Rookie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Lundqvist

    #16
    OK, jag provar leta reda på honom.
    Vad tror du om en ungefärlig prisbild per art om jag köper från affär.
    Jag kan ju självklart fråga i butiken, men då måste jag ju vänta till på måndag.

    Funderade också om det måste vara växter i karet.

    Kan jag slänga in ca 15 av varje art av dina uppräknade.

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #17
      ja nu är jag lite priviligerad för att jag har lite fisk hemma att välja på.
      problemet när man köper yngel det är att man vill ju ha så många honor som möjligt och det går ju oftast inte att se.
      men om du köper socoloffi så är ju både hannar och honor blåa, sedan tar du golden istället för salusi för att golden är gula både som hane och hona, sedan satsar du på rödzebra försök att få tag i en bra stam som är väldigt röda och inget sot på pannan, när du köper rödzebra så tar dom rödaste framför allt på fenorna kan man se på yngel att är dom rödare på fenorna så är det oftast honor sedan måste du inte ha ahli men det är rätt så
      effektfullt.
      köp till javaormbunke som du sätter på stenarna så får du lite grönt i akvarietmvh janne

      Kommentar

      • Mats Lundqvist

        #18
        Har kollat upp alla fiskar och de är väldigt vackra. Däremot hittar jag inte Socoloffi. Har du nåt annat namn på den så jag hittar den.
        Ahli är ett måste. Hur många i ett 400l om jag köper grupper om 15 av de övriga som är lite mindre?

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #19
          Ursprungligen postat av Mats Lundqvist
          OK, jag provar leta reda på honom.
          Du har hittat honom

          Jag har inte så många bilder från utställningen, förutom en del artbilder, typ som de två översta på: http://www.gcg.se/html/bilder.html

          Just de två råkar ju iofs vara från Tanganyikasjön.

          Snacka med Tony, för han borde ha massa fler. Han skrev ju en artikell till Ciklidbladet om utställningen. Kjell Fohrman borde ha en del också, han gick jämnt där och lurade med kameran
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #20
            socoloffi kallades pindani förut.mvh janne

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #21
              nej zaphi vi var ute efter bilder från utställningen 98

              Kommentar

              • Ralph
                Användare
                • maj 2002
                • 736

                #22
                Ursprungligen postat av Mats Lundqvist
                Har kollat upp alla fiskar och de är väldigt vackra. Däremot hittar jag inte Socoloffi. Har du nåt annat namn på den så jag hittar den.
                Socolofi stavas med ett F. Gör en ny Google-sökning så hittar du massor.

                Kommentar

                • Mats Lundqvist

                  #23
                  Nu gick det bättre.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...