Skicka fisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    ca 400-500kr. Men här har du försäkringsgaranti...(vad jag hört)...och det kan ju vara värt en del.

    Med tanke på att den andra frakten går på ca 200kr så kan det nog vara väl värt att lägga upp mer för att vara säker. Eventuellt kan man ju tala om detta för köparen och att man delar på fraktkostnaden...dvs även på risken. Har man ingen täckning för fisken och de råkar komma till köparen döda så kräver säkerligen köparen alla pengar tillbaka...iallafall har han/hon rätt till det.
    Senast redigerad av StefanL; 29 December 2005, 14:37.

    Kommentar

    • ciklidMartin
      Användare
      • February 2004
      • 213

      #17
      De gånger jag fått levererat till mig (alltså köpt) eller skickat iväg (sålt) så har alltid köparen stått för risken. Tror nog faktiskt att det är kutym att det är så!
      www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

        #18
        Alltså;4-500 :- för "rubbet" i frakt???
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • ciklidMartin
          Användare
          • February 2004
          • 213

          #19
          japp 4-500 kr med smartpack. fraktpriset beror på vikt eller volym. Litet paket med lite vatten blir alltså konstigt nog billigare än ett stort paket med mycket vatten .
          www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            De gånger jag fått levererat till mig (alltså köpt) eller skickat iväg (sålt) så har alltid köparen stått för risken. Tror nog faktiskt att det är kutym att det är så!
            Det ska man nog ha klart innan man skickar i sådana fall...

            Det är nog inte alla köpare som t ex köpt 30 Tropheus för flera tusen som säger "Ok my loss..." om man öppnar kartongen och ser att alla fiskar ligger och flyter. Säljaren har ett större ansvar med paketering och med att se till att frakta fisken på ett sådant sätt att de har goda chanser att överleva resan.

            Litet paket med lite vatten blir alltså konstigt nog billigare än ett stort paket med mycket vatten .
            Det är inte så konstigt som du formulerar det...hehe. Däremot om man säger att litet paket med mycket vatten (tung vikt) blir billigare än stort paket med lite vatten (lättare vikt)..då hänger jag med. ;-)

            Priset styrs av storleken på paketet mer än vikten. Iallafall är det så om man skickar vanligt med bussgods...man betalar för ytan som paketet upptar. Vikten är sekundär.
            Senast redigerad av StefanL; 29 December 2005, 15:54.

            Kommentar

            Arbetssätt...