Dags för en Viktoriatråd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #16
    Det förra numret var den holländsk/belgiska ciklidföreningens medlemstidning var ett specialnummer om viktoriaciklider. Tyvärr är inte min holländska så bra men där såg ut att finnas en hel del intressanta artiklar, där fanns i alla fall många fina foton.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #17
      Jag la in delar av vad jag just skrev under Pundamilia pundamilia foresten. Antar att jag borde rota ratt pa bilder ocksa.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #18
        Det finns många snygga viktoriaciklider, det här är min favorit: http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=403
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          Det ar just chilotes som en population med endast OB honor vagrar leka med en population med endast "vanliga" honor. HAnarna uppvaktar inte ens honorna av den andra populationen. Sjalv ar jag nog mest fortjust i Pundamilia igneopinnis och azurea (ingneopinnis ar snyggare men azurea enklare och inte lika aggressiv). Det maste papekas att en bild inte kan gora chilotes rattvisa. Det ar uppenbarelsen som ar grejen, inte fargerna, och det ar svart att peka pa vad det ar. Chilotes + igneopinnis eller azurea vore nagot...
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...