Bilder på ny inrdening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PowerMerca
    Användare
    • mars 2005
    • 173

    Bilder på ny inrdening

    Som jag lovade i någon tråd om sand så kommer det nu lite bilder på den nya inrdeningen.
    Koll in min zoon nedan
  • Hank
    Användare
    • april 2002
    • 1321

    #2
    Snygga stora stenar
    Men jag personligen skulle inte ha en växtplansch till den inredningen (som är snygg). Skulle ha en mörk enfärgad alt. klipp- plansch.
    Bra jobbat annars
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

    NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      för mycket inredning i min smak-inte fult men opraktiskt.
      Med så mycket inredning slaggar det lätt igen och man måste slamsuga ofta
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Alexander Wiberg
        Användare
        • februari 2005
        • 445

        #4
        Gillar också inredningen, och instämmer med Hank när det gäller valet av bakgrundsplansch. En djupt blå skulle förmodligen göra att det blir lättare att fokusera på inredningen, och det skulle dessutom införa lite "öppetvattenkänsla".
        A.Wiberg (alex83)

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

        Kommentar

        • Nyllet90
          Användare
          • oktober 2004
          • 1133

          #5
          Gillar också inredningen skarpt. Men jag håller med både specarn och hank. En djupblå plansch skulle vara snyggare. Jag tycker också att du ska testa att ta bort lite sten på vänstra sidan av karet och titta hur det blir. gillar du inte dt är det ju bara att du lägger tillbaka.

          MVH Andreas
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

          Kommentar

          • PowerMerca
            Användare
            • mars 2005
            • 173

            #6
            jo, lite mycket sten kanske. Men jag gillar det skarpt.

            JO, planchen är inte vidare fin. Var får man tag i blå bakgrundsplanch och vad kostar det?? Eller är det bättre att försöka måla själv. (det känns ju inte så frestande...)
            En växtplanch kanske passar bättre till SA eller ett akvarium med Guppies ovh neontetra...

            Kommentar

            • Nyllet90
              Användare
              • oktober 2004
              • 1133

              #7
              EN växtplansch passar aldrig enligt mig![] Ska du måla så ska du nog tömma karet o vända på det så att färgen inte rinner. Det blir nog inge snyggt så. Och det vill du nog inte göra när du nyss har inredit! Det skulle inte jag vilja iallafall! En blå plansch i samma storleksom din växtplansch borde kosta lika mycket.
              Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

              Kommentar

              • Alexander Wiberg
                Användare
                • februari 2005
                • 445

                #8
                En djupblå bakgrundsplansch finns i de flesta välsorterade zoo- och akvarieaffärerna. Priset ligger på ca 70 kr/meter när de är 50 cm höga, och 90 kr/meter när de är 60 cm höga. Tycker du skall köpa den som är avtagande blå. Alltså blir den mörkare ju längre ner du kommer, precis som i sjön och havet!

                Skulle köpa en igår till mitt 375, men naturligtvis var just den avtagande blå slut i hela Jönköping!
                A.Wiberg (alex83)

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

                Kommentar

                • Taco
                  Användare
                  • oktober 2004
                  • 64

                  #9
                  Snyggt tycker jag. Särskillt vänstra delen som ser "naturlig" ut. Högra sidan ser lite "staplad" ut. Men som sagt, jag gillar mycket sten och har själv aldrig haft problem med "mycket inredning". Mer än när det gäller att håva upp fiskar. Men då får man hitta på en bra fälla.

                  Kommentar

                  • PowerMerca
                    Användare
                    • mars 2005
                    • 173

                    #10
                    JA, DET LÅTER BRA. nej, måla är inget jag tänker göra. Men tack för tipset. När jag skrev måla tänkte jag mer på papper...men d¨å blir det nog väldigt kladdigt...
                    Det blir nog en blå planch.

                    Är det bästa av köpa den i en ren akvariebutik (Akvarievalvet) eller är det bättre om man köper det på typ Arken eller Djurmagazinet.

                    Kommentar

                    • PowerMerca
                      Användare
                      • mars 2005
                      • 173

                      #11
                      det som blir synd är att mna inte ser vad som händer bakom alla stenar. Men så blir det ju nästan alltid när man har många stenar.

                      Kommentar

                      • RobbanG
                        Användare
                        • januari 2004
                        • 563

                        #12
                        Ser hyfsat tycker jag.
                        Jag är som du Merca gillar mycket inredning... till en början. varje gång jag gör ett rejält ominredningstag trycker jag in massor av sten. Tycker ofta det ser mycket bra ut i början, men tröttnar efter tag och tar bara bort mer och mer sten. Efter 3-5 månader har jag plockat bort 2/3 alla ursprunglig sten. Kanske är det så för dig också

                        Appropå planscher kolla in medlemmarnas bilder som förslag.
                        //Robert

                        Kommentar

                        • PowerMerca
                          Användare
                          • mars 2005
                          • 173

                          #13
                          ja, det blir faktiskt en stor skillnad...ska nog köpa en nya planch vis nästa besök i djuraffären. Det ändå problemet är att det kan bli svårt att få bort den gamla. Jag vet inte hur akvariets förra ägare har monterat den.
                          Det ser dock ut som det skulle kunna vara någon form av tejp.

                          En annan sak som jag såg idag var att min mal håller på att smalna av. Den ser ganska mager ut, men jag har inte tittar där på den förut lika nogrant så jag har ingenting att gå på.
                          Det skulle kunna ha något med den nya inredningen att göra. Det kanske inte finns tillräckligt mycket skit att äta.

                          Ska man mata malar med "malmat" eller ska jag ignorera det ovh hoppas att den tar sig.

                          Kommentar

                          • Micke Lövberg
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 349

                            #14
                            En sak som slår mig,inte bara med Din inreding (läcker förutom bakgrunden.JÄVLA TJAT!)är att kommer verkligen fiskarna i dom grottorna som Du/Ni skapar?På många bilder man ser verkar inte storleken på grottorna harmonisera med storleken på fiskarna.
                            375L Malawi
                            112L Tanganyika
                            90L Tanganyikayngel
                            45L Tanganyika

                            Kommentar

                            • Rokker
                              Användare
                              • april 2005
                              • 18

                              #15
                              Snyggt!
                              Jag använder svarta sopsäckar av plast som bakgrund. Var tänkt som en tillfällig lösning men den blir nog permanent då det blev riktigt snyggt. Jag "knölade" ihop ett antal säckar och tryckte ned dem mellan akvariet och väggen, skapar en snygg struktur. Billigt var det oxå!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...