Import från Jeff Rabbs

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • H2O
    Användare
    • december 2003
    • 138

    #46
    Nu hoppas jag att jag ställt in rätt inställningar så att det blir lättare att maila mig.

    Min mail är asplundmarcus SnabelA hotmail.com.
    Magister Mundi sum!

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #47
      mailat dig de jag skulle vilja ha.

      Kommentar

      • Tahadhali

        #48
        När är deadline??

        Kommentar

        • H2O
          Användare
          • december 2003
          • 138

          #49
          På fredag är sista dagen att lämna önskelista

          Jag passar samtidigt på att ställa en fråga till de som importerat förr.
          Hade ni med er syrgas?
          Då vissa påsar kommer innehålla flera personers fiskar måste vi förpacka om dem och då kanske man behöver extra syre?
          Magister Mundi sum!

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • augusti 2002
            • 3029

            #50
            vi köper "andnings" påsar, de ska ju funka bra vad jag hört. gäller bara kanske oxå att de finns vatten, för man vill kanske inte flytta dem från påsvattnet till "kranvattnet" på en gång


            fråga?

            ni som bokade förra rundan, jinnapran tex, hur snabbt fick ni reda på om de fanns el ej, kan man påverka hur hanpackar det, tex om jag är ensam om en sort, packar han den då separat el sparar han utrymme genom att "sampacka"
            Senast redigerad av Johan; 12 januari 2006, 13:40.

            Kommentar

            • spotUP
              Användare
              • december 2005
              • 38

              #51
              Men men!!!...

              Fredag, sista dan, innan jag går med vill jag veta vilken flygplats det blir, och hur mycket kalaset kommer kosta mig... Hur mycket kostar det om man räknar bort fisken? Jag är inte intresserad av mycket fisk nämligen, det kanske inte är värt det då?

              Kommentar

              • Johan
                Användare
                • augusti 2002
                • 3029

                #52
                kan man inte ha fredag som sista anmälnings dag , o skicka fröfrågan till jeff, få priser, meddela detta till berörda, o sen "bokar" vi el..hur är det tänkt

                Kommentar

                • jinnarparen
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 2670

                  #53
                  Om jag tolkar 1:a inlägget rätt så innebär fredag bara att man sätter upp vad man vill ha och sedan bestämmer man sig när man får se en sammanställning.

                  Svar från Jeff får man normalt inom ett dygn. Vad det gäller packning går det att specificera till Jeff. Fiskar större än 4" singelpackas. Olika arter sampackas inte (såvida man inte anger det specifikt fast då är det på eget ansvar).

                  Hmm, man kanske skulle hänga med på en runda till, det finns fortfarande någon art till som jag vill ha. Fast då får jag ju plocka bort någon av de gamla först.
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 3615

                    #54
                    Mailat dig nu Marcus!
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • Wonko
                      Användare
                      • oktober 2005
                      • 23

                      #55
                      Det man framför allt vill ha svar på är ju hur stora de fasta kostnaderna blir per person. Resten kan man ju räkna ut själv.
                      Sen kan det ju blir en transportkostnad här i Sverige med säkert 1000-1500 beroende på om jag måste åka till Göteborg eller Malmö. Men vi kanske kan ordna stafetttransport med så att nån från göteborg åker till Malmö och nån från Stockholm åker till Göteborg och jag kan åka från Hudiksvall till Stockholm. Det finns säkert lite olika lösningar.

                      Så länge denna önskelista bara är en önskelista och inte en anmälan så att vi kan få en ungefärlig fast kostnad per person innan vi beställer fisken.
                      _____________________________________
                      MVH
                      Stefan Axling

                      Kommentar

                      • H2O
                        Användare
                        • december 2003
                        • 138

                        #56
                        Då jag kanske varit lite otydlig hoppas jag detta klargör saker o ting
                        På fredagen den 13e är det deadline för önskelista.
                        Jag gör efter detta en uträkning på vad det kommer kostar samt vilken flygplats det blir och lägger ut den på nätet.
                        Ni skickar då en konfirmation alternativt säger att ni står över.

                        J-Beast har förslag som jag gillar nämligen att vi sampackar de sakerna som skall till respektive ort.
                        Exempelvis en låda till Lund, en till Oscarshamn, en till Sthlm, en till Gbg.
                        På detta sätt slipper vi stressande ompackningar och vinner någon timme.
                        Kostar visserligen lite extra men om vi ökar överlevnadsgraden tjänar vi snabbt ihop det.
                        Magister Mundi sum!

                        Kommentar

                        • Joachim1
                          NCS Medlem
                          • januari 2006
                          • 34

                          #57
                          Ursprungligen postat av H2O
                          Då jag kanske varit lite otydlig hoppas jag detta klargör saker o ting
                          På fredagen den 13e är det deadline för önskelista.
                          Jag gör efter detta en uträkning på vad det kommer kostar samt vilken flygplats det blir och lägger ut den på nätet.
                          Ni skickar då en konfirmation alternativt säger att ni står över.

                          J-Beast har förslag som jag gillar nämligen att vi sampackar de sakerna som skall till respektive ort.
                          Exempelvis en låda till Lund, en till Oscarshamn, en till Sthlm, en till Gbg.
                          På detta sätt slipper vi stressande ompackningar och vinner någon timme.
                          Kostar visserligen lite extra men om vi ökar överlevnadsgraden tjänar vi snabbt ihop det.

                          Tycker att ortpackning verkar vara en bra lösning!
                          ----------------
                          Joachim

                          Kommentar

                          • Johan
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 3029

                            #58
                            ja ortförpackning är ju smart, frågan är bara hur mycket dyrare blir det?
                            här runt så är det bara jag o nicke som bor vad jag vet. men det är ju smart att tex att de som bor långt ifrån skåne o nämre kalmar/oskarshamn att de hämtar sitt hos nicke el mig så slipper de köra så lång väg.

                            Kommentar

                            • Niclas Larsson
                              Användare
                              • januari 2004
                              • 546

                              #59
                              OJOJ detta var trevlig läsning undrar om mitt lilla äventyr har med saken att göra....

                              Hoppas inte jag insperarat er till ekonomisk ruin)

                              Jag pratde med Jeff senast idag / mail och han har inga V.Argentea för närvarande men om han hinner få ( han lovade kolla upp detta åt mig till imorgon)innan ni måste skicka era beställningar SÅ ÄR JAG PÅ för en påse till gbg.
                              Om det finns plats förstås....
                              Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                              Kommentar

                              • Johan
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 3029

                                #60
                                ska bli skoj att få höra i morrn hur de gått hur många vi blir, hur mycket fisk de blir osv.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...