Varför tuggar hon inte färdigt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyllet90
    Användare
    • oktober 2004
    • 1133

    #16
    Om ni har problem med att Fiskarna spottar rommen när ni matar så strunta i att mata några dagar. Då slipper honan bi så frestad.

    MVh Andreas
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

    Kommentar

    • Milano
      Användare
      • maj 2005
      • 23

      #17
      Har faktiskt prövat det med...att inte mata alltså,men det verkade inte vara det som var det avgörande i detta fallet!
      Men tack allihop för tipsen ändå!!

      Å PatrikMalmo...ska hålla tummarna...(för min hona oxå)

      Malin

      Kommentar

      • PowerMerca
        Användare
        • mars 2005
        • 173

        #18
        om man har honor i separata kar så behöver man ju inte mata öht. Men Men. Om man matar dem medan de går i yngelkar kan de spotta och sen kan de plocka upp äggen igen

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #19
          Nja, det här med ruvande honor och matning har jag blivit osäker på senaste tiden. Mina Cyprichromis äter helt klart en hel del smått foder under sista perioden av ruvningen. De yngel som kommer i sällskapskaret är faktiskt rätt välnärda, till skillnad mot odlingslokalen där honorna har gått separat. Nu är ju Cyprichromis en art som när den väl spottat så är det klart - de tar inte in ynglen i munnen igen. Månne är det därmed skillnad på dem och en del Malawi. I dunno.

          Smått (väldans smått tom) foder i slutet av ruvningen verkar dock vara en hit, för Cyps.

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          Arbetssätt...