Snabbaste mbuna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #16
    Ursprungligen postat av Filterludd
    Jag måste bara fråga av vilken anledning detta diskuteras?
    Jadu, det skulle man kunna fråga om varje tråd på detta forum. 99,5% av befolkningen bryr sig ju inte alls. Däremot gör vi det och det är ju det som är så underbart!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #17
      Egentligen är det ganska kasst att vi bara är 1200 medlemmar av 9 miljoner svenskar, styrelsen gör ett bra jobb med att ragga kunder så det är synd att vi är så få, jag vet inte om det är brist på intresse?. Zaphi det blir nog då ungefär 99.9999999% eller ngt liknande tyvärr. Förlåt "avvåkningen".

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #18
        1200 personer är ju faktiskt 0,013% av sveriges befolkning, räknat på 9 miljoner invånare. Det är väl inte så illa
        Tony Englund

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #19
          lite offtopic... =(

          Ursprungligen postat av specmats
          deelay! Så du har haft Elongatus aggresive!? det måste vara den snyggaste elongatus typen, var fick du tag på dom? kunde du ha dom med andra mbunas!?
          Hehe joda... 1983 typ hade jag sånna... Akvaricentrum som fanns i sthlm vid medborgarplatsen på den tiden där jag då jobbade extra hade alltid sånna, körde dom med kingsize o div zebror om jag minns rätt, funkade ganska bra tycker jag (iaf i minnet) Jag ska verkligen lägga in en högre växel för att hitta dom igen för dom e sååå roliga/snygga... riktiga action firrar >=)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            #20
            Ja det kanske blir 0.013% men nu när jag räknade fick jag fram det till 1200/9000000= 0.00013 % rätta mig om jag har fel.

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #21
              Nja, men du skall ju flytta decimaltecknet två steg åt höger för att få procent.
              Det blir alltså 0,013%!

              Exempel: 10/100=0,1 ...men 10 är ju inte 0,1% av 100, det är 10 % av 100.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Hank
                Användare
                • april 2002
                • 1321

                #22
                Ursprungligen postat av Bright_Blue
                Ja det kanske blir 0.013% men nu när jag räknade fick jag fram det till 1200/9000000= 0.00013 % rätta mig om jag har fel.
                Du glömde x100 för att få det i procent
                edit:
                opps, det var en sida till på tråden där Zaphi redan var mattesnillet
                /#378 Hank
                Zoonen:
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                NCS medlemsbilder:
                http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #23
                  1% av 9 mille är ju 90.000....vilket innebär att 0,1% är 9.000...då hamnar man där Zaphi redovisar...alltså är 0,013% helt korrekt då 0,01% är 900. ;-)

                  Herr Övertydlighet

                  Ursprungligen postat av Zaphi
                  Jadu, det skulle man kunna fråga om varje tråd på detta forum. 99,5% av befolkningen bryr sig ju inte alls. Däremot gör vi det och det är ju det som är så underbart!
                  Instämmer helt! Kunde inte sagt det bättre själv...


                  Om jag sedan försöker hålla mig till detta roliga, och faktiskt smått intressanta ämne, så har jag haft en del mbunas. Den art som jag skulle klassa som snabbast av de jag haft måste vara Pseudotropheus elongatus, Mpanga. De var hypersnabba och hur svåra som helst att fånga. Labeotropheus trewavasae tycker jag är grymt snabba...

                  Firrar är nog som vi människor...en del är snabba, andra sega...söliga...och släpiga...Zaphi, du har nog fått trewassar i de senare tre. Men hej...tre av fyra är ju inte dåligt! []

                  Faktum är att snabbheten varierar inom arterna också. Jag har haft en del som jag inte behövt anstränga mig alls för att ta, medans andra gjort att jag näst intill kokat av ilska framför karet...
                  Senast redigerad av StefanL; 27 januari 2006, 11:44.

                  Kommentar

                  • specmats
                    Användare
                    • december 2004
                    • 3060

                    #24
                    "offtopic" akvariecenter låg väl under jord så att säga!? man gick ner i typ en biltunnel eller vad det nu var-som en källare eller nått sånt och sen plötsligt så låg där en akvarieaffär..
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

                    Akvarie-setup (Salt)

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #25
                      Ursprungligen postat av specmats
                      "offtopic" akvariecenter låg väl under jord så att säga!? man gick ner i typ en biltunnel eller vad det nu var-som en källare eller nått sånt och sen plötsligt så låg där en akvarieaffär..

                      Japp... inte från början men dom byggde ju in Horst så tillslut fanns det inga kunder kvar sedan så skulle dom bygga garage så det va bara o packa o dra för hans del.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • juni 2004
                        • 1582

                        #26
                        Ja det är tur att ni kan räkna, jag klarar det iaf inte : )

                        Kommentar

                        Arbetssätt...