Viltfångat på Akvarielagret!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #46
    det var nog menat som ett skämt,personligen skrattade iaf jag en hel del
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #47
      Hehe...ja det är nog bra utagerat vid det här laget.

      Akvarielagret gjorde fel (med högsta sannolikhet omedvetet)...men rättade till det trots att de inte var direkt skyldiga detta då inget kvitto kunde uppvisas. Jag tycker det var bra gjort och det borde göra kunden, Perka, nöjd.

      Ola: ;-)

      specmats: Självklart var det så...och visst var det roligt...om man inte själv var drabbad utan kunde, som vi, sitta och läsa om en liten dispyt mellan köpare och säljare...då är ju alla diskussioner roliga. []

      Kommentar

      • ki0alma
        Användare
        • januari 2006
        • 9

        #48
        Att inget kvitto kunde uppvisas spelar ingen som helst roll om försäljaren fortfarande kommer ihåg kunden, så det är bara kundens rätt att få byta då. Perka behöver inte alls känna någon som helst tacksamhetsskuld gentemot detta. Dessutom är det ju anmärkningsvärt att sätta upp en lapp om att det skulle vara ett par, om inte alla som jobbar i butiken kan känna skillnad på könen förstår jag värkligen, men den som satte upp lappen borde ju veta! Det kan ju ske misstag men Perka har rätt att vara lite trumpen.

        Kommentar

        • Perka
          Användare
          • januari 2006
          • 23

          #49
          Hallo!Mycket diskussioner om mitt kvitto,dom visste att jag hade köpt fiskarna hos dom ca fem dagar tidigare,hade ringt och pratat med han som sålde firrarna.Han sa att det var ok att komma och byta fiskarna.För mig kändes det som ett onödigt resande,tänk om jag hade bott i Västerås eller d.y.l.Det som jag tycker är häpnadsveckande är att en sån renomerad affär inte ser skillnad på könen på nästan fullvuxna VF fiskar.
          []

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #50
            Ursprungligen postat av ki0alma
            Dessutom är det ju anmärkningsvärt att sätta upp en lapp om att det skulle vara ett par, om inte alla som jobbar i butiken kan känna skillnad på könen förstår jag värkligen, men den som satte upp lappen borde ju veta!
            I de flesta butiker får man vara glad om det står rätt art på lappen.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Mathias-D
              Styrelsemedlem
              • januari 2003
              • 511

              #51
              citaterka
              "Det är just det jag tycker är så kul på reaktionerna,hade det varit Tensta Zoo så hade inte uppståndelsen blivit så stor"

              Kan bero på att te.x Tensta Zoo som inte är lika omtalat som AL har mindre med folk som kan backa upp dom om det skulle komma kritik från något håll.
              AL har många kunder här på forumet som kan lägga ett gott ord. Därför blir det mer reaktioner när AL gör ett fel än om någon annan mindre känd butik hade gjort ett "fel"? Då hade folk sagt: - ok, det kanske är så.....

              frågan om det var ett fel att inte ösa saker över dej som ersättning för din resväg kan diskuteras i princip hur länge som helst. I detta fall ser jag inget stort fel alls men ska inte yttra mig för mycket för jag vet ej småsaker som tonfall och annant som kan få dej så upprör så det är tvungen att starta en tråd...

              Kommentar

              • Perka
                Användare
                • januari 2006
                • 23

                #52
                Ursprungligen postat av Zaphi
                I de flesta butiker får man vara glad om det står rätt art på lappen.
                Ännu mer skrämmande!
                []

                Kommentar

                • tropfrog
                  Användare
                  • juli 2003
                  • 1827

                  #53
                  Detta har vi lärt oss:
                  Om man är missnöjd med en affär så gör man bäst i att visa dem att man är missnöjd när man är i butiken.
                  Om man vill ha ersättning för sin resa i samband med byte så gör man bäst att berätta det när man är i butiken.
                  Om man inte gör det så kan man inte räkna med mer än en pepparkaka.

                  Att vara konflikträdd och gömma sig bakom tangantbordet löser ingenting.
                  MVH
                  Magnus

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #54
                    Alldeles rätt Magnus.
                    Nu finns det inget mer att tillägga i denna tråd.
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      NCS Medlem
                      • juli 2002
                      • 5395

                      #55
                      Perka: Vi vill inte skrämma bort dig från forumet, vi är glada att du har hittat hit, men jag tycker vi avslutar den här diskussionen nu, för den verkar inte leda någonstans.
                      Senast redigerad av Zaphi; 28 februari 2006, 11:18.
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      Arbetssätt...