Hur petiga är ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #16
    Lägg vattenpasset från ett främre hörn till ett bakre. Räcker inte vattenpasset till så ställ det på en RAK planka (som står på högkant).
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • annaedlund
      Användare
      • oktober 2005
      • 73

      #17
      Ok! Tack för er hjälp! Det har lugnat mina nerver...

      Nu är det rakt- diagonalt.
      Vattenytan diffar fortfarande på en halv cm från högerkortsida till vänsterkortsida- men det var ok?

      Kommentar

      • Laesk
        Användare
        • februari 2004
        • 2447

        #18
        Ohjääklar va clean möbel du fixat deelay!

        Jag är i tankarna att bygga en möbel till mitt nya 375:a (slippa lecablocken som följde me)
        Å detta gav verkligen inspiration)
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

        With CANON you can!

        Kommentar

        • Sullgucku
          Användare
          • september 2005
          • 89

          #19
          Anna, testa med att ändvända passet för att kolla så det visar rätt.

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #20
            Ursprungligen postat av Laesk
            Ohjääklar va clean möbel du fixat deelay!

            Jag är i tankarna att bygga en möbel till mitt nya 375:a (slippa lecablocken som följde me)
            Å detta gav verkligen inspiration)
            Tänkte ungefär samma sak... lite variation även i möbelemanget skadar inte =) sedan så blire perfekt o gömma allt tjafs under den =)
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • deathdealer
              Användare
              • augusti 2004
              • 1639

              #21
              detta kanske låter löjligt, MEN vet inte vad för vattenpass du har....
              Om du hittar en rak yta, och får bubblan i mitten, VÄND på passet och kolla så att det inte är fel på passet!!! (har hänt mig med ett billigare vattenpass)..

              Jag är gammal och trög...men jag förstår inte riktigt hur du menar?!?!?
              Du mäter från vattenytan upp till akvariets kant??? på respektive kortsida???
              och det skiljer 6mm...alltså skulle skillnaden från vatten till överkant på dessa sidor vara så stor...så måste det gå att se med blotta ögat...så jag tror att jag misstolkar dig *asg*

              DD - nyfiken bara!
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

              Kommentar

              Arbetssätt...