Det bara SMALL!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    Det bara SMALL!


    Då har även jag lyckats...
    Jag håller på att "flytta" om fiskar i de olika karen, och när jag håller på att fylla ett av karen, ringer telefonen!
    Plötsligt blir det bara natta hemma, och min dotter Madicken kommer rusande och säger "-jag trodde du stog i duschen pappa?"...det skvalar så...

    Jahapp...väldigt fullt akvarium...stär och rinner över...över grendosan...- så nu tillhör även jag de lyckliga få som fått översvämmning (ja, det var i badrummet som karet står...så vattnet gjorde ingen skada)!

    MEN man ska tänka på elen...det är 100% klart för mig nu iallafall!

    DD
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Regel ett, stäng av vattnet innan man svarar, har gjort misstaget flera gånger så nuförtiden stänger jag av vattnet innan jag svarar i telefonen.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Jag har fräst några kontakter med och ibland har det pangat rejält och det är nog tur att det inte hänt nått allvarligt. Jag har börjat sätta upp kontakterna högre på vissa ställen nu. Rinner över gör det ofta hos mig, men det är bara för att man vet att det inte spelar nån roll Karen i lägenheten är man ltie mer försiktig med.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Kontakter och el är klokt att ha högt upp. Har enbart dabbat mig en enda gång, och det får jag skylla mig själv för. Lyckades få allvarligt hjärnsläpp i lokalen och satte i en kontakt i ett uttag - men det var liksom inget annat än tre tåtar på andra sidan av sladden... det sa också pang och jordfelsbrytaren löste ut. Iof inget med vatten, men i allafall.

        Tur det inte blev mer skada än det blev - rätt billig "lektion" du fick!!

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #5
          Jag har snabbkopplingar o jordfelsbrytare. Säkert kanske men ett helskotta när det t.ex stänkt i en kontakt eller blivit överslag i någon pump eller värmare. Det blir många varv med ficklampan innan man hittat boven.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • wracker
            Användare
            • juni 2006
            • 295

            #6
            brorsan kom över en gång å skulle ge mig en lektion i photoshop när jag samtidigt fyllde ena möbelkaret.. däremot reagerade vi rätt snabbt på skvalpandet.. största jobbet var att tömma det på vatten igen å flytta ut karet från väggen så man kunde torka tort..

            Kommentar

            • Hank
              Användare
              • april 2002
              • 1321

              #7
              Ursprungligen postat av deelay
              Regel ett, stäng av vattnet innan man svarar, har gjort misstaget flera gånger så nuförtiden stänger jag av vattnet innan jag svarar i telefonen.
              Öhh, det finns ju trådlösa lurar
              /#378 Hank
              Zoonen:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

              NCS medlemsbilder:
              http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

              Kommentar

              • Nüddlah
                Användare
                • januari 2007
                • 294

                #8
                Och trådlösa telefoner

                och trådlösa akvarium =)

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 3187

                  #9
                  Jag låter det ringa! Är ju ändå 99 % chans att det e till frugan...
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Hej!

                    Hej!
                    Jag kan tala i telefon i lugn och ro medans jag byter vatten tillhör den gamla stammen av akvarister byter med slang tömmer först ut en hink för hand,Mvh Ann-Mari

                    Kommentar

                    • Hank
                      Användare
                      • april 2002
                      • 1321

                      #11
                      Ursprungligen postat av annmari
                      Hej!
                      Jag kan tala i telefon i lugn och ro medans jag byter vatten tillhör den gamla stammen av akvarister byter med slang tömmer först ut en hink för hand,Mvh Ann-Mari
                      Lyllos dig som har SÅ mycket fritid
                      /#378 Hank
                      Zoonen:
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                      NCS medlemsbilder:
                      http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Hej!

                        Hej!
                        Ja Hank fritid säger du i och för sig jag jobbar hemma skriver kontrakt på datorn med mina konsertarrangörer har nyss skrivit kontrakt med Tartu i Estland om konsert i sommar i Augusti fick ett bra avtal så visst är jag hemma jag bestämmer själv mina avtal etc,och mellan varven byta vatten på fiskarna,Mvh Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Laesk
                          Användare
                          • februari 2004
                          • 2447

                          #13
                          Ursprungligen postat av deathdealer
                          (ja, det var i badrummet som karet står...så vattnet gjorde ingen skada)!

                          DD

                          Förstår mig inte på folk som har kar i badrummet... å du DD ser inte ut som en akvarienörd, men nu vet man till 100% va du är...

                          Lennart "Laesk" Axelsson
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                          With CANON you can!

                          Kommentar

                          • Lozer
                            Användare
                            • mars 2007
                            • 54

                            #14
                            Vill bara säga att det är "skönt" att se att det händer fler än en själv. Är personligen lite av en expert på det, kan tyckas konstigt då man är elektriker men men...
                            "ALLT är värt ett försök"

                            Kommentar

                            • Falköping Andreas
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1214

                              #15
                              Jag gjorde en ganska rolig sak typ i mitten av 90 talet.
                              Jo jag hade ett kar på 2500 liter i källaren och hade tömmt ur ca 10cm ur karet. Jag satte på kranen och satt där och tittade lugnt o fint under tiden det fylldes på.
                              När det skvala så mycket så blev jag hur som hälls pissenödig som man kan bli av det ljudet.
                              när jag kom upp så kom min morsa och frågade om jag ville hänga med o bada o gissa om jag ville det för det var ju dryga 30 grader ute.
                              Packa gjorde jag snabbt som satan o bomm i väg. 3 timmar senare kom vi hem o gissa om det var vatten i källaren..... tror du att min farsa va nöjd på mig då?
                              http://www.skovdeaf.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...