Dykresetips tack.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    #16
    Ett annat bra ställe att bo på vid strömstad
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • MickeA
      Användare
      • June 2003
      • 456

      #17
      Tack så hemskt mycket för tipsen. Jag måste säga att Kosteröarna låter snuskigt intressant i mina öron. Lutar starkt åt att det blir en resa dit. Jag såg att den var nästan 60 mil till Molde och bara 38 till Koster.

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

        #18
        Kul att mitt tips tagit skruv.........

        Koster kan även rekomenderas varmt även till de som inte är dykintresserade.

        Dessa öar är en av de solsäkraste, precis som andra dock lite större öar som Öland och Gotland. Allt beror på att oväder som ligger över land helt enkelt lyfter till högre höjder när det går ut över havet, varför det inte blir nedbörd lika ofta
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • MickeA
          Användare
          • June 2003
          • 456

          #19
          Sitter och läser lite om kosteröarna nu. Man kan visst inte ta med sig bilen dit utan det är hyra cykel som gäller. Intressant, men inte fanken vill man släpa 25-30kg dykutrustning + packning på en cykel! Nåja, jag ska ner till fjollträsk om någon månad så jag ska passa på att springa in på lagret och intervjua cf lite mer ingående i ämnet.

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

            #20
            Flakmoppe är väl det mest frekventa färdmedlet på Nordkoster, den minsta av öarna.

            På Sydkoster förekommer ett fåtal bilar då ön är större, men mycket riktigt så kan du inte ta med egen bil dit.

            Har faktiskt sett en och annan dykare komma med sin utrustning på färjan, men då har de oftast någon som tar emot dem så att de slipper konka utrustning.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              #21
              Var nu inte så lat dykcentret ligger 20m från färjelägret fråga en oldman och du får låna rollatorn.
              vänligen
              Christer
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • MickeA
                Användare
                • June 2003
                • 456

                #22
                Okej okej! 20 meter lär man väl kunna släpa. Men känner jag oss rätt så lär vi ha med oss alldeles för mycket grejer såsom dykpryular, kläder, fiskegrejer (massor), öl mm mm. Men man skulle ju kunna skaffa någon sorts kärra.. och så lämnar man flaskor hemma och hyr på dykcentret istället. Sablar så ballt! Brukar det vara fullbelagt så man måste boka i god tid?

                Kommentar

                Arbetssätt...