Akvarieauktion den 25/11 i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    Akvarieauktion den 25/11 i Göteborg

    Skriv upp den 25 november i din kalender redan nu. Det är nämligen datumet för Göteborgs Ciklidgrupps nästa stora akvarieauktion där vi säljer allt från doppvärmare till diskus. Tiden i sommar går fort så jag säger till redan nu så att ni har det i bakhuvudet när ni röjer genom era förråd i sommar. Ni som är riktigt ambitiösa hinner till och med odla fram lite växter eller yngel att ta med!

    Denna gång utlovar vi en mycket större lokal! Våra auktioner brukar vara väldigt populära med över hundra besökare, som vi ibland haft svårt att kunna hitta sittplats till, men nu skall det inte vara några som helst problem längre. Detta tror jag många kommer att uppskatta!

    Våra regler angående auktionen är något ändrade, så även om ni varit med tidigare är det inte dumt att besöka http://www.gcg.se/html/auktioner.html och läsa genom texten där ytterligare en gång. Om ni inte varit med alls så läs genom den sidan så har ni genast bättre koll på vad detta handlar om.

    Kom ihåg att alla är välkomna på våra auktioner, ung som gammal, medlem som icke-medlem. Ta med hela familjen på en mycket underhållande akvariedag. Även om ni inte är intresserade av att köpa eller sälja så kan man alltid komma bara för att dricka kaffe, käka bulle och tjöta med andra akvarister!

    Vi syns i november!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 4122

    #2
    Boka in mig!
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • Zzzit
      Användare
      • januari 2006
      • 253

      #3
      Va på auktionen sist, tycker det va mest växter, guppy och malar som såldes! Inte så mycket ciklider, och ännu mindre malawi!
      Borde det inte vara mest ciklider eftersom det är en ciklidförening som håller i den?
      Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Visst är det en hel del ciklider! Men det är en akvarieauktion och lite av ett familjeevenemang och inte bara en hardcoregrej för ciklidister. Måste alltid en "ciklidförening" enbart ha med ciklider att göra? Vi skall exempelvis ha ett föredrag om växtakvaristik i höst...

        På våra auktioner säljs ciklider, malawi, tanganyika, diskus, sa, ca etc, men även guppies, svärdbärare, mollies, växter, rötter, akvarium, stenar, grus, foder, malar, hela akvariepaket, btn-bakgrunder, doppvärmare, co2-anläggningar etc.

        På denna auktionen lovar vi dock att det kommer finnas ännu mer ciklider än det brukar vara! Vi hoppas även att andra tar med sig! Du kan ju skriva i denna tråd vad ni vill se på auktionen så kanske folk tänker på det när de tar med sig sina prylar och sin fisk.
        Senast redigerad av Zaphi; 19 juni 2006, 15:41.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #5
          Jag har några Apistogramma kullar av A. Hongnei, Nijsseni o Eonatus.sp Red Tail Det lär komma med lite av dessa.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Pär J.
            Användare
            • april 2002
            • 219

            #6
            Föreningars auktioner blir vad deltagarna gör den till, till skillnad från auktionsverk som har samlat på sig saker så är det ju det DU tar med som säljs. Alltså, tar man inte med sig något kan man inte klaga på att det är dåligt. Det gör att det oftast brukar vara svårt att planera vad och hur mycket poster som kommer att finnas.

            Hur som helst så låter det som en trevlig dag.

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #7
              Zzzit: Du gillar ju malawi, och det kommer finnas en hel del. Jag skall ha med och även se till att andra odlare jag känner tar med sig ordentligt! Så för dig kan det bli en intressant auktion. Sen är det ju precis som Pär säger, det blir ju var deltagarna gör det till...
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #8
                Och det vore kul om fler använder sig av "lägsta försäljningspris", så även lite dyrare pjäser slinker med. Jag tar säkert med några Champsochromis spilorynchus, men de säljs inte påsvis för 20 riksdaler
                Tony Englund

                Kommentar

                • Zzzit
                  Användare
                  • januari 2006
                  • 253

                  #9
                  Det va min nästa tanke, att de malawi som fanns gick för en 20,a per påse! Kanske så att de som har fina och ovanliga fiskar inte tar med sig dem bara för den saken skull!? En tanke bara!
                  Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

                  Kommentar

                  • Tony
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4594

                    #10
                    Ursprungligen postat av Zzzit
                    Det va min nästa tanke, att de malawi som fanns gick för en 20,a per påse! Kanske så att de som har fina och ovanliga fiskar inte tar med sig dem bara för den saken skull!? En tanke bara!
                    Just precis, men säger du vid inlämningen att du vill ha 200:- för påsen får du i värsta fall ta med dem hem igen. Man måste inte ge bort det man lämnar in
                    Tony Englund

                    Kommentar

                    • Vingåker
                      Användare
                      • november 2004
                      • 73

                      #11
                      Jo det kommer Malawi's till auktionen räkna med det.
                      Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

                      Kommentar

                      • Zzzit
                        Användare
                        • januari 2006
                        • 253

                        #12
                        Jag tar med mig tjocka plånboken i år igen då!
                        Får se vad jag har att bidra med i fiskväg!? Något hoppas jag att det finns då iaf!
                        Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

                        Kommentar

                        • Alexander Ylipää
                          Användare
                          • oktober 2003
                          • 3615

                          #13
                          Kan bara beundra era arangemang och läsa detsenare i cb.

                          Tummen upp.
                          Mvh Alex

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2294

                            #14
                            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                            Kan bara beundra era arangemang och läsa detsenare i cb.

                            Tummen upp.
                            Nene Alex Vi räknar med att du kommer.
                            Diskussällskapet
                            www.diskusforum.se

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 3615

                              #15
                              Får jag sitta längst fram då Kaj ?
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              Arbetssätt...