Pump till en stor kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #31
    Vilka är dom fördelarna?
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • tseppae
      Användare
      • mars 2005
      • 104

      #32
      jag uppskattar er som frågar mera om pumparna o får igång en diskution jag har haft akvarium i ungefär 6-8 år men har aldrig haft en ytterfilter men blir tvungen o ha ett nu. vilka är fördelarna, med att ha 2080, andra än volymen

      Kommentar

      • Mattias Olsson
        Användare
        • september 2003
        • 328

        #33
        I den här tråden har detta filter disskuterats: http://www.ciklid.se/forum/topic.asp...85&whichpage=7

        Kommentar

        • Mattias Olsson
          Användare
          • september 2003
          • 328

          #34
          Nackdelen med så här stora ytterfilter är väl att de väsnas en hel del. Den uppfattningen har jag iaf fått av Eheim 2260 av det som jag läst här på ciklid.se

          Om 2080 låter mer eller mindre vet jag inte...

          Kommentar

          • Torsten
            NCS Medlem
            • september 2002
            • 647

            #35
            Varför inte köra med två filter? Då minimerar man risken vid haveri mm. Jag hade nog valt 2 stycken Eheim 2028 och haft en i var ende på akvariet. Du får iofs inte lika stor filtervolym som med ett 2260, men med tanke på att dessa är "Reday & Go" och enl. många bland dom bästa så är det inte kattskit!

            ps. Eheim 2260 pumpar 1900l/h och har 18l filtervolym, Eheim 2080 pumpar 1700l/h och har oxå 18l filtervolym. 2st Eheim 2028 pumpar ihop 2100l/h och har 14,6l filtervolym.

            Kommentar

            • Karon
              Användare
              • april 2002
              • 880

              #36
              Torsten, vet du hur många liter filtermaterial 2260 resp. 2028 rymmer.
              2080 rymmer 11 + 1,5 liter i alla fall.

              Kommentar

              • tseppae
                Användare
                • mars 2005
                • 104

                #37
                ny har jag halvt bestämt för 2 st powerheds, 1000/h st + en 2080 som förhoppnings vis klarar av att sköta filtreringen. ny är det bara att börja bygga bordet till karet jag vill åter tacka alla som har hjälpt till på detta tråd med litte av sin visdom.

                Kommentar

                • Torsten
                  NCS Medlem
                  • september 2002
                  • 647

                  #38
                  Lycka till..

                  Kommentar

                  Arbetssätt...