Ciklider från Rio San Juan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gryni
    Användare
    • februari 2004
    • 63

    #16
    Tack för tipset Guy!
    Det tillkom lite fler arter på den länken än de jag tidigare sett. Tyvärr i det här fallet, är att de alla är arter som aldrig/knappast förekommer i zoo-handeln. Men jakten går vidare...

    Kommentar

    • gryni
      Användare
      • februari 2004
      • 63

      #17
      Hej!
      Nu är det äntligen dags för uppdatering av denna tråd!!!
      När jag nästan givit upp hoppet om att hitta några ciklider från Rio San Juan fick jag syn på ett par av vf. Aequidens latifrons på en akvarieaffär i Stockholm. Detta par var det enda som kom in med sändningen så det vara bara att slå till och köpa fiskarna. Nu har paret fått flytta in bland mina Nematobrycon lacortei (regnbågstetror) och jag är väldigt nöjd. Börjar bli lite biotop-känsla iaf. Just nu är de rätt skygga av sig vilket har gjort att det inte blivit några foton. Tyvärr har jag bara en kompaktkamera så jag är lite skeptiskt till hur bra foton det kommer gå att ta. Men jag ska ge det ett försök.

      Hittade dock en bild på Jeff Rapps sida på arten så länge: http://www.tangledupincichlids.com/images/latifrons.jpg

      Det jag undrar lite över om någon har några visdomsord angående att få vildfångade fiskar att komma igång med maten. Som det är nu äter paret bara levande och frysta mygglarver. Mitt flingfoder som jag också matar med är de mer skeptiska till. Vet inte om det kommer att gå över. Någon kommentar?

      Kommentar

      Arbetssätt...