Akvarieauktion den 25/11 i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #31
    Om ingen höjer ribban ligger den ju helt säkert kvar på samma nivå. Jag tar med lite godis och sätter ett utropspris iallafall.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Zzzit
      Användare
      • januari 2006
      • 253

      #32
      Självklart är det så att någon måsta vara först, men jag är lite tveksam om torpederna är lämpliga som "piloter"!
      Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #33
        Ursprungligen postat av Zzzit
        Tror det är en för dyr fisk, och det är lite synd för jag tror att fler som jag tvekar att ta med dyrgripar bara för risken att få ta hem dem igen är stor!
        Ja, nån måste ju börja och det händer att det dyker upp en del sådant också. Vi har haft en hel del diskusm, tropheus och jag tror även en del "finmal". Men visst är det så att folk är ute efter att fynda, å andra sidan sitter det alltid nån med fetingplånboken också som är ute efter de fina grejerna. Vi har syrgas där, så det är ju ingen panik om det inte skulle bli sålt.

        Ett bra är ju att skriva i tråden vad man är ute efter och vad man kan tänkas ta med sig så folk är förberedda. Då gäller det ju dock att leva upp till kraven också

        Att ta med sig saker är även ett sätt att stötta vår förening och därmed också ciklidhobbyn i Västsverige.
        Senast redigerad av Zaphi; 25 oktober 2006, 13:25.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Zzzit
          Användare
          • januari 2006
          • 253

          #34
          Bra att det finns syre, visste inte det! Skall ta mig en funderare, kanske kan ta med en liten grupp!?
          Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #35
            Klart! Det tycker jag!
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #36
              För er som skall på auktionen så finns en hel del info om vad som kommer att dyka upp på vår auktionstråd på Zoopet: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=90375

              De är flitiga de där zoopetarna med att skriva vad de skall ta med. Det sitter lite längre inne hos oss ciklid.seare av nån mystisk anlednining...
              Senast redigerad av Zaphi; 01 november 2006, 09:59.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                #37
                Ni som tar med er fiskar på auktionen, packa dem gärna så bra ni kan så vi slipper packa om på plats. Läs mer om hur du packar fisk på ett bra sätt under rubriken "Vill du sälja? - Instruktioner för inlämning" på vår auktionssida: http://www.gcg.se/html/auktioner.html
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #38
                  Litet tetror som fanns i hallandsakvaristernas kar på Malmöutställningen kommer o ropas ut på auktionen.

                  Boehlkea fredcochui (Moskitotetra Blåtetra)
                  Aphyocharax paraguayensis (Soltetra/ Vitfläckstetra)
                  Aphyocharax rathbuni (Rödfenstetra )
                  Copella arnoldi (Stänktetra)

                  Vidare blir det för min del i fiskväg
                  Corydoras sp Red Stripe
                  Corydoras gossei
                  L 183 White seam
                  Apistogamma sp Red tail
                  o någon diskus
                  +lite div prylar
                  Senast redigerad av kaj.p; 09 november 2006, 10:17.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Cissi
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 357

                    #39
                    Jag tar antagligen med mig:
                    Labidochromis caeruleus
                    Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"
                    Pseudotropheus sp. "acei" Marygold
                    Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

                    Kommentar

                    • marcuspajp
                      Användare
                      • augusti 2005
                      • 74

                      #40
                      Jag tar nog med ett gäng BTN-moduler som ligger och skräpar här hemma

                      Kommentar

                      • Zaphi
                        NCS Medlem
                        • juli 2002
                        • 5395

                        #41
                        Se där ja, nu börjar det likna nått! Jag har hört rykten från andra håll att det kommer bli en hel del annat kul som dyker upp också!!
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • juli 2002
                          • 5395

                          #42
                          Jag hade tänkt gå ut på stan samma kväll som auktionen och tänkte börja på The Bishops Arms på Avenyn. Jag vet inte om det finns något intresse, men det hade ju varit mycket trevligt om några som bor i trakterna eller skall stanna kvar över helgen hakar på. Man får ju passa på med så många akvarister i stan!

                          För karta och mer info besök: http://www.bishopsarms.com/Goteborg/...DXNI-701_.aspx

                          Skriv gärna i forumet om ni är sugna. Även om ingen dyker upp kommer jag vara där i vilket fall som helst och dricka finöl!
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Tony
                            Användare
                            • april 2002
                            • 4594

                            #43
                            Och ni som köpt fisk på auktionen får inhysa dem i ett av barens akvarium?
                            Tony Englund

                            Kommentar

                            • joe
                              Användare
                              • juni 2006
                              • 1451

                              #44
                              Ursprungligen postat av Tony
                              Och ni som köpt fisk på auktionen får inhysa dem i ett av barens akvarium?
                              Varför inte i en dubbelpint eller liknande - varför förvägra dessa våra älskade fiskar en riktigt god kväll??

                              Jag tänkte också dyka upp på auktionen - det blir premiär för mig och jag ser mycket fram emot dagen. Desvärre kan jag inte stanna på några öl - även om det lockar - då jag har annat planerat för kvällen. Får bli en annan gång...

                              Hilsen/ joe
                              MVH - joe

                              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • november 2005
                                • 3217

                                #45
                                Ett bra är ju att skriva i tråden vad man är ute efter och vad man kan tänkas ta med sig så folk är förberedda. Då gäller det ju dock att leva upp till kraven också

                                Att ta med sig saker är även ett sätt att stötta vår förening och därmed också ciklidhobbyn i Västsverige. [/QUOTE]. CITAT FRÅN ZAPHI.

                                ja då var det dags för den årliga auktionen i göteborg, med göteborgs ciklidgrupp som anordnar den,
                                jag brukar ju alltid ha med lite grejer dit, och i år är inget undantag.
                                jag tänkte ta med lite malawi.
                                2st påsar med fryeri 1+2 i varje dom är väl en 10cm, hannen har börjat färga till blå, avelsdjuren har en bred vit bläs.
                                påsar med knallröda röd zebra utan sot på pannan.
                                påsar med pearlmouth.
                                påsar med compressiceps, malawi.
                                en del tanganika.
                                julidochromis regani kipilli.
                                gul ocellatus.
                                callochromis utinta.
                                viktoriaciklider .
                                påsar med obliqidens.
                                sedan brukar jag ta med några påsar med vuxna ancistrus par, det gör jag även i år.
                                även till fast pris har jag med mig lite pumpar och filter.
                                utav erfarenhet så brukar det vara kanonbilligt, så det är köparens marknad,
                                men vad gör man inte för att vi ska få lite nya ciklidintresserade, och kanske till och med få lite nya medlemmar till NCS.
                                så att vi kan igång lite debatter om ciklider och deras akvarium som dom lever i. utan att det kommer upp sådana påhopp till forumsdeltagarna att dom är arga, elaka, tjuriga och envisa gamla gubbar, så vi får väl hoppas att dom nya har bättre etikett.mvh en väldigt ciklidintresserad gubbe med 7 års skola, men med väldigt stor praktiskt erfarenhet, men med lite erfarenhet från att sitta och skriva vid en data, till skillnad från vissa akademiker.
                                Senast redigerad av malawijanne; 18 november 2006, 17:57.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...