Similis + Sandciklider = Yngelslakt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #16
    över den kanten som modulen skapar rör sig inte de två paren, bara den ensamma hanen.
    fish r friend

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #17
      Värt ett försök att begränsa reviret, men jag är en smula skeptisk. En sten som revirgräns låter slugt, men ibland funkar det tvärtom - firrarna får något att försvara, och då blir själva stenen reviret och inte den gräns som man hade tänkt.

      Får Xenosarna yngel så lär de röra sig överallt ändå, så det är nog svårt att skydda dem. Är inte Xenos rätt pigga på sina egna yngel förresten? leptosomorna är jag rätt övertygad om att några klarar sig.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #18
        Xenos är ju för det mesta biparentala och vaktar sin avkomma efter att de har spottat ut dem, förutom kilesa, melanogenys och ochrygenys som bara spottar ut dem oc´h sedan skiter i dem. Mina flavipinnis lyckades försvara sina kullar mot 40 hungriga troffar, jävlar vad ilskna de var. Det gick åt helvete därimot när jag skulle försöka dra upp dem i ett eget kar.
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • marcuspajp
          Användare
          • augusti 2005
          • 74

          #19
          Nu har de bott ihop i en dag. Similisarna är mycket häftigare i ett stort kar.

          Similisarna började leka direkt när de kom i karet, de har tagit runt 15cm av akvariets längd som revir. Ibland jagar de bort flavipinnisarna men ibland inte. De verkar ha en stor tolerans, de andra får simma ovanför snäckorna bara de inte simmar mot dem. Så det ser bra ut hittils..

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #20
            Okiedokie, bockar och bugar för feedback!!

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            Arbetssätt...