Info om Enantiopus sp. "kilesa"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndyH
    Användare
    • juni 2005
    • 69

    #16
    ok, så om jag förstår dig rätt Patrik så skulle det nog fungera med ett 375 l men då en större grupp10-12 st? Hur är de att hålla parvis alt. 1+2? Är den väldigt sällsynt i handeln? Har eftersökt den några gånger men inte hittat den till salu här i skåne iaf.

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #17
      Blir inte Kilesa runt 15 cm...kanske lite trångt me 375..!?
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Falköping Andreas
        Användare
        • februari 2006
        • 1214

        #18
        Jag hade under längre tid mina 10 st VF kileser i ett 310 liters o det funkade fint. Har många yngel på dom trotts att de gick så pass trångt. Nu går de i ett 900 liters och visst fler hanar färgar o så men det funkade dock ok i 310 liters karet. En kilesa tråd måste ju ha en bild på en kilesa tycker jag allt
        http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • Perikles
          Användare
          • december 2005
          • 658

          #19
          Ursprungligen postat av Falköping Andreas
          . En kilesa tråd måste ju ha en bild på en kilesa tycker jag allt
          Den va go.
          Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
          -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
          Cicero (106-43 f.kr)

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            #20
            Kilesa är grymma så de får nog bli nästa projekt. Var nära o köpa ett ett gäng i Lerum i höstas men allt tar sin tid.

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • december 2002
              • 1934

              #21
              hos danskarna är dom odlade billiga såg butiker som tog mellan 75-100dkr

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #22
                Ante,
                ska man ha Kilesa får man nog beställa dem eller hämta dem själv. Rekommenderar det senare och att de singelpackas, har mycket dåliga erfarenheter av transporter av dessa firrar (vet fler som har det).

                Kalle-Maja,
                vet inte om det är så. Det är visserligen sant att mina Kilesor inte har samma kratrar och torn som jag sett andra Kilesor göra, men jag är mycket osäker på om det handlar om petricolan. Hoppas relativt snart kunna flytta petricolan, så då får vi kanske "facit" på det.

                Andy,
                jag har inte testat Kilesan så himla mycket, men skulle jag nödvändigtvis ha dem i ett 300+ liters kar hade jag definitivt kört på en större grupp. Har läst om att de ska kunna funka med en enda hanne till flera honor också, men hannarna ska tydligen inte färga lika bra då. I butikerna är Kilesan sällsynt, man får nog gå på privatpersoner om man ska ha en lite större grupp. Annars stämmer det BWM-power skriver, har sett dem då och då på danska sidan - fast inte till det låga priset han nämner.

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                Arbetssätt...