Osmakligt på köp o sälj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • christer antonsson
    Användare
    • september 2002
    • 183

    Osmakligt på köp o sälj

    Joakim! kolla annonserna på köp o sälj finns en del oseriöst där ,behövs en rensning.Kolla bl a under rubrikerna "hona till mig" och "valciklid"
    Christer Antonsson

    1800 liter Troffar:
    Ikola
    Pemba
    Duboisi- Mazwa
    Red Rainbow- Kapere
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    #2
    Ja att vissa bara orkar.......puhhhh
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • jullen
      Användare
      • mars 2005
      • 628

      #3
      Riktigt trist att vissa människor måste hålla på och sabotera..
      Det var ju nått om vithaj innan..
      mvh ville.

      375 L Malawi
      585 L Malawi
      54 L Johanniyngel
      25 L OB rödzebrayngel

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 7334

        #4
        En av annonserna hänvisar till ett nummer som inte stämmer överensmed mottagren, medans den andra stämmer och knappast är seriös med tanke på innehållet.

        Båda har raderats omgående !!!

        Till de som läser här och står bakom dessa annonser så kan jag bara meddela attför varje annons som läggs in så sker loggning avIP-adress som sedan kan leda till en abuse-anmälan hos innehavarens ISP. Tänk på det nästa gång.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Hank
          Användare
          • april 2002
          • 1321

          #5
          ....eller bara ignorera, då självdö dom! All uppmärksamhet är bensin på elden.....
          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

          NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

          Kommentar

          • Torsten
            NCS Medlem
            • september 2002
            • 647

            #6
            Ja skulle man elda igång sig för varje märklig annons vore man snart en hög med aska!

            Kommentar

            • Havs
              Användare
              • december 2004
              • 607

              #7
              Ursprungligen postat av Torsten
              Ja skulle man elda igång sig för varje märklig annons vore man snart en hög med aska!
              Å jag som tycker att jag läser annonser från åtminstone tre ställen Uppsala, Gästrikland och Dalarna och aldrig hittat något anmärkningsvärt.

              Det måste vara ni söderöver som krånglar eller?
              Min zoon

              Kommentar

              • calle-hallabro
                Användare
                • juli 2005
                • 303

                #8
                Man kan ju undra varför det ibland förekommer flera annonser, men med olika län...

                Och hur ofta är det inte så att länet ej stämmer??

                Hade varit bra om det ej var något län valt, utan man måste aktivt välja län.

                Tydligen så raderas en annons och läggs in igen efter 2 dagar, är detta OK om det är SAMMA annons ??

                En fundering som jag har, var går gränsen mellan privathandel och ständigt återkommande annonsering, tyder inte detta på en omfattande handel, och som jag har förstått kräver tillstång osv (tänker på Zorfkursen mm).

                //Calle
                **********
                En Mal idiot!
                www.goc.se

                Kommentar

                • Havs
                  Användare
                  • december 2004
                  • 607

                  #9
                  Ursprungligen postat av calle-hallabro
                  Man kan ju undra varför det ibland förekommer flera annonser, men med olika län...

                  Och hur ofta är det inte så att länet ej stämmer??

                  Hade varit bra om det ej var något län valt, utan man måste aktivt välja län.

                  Tydligen så raderas en annons och läggs in igen efter 2 dagar, är detta OK om det är SAMMA annons ??

                  En fundering som jag har, var går gränsen mellan privathandel och ständigt återkommande annonsering, tyder inte detta på en omfattande handel, och som jag har förstått kräver tillstång osv (tänker på Zorfkursen mm).

                  //Calle
                  Samma annons i olika län har jag sett, men det kommer sig nog av att säljaren bor nära länsgränsen och vill göra annonsen synliggjord för fler poentiella köpare. Så har det varit när jag sett annonser dubblerade.

                  Det där med kurs och hur mycket man får sälja tycker jag inte är utrett eller solklart på något vis. Att annonsera är ju heller inte likvärdigt med att det verkligen blir en försäljning. Att någon annonserar ofta kan ju också vara ett tecken på att det inte blir särskilt många köp av t.ex. av en fisk som säljaren har 50 stycken av.
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • Torsten
                    NCS Medlem
                    • september 2002
                    • 647

                    #10
                    Det vanliga felet är att Blekinge är överst på menyn där man väljer län, och det förstår inte alla. Men det löser dom med at lägga in en NY annons.. Logiskt!

                    Att radera sin annons efter x antal dagar och lägga in en ny gör mig inget. Det tyder iaf på att säljaren är aktiv. Dessutom vet jag av egen erfarenhet att man sällan kollar annonser som är gamla.. Jag kollar inga som e äldre än 2-3 dagar.

                    Kommentar

                    • Per B
                      Användare
                      • september 2005
                      • 1250

                      #11
                      Själv är jag annonspolis och tycker att ord som "billigt", "tillfälle" och andra amatörsubjekt är irriterande. Jag älskar också att hata folk som förklarar för mig att deras pris (som överstiger affärspriserna med 20-30%) är ett verkligt tillfälle för mig eller annan köpare att slå till...

                      Slutligen (det vill säga snart har jag gnällt klart) så irriterar jag mig på alla köpare som talar om vad saker och ting ska kosta, ju orimligare dess värre: "Hej, jag vill köpa vildfångade Tropheus körsbär- max 30 kronor styck".

                      Jaja, jag vet. Jag behöver inte köpa eller sälja och jag behöver inte läsa annonserna. Helt rätt, men jag måste få klaaaaaga! [B)]

                      Hälsningar från en hög med aska... ;-)
                      Senast redigerad av Per B; 28 november 2005, 19:16.
                      mvh Per

                      Tanganyika och Västafrika i burkarna

                      Kommentar

                      • eberhardt
                        Användare
                        • november 2005
                        • 32

                        #12
                        Jag undrar

                        Hej jag funderar över om du har jobbat som repare vid älvsjö vangnhall

                        Kommentar

                        • sacha
                          Användare
                          • juni 2005
                          • 59

                          #13
                          Håller fullständigt med... Dock mest om de när de står billigt å dom är dyrare än nypris... Förstår inte va folk tänker med.. Kolla bara blocket.se på akvarium... vilka sjuka priser...men så finns de ju ca:10-15 nya annonser varje dag med..

                          Kommentar

                          • Robin
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 4526

                            #14
                            Andra- och tredjehandsvärden på akvarium har vi diskuterat tidigare ganska mycket. En del har rimliga priser och kanske även var med i diskussionen men vissa tror att det är en guldgruvehobby.
                            Mvh
                            Robin

                            Kommentar

                            • Per B
                              Användare
                              • september 2005
                              • 1250

                              #15
                              Tjenare Eberhardt. Jajamensan, det har jag - och du med. ;-)
                              mvh Per

                              Tanganyika och Västafrika i burkarna

                              Kommentar

                              Arbetssätt...