Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    Hej!
    Hi,hi, nu måste jag upp till bevis men ni måste låta mig få tag i en kamera först sedan kommer landets absolut snyggaste troffeakvarium och presenteras på ciklid.se ge mig bara lite tid att inreda det har planer på att låta min arkitektoniska förmåga göra något som tom får Tanganyikasjön och blekna,nej skämt åsido det går nog inte och konkurera med en sjö det vet jag,men jag ska i alla fall göra en jättesnygg biotop som ni sedan ska få se,vill planera allt på ett bra sätt sen får ni se men ska skaffa en kamera först, Mvh Ann-Mari
    ---------------------------------------------------------------------
    vem vet kanske det är en Tanganyikasjö hemma hos Ann mari hi hi
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Gäst

      Hej Christer!

      Hej!
      Nej inte riktigt Christer men jag ska försöka att skapa något i ett 275 lit akvarium,det är en utmaning,men jag försöker,lycka till i Amazonas Christer ni får säker en fin ciklidupplevelse tror jag,Mvh Ann-Mari

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        Ursprungligen postat av annmari
        Hej!
        Akvariet är på 220 lit man ska inte ha jätteakvarier för tropheus har jag hört,Mvh Ann-Mari
        Vaa!! har akvariet växt? Eller har jag missat nåt.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Gäst

          Hej!

          Hej!
          Wilhelm akvariet har inte växt vart har du fått det ifrån?Mvh Ann-Mari

          Kommentar

          • PsyM
            Användare
            • mars 2004
            • 460

            annmari

            Wilhelm syftar på att du först sa att karet var på 220 liter och nu sa du att det är på 275 liter..
            Min Zoon
            Mitt 900 liters

            Kommentar

            • Gäst

              Hej!

              Hej!
              Psym jo akvariet var först ett 220 lit men jag böt ut det mot ett 275 lit,mycket finare akvarium kommer och bli landets finaste troffe akvarium Mvh Ann-Mari

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                Du bara snackar Annmari!
                Det måste finnas nån i din närhet som har en kamera.
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Gäst

                  Hej!

                  Hej!
                  Jaså du säger det Wilhelm hade jag vetat om att någon i min närhet har kamera hade jag lånat den av denna någon men förstår herrn nu känner jag ingen det är väl inte så svårt och förstå?!Mvh Ann-Mari PSå fort jag får tag i en får du se bilder på en toppbiotop för troffar

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 777

                    Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Jaså du säger det Wilhelm hade jag vetat om att någon i min närhet har kamera hade jag lånat den av denna någon men förstår herrn nu känner jag ingen det är väl inte så svårt och förstå?!Mvh Ann-Mari PSå fort jag får tag i en får du se bilder på en toppbiotop för troffar
                    mycke snack lite verkstad.. du känner väll nån som har en mobil med kamera om inte annat...

                    Kommentar

                    • specmats
                      Användare
                      • december 2004
                      • 3060

                      Det ska onekligen bli intressant..
                      Tropheus Duboisi halembe, so
                      Melanochromis Auratus, vf
                      Synodontis Petricola, odlade

                      Akvarie-setup (Salt)

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Hej!

                        Hej!
                        Danne K jag har kamera i min mobil men hur går jag tillväga har ingen sladd jag tar bilder snart bara jag vet hur man gör med mobilkameran, Mvh Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Mikael_S
                          Användare
                          • maj 2006
                          • 246

                          Ska bli kul o se troffe-karet. När du ändå har kameran till hands kan du inte lägga upp en bild på din 27cm höga BD-hane. Den verkar vara stor o fin.
                          Mvh Mikael Schöllin

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Hej!

                            Hej!
                            Micka mitt diskuslekpar är sålda nej nu gäller troffar jag vill ha lite action i akvariet ska man titta på diskus hela dagen somnar man ju, Mvh Ann-Mari

                            Kommentar

                            • Matz Karlsén
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 1127

                              I morgon skall jag hämta en grupp Bärnstensmoori som skalll gå tillsammans med mina Dubbar i 540-literskaret. Mina dubbar är mellan 3-5 cm långa och Bärnstenarna är cirka 5cm långa. Vad skall jag tänka på när jag introducerar en ny grupp och hur stora är oddsen att inte Dubbarna blir stressade och drar på sig soten. Dom har gått en dryg vecka i det karet.
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                              Kommentar

                              • Bright_Blue
                                NCS Medlem
                                • juni 2004
                                • 1582

                                Jag ska aldrig sätta ihop en tropheusgrupp som kommer direkt utifrån. Jag gjorde så att jag satte ihop en grupp Moliro 23st och en grupp ikola 24 st, de fick soten och kvar blev 9 moliro och 15 ikola, mitt tips till dig är att du sätter bärnstenen i ett akvarium hemma med samma vatten ett par veckor. Jag tillsatte 10 nya ikola och 18 nya moliro utan missöden efter att ha vänjt in dem ca 3 veckor. Det kan ju gå men jag tror risken är hyffsat stor att det händer något.Blir fint med lite bilder Mats : ).

                                Mvh/ BB

                                Kommentar

                                Arbetssätt...