och tittade lugnt o fint under tiden det fylldes på.
        När det skvala så mycket så blev jag hur som hälls pissenödig som man kan bli av det ljudet.
        när jag kom upp så kom min morsa och frågade om jag ville hänga med o bada o gissa om jag ville det för det var ju dryga 30 grader ute.
        Packa gjorde jag snabbt som satan o bomm i väg. 3 timmar senare kom vi hem o gissa om det var vatten i källaren..... tror du att min farsa va nöjd på mig då?
        Det var fan bland det roligaste jag hört . T o m min totalt ointresserade sambo tyckte det var roligt. Och det tycker hon fan inte när jag gör det på betydligt mindre kar .
        "ALLT är värt ett försök"

        Kommentar

        • tezz
          Användare
          • februari 2006
          • 1069

          #19
          Menar ni att ni både tömmer och fyller med hinkar det blir ju i så fall ca 50st på ett 720 i veckan

          Kommentar

          • Sacrium
            Användare
            • november 2005
            • 353

            #20
            JAg har faktiskt aldrig lyckats fylla för mycke. Däremot så höll jag på att tömma en gång och satt och spelade. När jag kom tillbaka upptäckte jag att jag tömt 9/10 av akvariet och fiskarna började bli lätt panikslagna.

            Kommentar

            • frasse74
              Användare
              • december 2002
              • 97

              #21
              Jag har byggt en liten enkel varnare som tjuter när vattennivån är på lagom nivå.
              Finns att köpa på kjell.com

              Kommentar

              • Nüddlah
                Användare
                • januari 2007
                • 294

                #22
                Kjell.com - Vi erbjuder snabba leveranser och möjlighet till fri retur i butik. Trygg e-handel. 30 dagars ångerrätt. Brett utbud. Betala med Klarna. ✓ Snabba leveranser ✓ Shoppa live ✓ Hämta i butik inom 15 minuter

                ett sånt? =) Måste vara rätt lätt även utan byggsats, men den var ju så billig så 75 kr kan det väl vara värt... annars kan man ju ha en flottör direkt ansluten till en microbrytere eller 2 elektroder som sticker ner och när vattenytan når båda elektroder så bär den strömmen mellan dom och utlöser en summer. Då kan man ju höja och sänka elektroderna skitlätt beroende på hur man bygger och använda samma summer mellan olika kar. Finns ju massa sätt. Och jag skulle gärna ta "ta på dig säkerhetsbältet-summern" från toyota corollan för den är jobbig som fan. =)

                Ja det tål att tänkas på. Jag ska nog uppfinna någon egen lösning som är billigare än 75, om jag lyckas så ska ni få reda på det! =)

                Kommentar

                • Nüddlah
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 294

                  #23
                  Den var jävligt spännande den där sidan kjell.com Jag är sugen på ett elagrregat eller labbaggregat, at bygga ett sånt själv och sen ha som strömkälla. Jag älskar elektronik

                  Kommentar

                  Arbetssätt...