Funderingar på lokal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    #16
    En elmätare kostar inte många kronor och kan snabbt installeras,
    Om man se att övrig fastighetsel stigit så använd el med måtta

    Kommentar

    • Johan1
      Användare
      • maj 2002
      • 390

      #17
      Jag har ca 20 kvadrat. Betalar för det 250kr/månaden. Inkl el och vatten. Glöm heller inte att fråga värden om genomluftning av lokalen mot fuktighet. Har haft en del kamrater som fått problem med värden efteråt. Jag får även använda mycket vatten jag vill så länge det är kallvatten. Golv brunn är även det en fördel ifall ett akvarium går sönder. Ring även upp ditt försäkringsbolag och be dem komma ut och titta på lokalen så du har försäkring. Det är inte billigt att släppa ut 500 liter vatten på golvet.
      https://sites.google.com/site/johandiskus/Home

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #18
        Det verkar vara en hel vetenskap det där med lokaler. =)
        Funderar själv på att försöka skaffa mig ett skyffe då päronen hemma förbjuder mer än 1 "stort" kar.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #19
          Nu ligger en proposition 2005/06:145 som ev kan ge lägenheter dyrare kostnader beroende på omfattning. Det tänkta lagen skall träda i kraft från och med den 1 okt i år. Kort innebär det att varje lägenhet skall bära sin egna kostnad för vatten o el. Troligen kommer nog också en del källarlokaler i hyreshus att beröras då fastighetsägarna måste besiktiga o deklarera sin energinvändning för hela fastigheten.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #20
            Isses vad gött att jag clearat det där med el och vattnet vid kontraktsskrivningen redan... och ändå bidde det inget rövarpris. 1300 går min lokal på i månaden, inkl. el och vatten. Akvariedelen är på ca 25 m2, men det blir några kar till i "verkstadsdelen". Tre golvbrunnar samt dass i lokalen, som totalt är på ca 40 m2. Även om ett stort kar går åt helvete så är det någon slags "mekarfördjupning typ bilverkstad" på lägsta punkten, och den sväljer säkerligen 2000 liter i ett nafs. Risken för vattenskador är alltså minimal!! Lucky me!!

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • blackened
              Användare
              • januari 2005
              • 1042

              #21
              Fasen vilken lyxlokal du sitter på Patrik

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #22
                blackened,
                och då är den inte ens klar... säkerligen ett par månaders jobb till innan den börjar funka som det är tänkt. Förmodligen ett år till innan odlingen är verkligt igång. Men, men. Det ingår i mina företagsplaner, så det är skitbra helt enkelt. En av få saker jag är verkligt nöjder med i livet, så unna mig det!!

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                Arbetssätt...