Sydamerika för första gången

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sub
    Användare
    • november 2003
    • 51

    #31
    Glömde säga att jag lade mina direkt i akvariet. Tapajosen går om omkring och silar sanden och då och då provar de nyfiket någon kotte.

    Det var förresten ganska svårt att få ihop kottarna då alträden tydligen älskar att växa ut över vattnet. Var nära att falla ut på isen ett par gånger som då inte såg alltför säker ut.
    Undrar vad alla sändagspromenerare som passerade mig trodde egentligen!
    Sub

    Kommentar

    • wofflan
      NCS Medlem
      • september 2003
      • 660

      #32
      hur mycket alkottarna påverkar vattnet kan tydligen variera väldigt, testa att plocka på något annat ställe så kanske du får tag på mer effektiva kottar
      Mvh Fredrik

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #33
        Flora är inte min starka sida, jag vet knappt hur en al ser ut.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • wofflan
          NCS Medlem
          • september 2003
          • 660

          #34

          här ser du en al med kotar, nu på vintern är det lätt att se kottarna
          I området runnt Älvsborgsbron på Majorna sidan vet jag att det finns alar, annars borde det finns vid den lilla ån som rinner nära Hercules
          tänk på att bara plocka torkade kottar, men det borde inte vara något problem nu eftersom det inte finns några gröna kvar, men det kan ju vara bra att tänka på vid adra årstider
          Mvh Fredrik

          Kommentar

          • Sub
            Användare
            • november 2003
            • 51

            #35
            Yes!
            Nu fick jag bekräftat att jag plockat rätt kottar. Det var ju ett tag sedan Mulle.

            Nu två veckor efter att jag lagt i dem så är vattnet nästan inte alls gult. Undrar dock hur ofta jag ska lägga i nya för att behålla effekten?
            Sub

            Kommentar

            Arbetssätt...