Viltfångat på Akvarielagret!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perka
    Användare
    • januari 2006
    • 23

    Viltfångat på Akvarielagret!

    [] Hej!var för en tid sedan på akvarielagret i Stockholm,och fastnade för två VF par malawi.Köpte dom,kom hem ,tittade närmare på dom ,och kunde konstatera att det var fyra hannar.Ringde och pratade med han som sålde fiskarna till mig.(inga namn).Fick byta dom ,men fick åka tillbaka dom fem milen,lite moloken.Fiskarna kostade mig 840 kr.Fick tillbaka dom ,men inga bensinpengar eller ursäkt.Tycker väl att dom borde ha bättre koll på sina fiskar.Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL.Tycker att kvaliten har sjunkit på deras fiskar speciellt malawi,bara smått till ockerpriser.Det värsta av allt var att dom hade samm par? till salu långt efter jag lämnat tillbaka dom till just VF PAR,fast det var två hannar.Akvarieleasing har väl lite bättre fisk tycker jag nog,men har ni tips på någon annan affär här i Stockhlom.
    []
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Jag har aldrig handlat på AL men mina erfarenheter av personerna som jobbar där är bara positiva. Inte ska en affär behöva betala bensinpengar när någon kommer och byter en vara?

    (Funderar på att köpa en golfklubba från USA och sen byta för att jag inte är nöjd.. hoppas på att de ska betala flygresan tur och retur.)

    [] [] []

    /robin - mannen med de underbara liknelserna
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Vilken art var det?
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • augusti 2002
        • 3029

        #4
        lite svårare att skicka fiskar än golfklubbor, köper man den utmärkta som par så ska de ju vara ett par. förstår att du är missnöjd ´, ursäkt hade ju vait på plats,men va vinner du på att skriva om det här, maila christer som är boss o frömför det till honom direkt.

        Kommentar

        • Hank
          Användare
          • april 2002
          • 1321

          #5
          Man kanske ska börja precisera sig när man köper ett par.
          - Det ska vara ett par, en hane och en hona.
          - Inte ett par bestående av två hanar då, det verkar ju vara modernt.
          OK, den var RIKTIGT dålig, förlåt
          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

          NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

          Kommentar

          • Micke Lövberg
            Användare
            • februari 2004
            • 349

            #6
            Hank, jag garvar så tårarna rinner . . . . . . . []
            375L Malawi
            112L Tanganyika
            90L Tanganyikayngel
            45L Tanganyika

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #7
              Man kan diskutera akvariebutiker här, inga problem, så länge det är konkret och i detalj. Däremot anser jag att det är mycket orättvist att "hänga ut" en butik bara för att man som kund upptäckt ett enda misstag från butikens sida och skriva saker som "Det var nog sista gången jag handlade fisk på AL."

              Alla butiker gör väl fel ibland? Det är väl inget med det? Redan på Ciceros tid sa man "Errare humanum est" och om man skall skriva negativa åsikter om en butik på detta forum skall det vara konkret, i detalj, omfattande och helst baseras på upprepade felaktigheter.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • december 2002
                • 1934

                #8
                hahahah Hank den var bra.
                Hade du ringt och pratat med christer så tror jag nog han kompenserat dig.
                En ursäkt och kanske en burk mat hade varit på sin plats men alla kan ha dåliga dagar.

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9579

                  #9
                  Sen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke
                    Sen får man enligt svenska konsumentsköpslagen aldrig ersättning för resa i samband med byte oavsett vems felet är.
                    Det känner inte alla affärer till. Är man lite påstridig och kan tala för sig så brukar man kunna få ersättning när affären gjort fel.
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #11
                      Eftersom at kritiken far betraktas som saklig (det ar tydligt vad det klagas pa) och personen som framfor den inte ar anonym, sa folger den forumets regelverk. Som Micke papekar sa har ju inget formellt "fel" begatts, sa det ar bara upp till Akvarielagret att visa hur servicemedvetna de ar. Mitt rad ar att ta upp detta med akvarielagret.

                      Ang ursprungsfragan. Affarer varda ett besok i Stokholm brukar anses vara (i bokstavordning):

                      Akvarielagret
                      Akvarileasing
                      Globe Fish
                      Sodermalms Akvarieaffar (har inte varit dar)

                      +nagra till som jag inte ar lika saker pa (dvs jag har last pa forumet att de ar minst OK, men kommer inte ihag vad de heter). Tyreso Zoo?
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Mike_Noren
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 2695

                        #12
                        Tycker det saknas lite info här... Vilken art var det? En del arter är rätt svåra att könsbestämma. Är OP verkligen säker på att det var två hanar? Sa lagret att det skulle vara ett par?

                        Lagret är en jättestor affär med jättestor omsättning, och saker kan säkert gå snett ibland, men jag har bara goda erfarenheter när jag handlat av Gabbi eller Christer.

                        EDIT: Japp, Tyresö Zoo är bra, särskilt om man är intresserad av ovanlig vildfångad fisk.

                        Kommentar

                        • Kalle-Maja
                          Användare
                          • december 2004
                          • 1324

                          #13
                          Tycker att det känns lite affekterat att stårta en tråd om detta. Har inget att säga i sak utom att jag tycker Akavarielagret är en välskött butik.

                          Mitt inlägg är en komplettering till Mickes om att resa visst kan ersättas, men i så fall t ex genom att kombinera marknadsföringslagen §§ 6 och 29. Sverige har ingen större skadeståndstradition men OM man gjort en resa som helt förklaras som ett resultat av vilseledande marknadsföring(§6) så KAN man ersättas för detta(§29).

                          Kommentar

                          • Perka
                            Användare
                            • januari 2006
                            • 23

                            #14
                            Ursprungligen postat av johan_lindgren
                            lite svårare att skicka fiskar än golfklubbor, köper man den utmärkta som par så ska de ju vara ett par. förstår att du är missnöjd ´, ursäkt hade ju vait på plats,men va vinner du på att skriva om det här, maila christer som är boss o frömför det till honom direkt.
                            Var just Cristher som tog emot fiskarna när jag kom tillbaks med dom,han frågade om kvittot, hade tappat bort det.Han skrev ett retur kvitto,började mumla om att han förlorade moms på det,hade han haft kvittot kunde han bara gjort en justering i kassan.Sa inget om någon ersättning.
                            []

                            Kommentar

                            • cf.akvarielagret
                              Användare
                              • april 2002
                              • 5028

                              #15
                              Perka: Tråkigt att du eventuellt fick hannar. Men kommer inte ihåg vad det var för fiskar. Vilken art var det? Vem handlade du av? Och framför allt när var detta? Eftersom vi inte särskilt många VF par inne just nu så vore det väldigt intressant att få höra när detta hände.
                              Jag minns ett kvitto som saknades för någon men inte att någon var missnöjd...
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

                              Kommentar

                              Arbetssätt...