Många liter SA vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leopoldi
    Användare
    • februari 2004
    • 1082

    #16
    Japp det var dom jag menade. Intressanta färger faktiskt.

    Här planeras för hur BTN modulerna ska placeras.....inte helt enkelt för en dvärg som mig att krypa runt i ett akvarium...=)

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #17
      Usch vad avis jag blir! Jobbigt att få se RIKTIGA akvarium på bild!
      Ser fram mot fler bilder
      Anders L

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #18
        [QUOTE=anli]Usch vad avis jag blir!

        Håller med vilka mått det djupet blir grejor !! ska följa denna tråd !!Stort grattis till en häftigt akvarium
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #19
          Argh! Ja, där har du ju faktiskt ett riktigt akvarium på gång Gratulerar till ett kul projekt!

          Får man fråga varför du valt sluttande frontruta? Det ser inte ut att vara platsbrist som är orsaken?
          Tony Englund

          Kommentar

          • Kalle-Maja
            Användare
            • december 2004
            • 1324

            #20
            Kul att du mår bra! Flytter du ihop med en brud vill vi höra argumenten du lyckats med. Ett stort kan kanske vara bättre än flera små? Dina rockor kommer att trivas som fisken i vattnet.

            Kommentar

            • Helenai
              Användare
              • oktober 2004
              • 269

              #21
              Vaddå argument? *kliar mig förbryllat i huvudet*

              Apcoolt kar, Leopoldi!! Megalycka till! []
              Varde ljus... och det vart mörker.

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

              Kommentar

              • Leopoldi
                Användare
                • februari 2004
                • 1082

                #22
                Ursprungligen postat av Tony
                Får man fråga varför du valt sluttande frontruta? Det ser inte ut att vara platsbrist som är orsaken?
                Mest estetiska själ. Då karet står lågt ca 32 cm över golvet så "känns det" som det blir en naturlig vinkel att se in i akvariet......men visst man förlorar ett par hundra liter.

                Tror att det hamnade på ca 2050 liter totalt..
                Senast redigerad av Leopoldi; 12 februari 2006, 11:38.

                Kommentar

                • Kalle-Maja
                  Användare
                  • december 2004
                  • 1324

                  #23
                  Helenai, jag förstår att du kliar dig i huvudet. Lilla jag har en enastående förmåga att associera lite väl fritt, företrädesvis fredagar och lördagar, lite förbryllad själv faktiskt. Skulle kunna utveckla det(argumentet) här och nu men intresset för frågan har hastigt svalnat.

                  Kommentar

                  • Helenai
                    Användare
                    • oktober 2004
                    • 269

                    #24
                    Kalle-Maja: Kan kanske skönja konturerna i tankegången. Överenskommelser som är rimliga för alla inblandade är ju alltid knepiga... *ler glatt*

                    Leopoldi: Tycker det verkar vettigt med en lutande glasruta. Mina kar står 26 cm ovan golv och det blir gärna att man sätter sig på golvet framför för att se något.
                    Varde ljus... och det vart mörker.

                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

                    Kommentar

                    • Leopoldi
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 1082

                      #25
                      Claes......förhandlingar,Claes.....förhandlingar.. ...=)

                      Kommentar

                      • Kalle-Maja
                        Användare
                        • december 2004
                        • 1324

                        #26
                        Ursprungligen postat av Leopoldi
                        Claes......förhandlingar,Claes.....förhandlingar.. ...=)
                        Jaja, det var väl lite snålt. Jag undervisar t o m i förhandlingsteknik, men är tyvärr inte så bra i detsamma[][:-o]. Vad jag var ute efter var några feta fina argument som håller i alla väder.

                        Kommentar

                        • pleco
                          Användare
                          • april 2002
                          • 516

                          #27
                          Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                          Jaja, det var väl lite snålt. Jag undervisar t o m i förhandlingsteknik, men är tyvärr inte så bra i detsamma[][:-o]. Vad jag var ute efter var några feta fina argument som håller i alla väder.
                          Leopoldi har även förhandlat några mindre akvarier om jag minns rätt .
                          ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

                          Kommentar

                          • Helenai
                            Användare
                            • oktober 2004
                            • 269

                            #28
                            Kalle-Maja:
                            Kanske inte världens mest universella argument, men iaf...
                            1. Underbart vackra fridfulla kar är ju som smycken i vilket vardagsrum som helst!
                            2. Vattenlådorna håller även vinterluften på rimliga relativa fukthalter vilket i sin tur är bra för huden.
                            3. Dessutom drar ju partnern omkring vattenslangar i huset istället för att dra på krogen.
                            4. Resurserna i familjen bör fördelas jämt mellan parterna. Dvs, resurser (pengar, t ex) motsvarande de som läggs på akvarierna tillfaller den partner som har alternativa intressen.

                            Tillräckligt med utrymme för båda parter anser jag själv vara viktigt om man vill ha det bra på sikt. Det förutsätter ju oxå att var och en tar ansvar för sin andel av skyldigheter i partnerskapet, men åtminstone i en utopisk värld borde ju det vara en självklarhet.

                            Leopoldi: Mera bilder, tack!! Det är svårt att se att det är så stort (!), proportionerna känns väl avvägda och balanserade.

                            Pleco: Det lär nog ha varit nödvändigt för alla er i Rocka-baby-gruppen! De är ju hur läckra som helst, men det kräver ju ändå något mer än ett vanligt SA-kar... ;-)
                            Senast redigerad av Helenai; 13 februari 2006, 09:45.
                            Varde ljus... och det vart mörker.

                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

                            Kommentar

                            • Leopoldi
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 1082

                              #29
                              Tja jag tror nog att dom flesta hellre har 2000 liter i ett kar än 10 st 200 liters. Där var jag o tjejen helt överens. Däremot så lyckade sjag förhandla mig till ett litet prång staxt utanför lägenheten på ca 6kvm där jag ska få hållas helt fritt med lite mindre kar.

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                Grattis!! tycker nog att du har förhandlat väldigt bra! både en 2kubikare och ett utrymme.
                                Kanon.

                                Lycka till!

                                mvh Lennart

                                Kommentar

                                Arbetssätt...