Bilder på ny inrdening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • St.Anger
    Användare
    • oktober 2004
    • 76

    #16
    Skitsnyggt! Ja. Förutom bakgrunden då. Men om du byter ut den till en helt svart eller blå så blir det kanon.
    Själv tycker jag det är rätt snyggt med mycket inredning. Fast tyvärr så är det ju ganska opraktiskt. Fast inte för att det slaggar igen, det har jag aldrig upplevt. Däremot så märkte jag problemen för ett tag sen då jag skulle flytta över ancistrusarna fråm malawburken till ett annat kar. Slutade med att jag slitit upp halva inredningen innan jag fick tag på dom. :/ Och så är det lite småjobbigt när räkmixen ibland fastnar i en skreva mellan stenarna så de större fiskarna inte kommer åt det. Fast det är ju lätt åtgärdat om man står ut med att få blöta ner armen.

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #17
      Såhär tycker jag
      Fin sand gillar jag så där tycker jag det är kanon..Bakgrunden behöver jag inte säga nått om för det har redan endel andra gjort ser jag ..
      Jag tycker att det är för mycket sten+att dom ser så "staplade" ut.
      Jag skulle ta bort sten på ena sidan/i mitten,sen skulle jag lägga stenarna på andra sätt så det inte ser så staplat ut.Sen skulle jag heller inte välja sådär runda stenar.Men men jag tycker absolut du har fått ett helt godkänt kar..Själv har jag aldrig lyckats att inreda ett litet kar snyggt..

      Kommentar

      • PowerMerca
        Användare
        • mars 2005
        • 173

        #18
        litet?? 222 liter kanske inte är så mycket men när det väl kommer ut i huset kommer det vara mycket. men det har som tur är inte inträffat än.
        Men man skulle ju inte tacka nej till ett 720 lietrs =D.

        Nja så mycket grottor blir det inte. Men de kan dock simma bakom vissa stenar och gömma sig där.

        Även om stenarna är staplade tycker jag att det ser härligt ut. Visst, det är inte biotopriktigt, men det tycker jag inte spelar någon roll.

        Och vad det gäller filtret. Det slaggar igen mer nu än förut. Men det har med gruset att göra. Förut hade jag grov engelsk sjösten och den var för stor så skiten kom ner i den och inte uppepå som nu. Det är mest matrester som fastnar där.


        Problemet med dessa filter är att de har en väldigt liten yta att suga in vatten på så därför så sjunker kapaciteten fort. Det är tråkigt. Det är det som är bra med ytter- och innerfilter med filtermatta utanpå. Där kan även fiskarna ta den maten som sätter sig i filtret om de vill och de har häller inget hårt att simma in i.

        Det där med soppsäckar låter anorlunda, men det är säkert väldigt effektfullt.

        Kommentar

        Arbetssätt...