Apistogrammatråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • DaRe
    svarade
    Ok super red också!!

    Ja jag är osäker på hur benämningen ska anges. Någon som vet säkert?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Är double red alltid en variant med röd ryggfena och röd stjärtfena eller kan det vara röd ryggfena + röda bröstfenor?


    Är Michael Perssons bild i artregistret en double red hane?

    Och Christian Alfredssons en tripple red hane?
    Videon är på en Super Orange
    Enligt följande länk: http://www.apistoworldhk.com/shop/index.php?cPath=1_5
    Så verkar det som om Double inte är röd hela vägen på ryggfenan men Triple är det... Så min lär nog vara en Triple red...
    Isåfall lär NCS arkivets vara en Double red
    Christian Alfredsson's en triple red (då den saknar röd på bröstfenan)
    Och Michael Persson's en Quadruple red då den har röd i alla fenor?

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Är double red alltid en variant med röd ryggfena och röd stjärtfena eller kan det vara röd ryggfena + röda bröstfenor?


    Är Michael Perssons bild i artregistret en double red hane?

    Och Christian Alfredssons en tripple red hane?

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Trevlig film. Är double red alltid ryggfenan och stjärtfenan eller kan det vara annat par med fenor som är röda?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Ja det är helt makalöst vilka färger som går att avla fram. Den ser väldigt vacker ut, du får skaffa en och fota lite.

    Jag hoppas på att vi framöver kan ha bra ordning och trydlighet även kring odlingsvarianter av många arter som är av intresse för hobbyn.

    Appropå odlingsvarianter. Apistogramma cacatuoides brukar ju ibland säljes i olika odlingsvarianter som namnges såsom:
    Red
    Double red
    Tripple red
    Quadruple red

    Jag har tolkat det som antalet fenpar som är röda. Stjärtfenan, ryggfenorna, analfenorna och bröstfenorna. Är alla dessa klart röda kallas den quadruple red. Stämmer det? Någon som kan länka till bilder på de olika varianterna?
    Jag kommer nog köpa alla som gick i det karet och försöka odla på dem. Kommer ge foton till dig så kan du sätta ut det i artregistret.

    Det simmar ju en Double red hos mig. Väldigt fin...Har video på den..
    I början gömde den sig hela tiden men nu tittar den fram mer och mer.. Ska försöka knäppa kort på honom också.


    Honan och hanen
    Senast redigerad av {_AquA_}; 14 december 2013, 07:31.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ja det är helt makalöst vilka färger som går att avla fram. Den ser väldigt vacker ut, du får skaffa en och fota lite.

    Jag hoppas på att vi framöver kan ha bra ordning och trydlighet även kring odlingsvarianter av många arter som är av intresse för hobbyn.

    Appropå odlingsvarianter. Apistogramma cacatuoides brukar ju ibland säljes i olika odlingsvarianter som namnges såsom:
    Red
    Double red
    Tripple red
    Quadruple red

    Jag har tolkat det som antalet fenpar som är röda. Stjärtfenan, ryggfenorna, analfenorna och bröstfenorna. Är alla dessa klart röda kallas den quadruple red. Stämmer det? Någon som kan länka till bilder på de olika varianterna?

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Skakar liv i tråden! Var inne på butik idag när jag skulle köpa en Apistogramma art...Såg en helt ovanlig röd/orange fisk..Det såg ut som någon agassizii sort med tanke på kroppsformen och fenans form men jag ville vara säker så jag frågade personen...Japp en odlad färgvariant av Apistogrmma agassizii..någon super mega red något...Hittar inga bilder eller sådant på den odlingsvarianten ute på nätet!!! Såg ut som följande fast helt röd/orange!!


    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Trevligt med en uppdatering i tråden och mycket intressant film! Tack för den!

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Apistogramma trifasciata film

    Prøver meg på en Apistogramma trifasciata film.

    Litt problem med lys og uskarpheter men ellers ganske kul



    Etter flere forsøk ble det endelig rett
    Senast redigerad av fart66; 04 november 2013, 22:37.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Trevligt! Kan du fota eller filma?

    Lämna en kommentar:


  • plåtis
    svarade
    Jag har fått yngel av iniriadae. Men det vår några år sen. Mixtrade lite med ph då och fick ner det under 6 då blev det yngel.

    Lämna en kommentar:


  • Molin
    svarade
    shoppat

    Precis inhandlat ett par vildfångade Laetacara araguaiae , verkade vara en väldigt intressant dvärgciklid men svårt o hitta bra info !
    Bilder kommer så småningom !

    Lämna en kommentar:


  • Jgunners
    svarade
    Ska pröva ta några fler bilder såklart. Har några till jag ska lägga upp. Är ganaka nöjd med dessa, men tycker dom är lite på gränsen till för arga. :p
    Gillade verkligen Staeckin. Honan går kvar ifall jag nån gång hittar en hane. Väldigt fint mönster på dom. Om du får yngel får du säga till, Pia

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Kan bara instämma med Pias kommentarer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Jgunners
    Min Staecki-hane har dött så jag införskaffade ett A. Wilhelmi par istället. Här kommer en bild på hanen. Ganska tuff Apisto.
    http://s1290.photobucket.com/user/J_...33249214099955
    Så tråkigt med ni Staecki hanne, dessa verkar vara en raritet och knappt beställbara i Sverige.. undrar varför? men Wilhelmi var mycket fin hoppas få se fler foton på dessa

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...