Prinsess akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #31
    citat:Jag har själv upplevt de princessor jag haft som ganska mesiga tills den dag de leker så jag skulle inte ha en bufflig leleupi bland dem i ett så litet akvarium.
    Min erfarenhet är att pulcherprinsessor spöar leleupi, inte tvärtom (vilket som sagt finns beskrivet i CB).
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Alexander Wiberg
      Användare
      • februari 2005
      • 445

      #32
      Ola: Tror du det går att hålla dem tillsammans i ett 112-liters då?
      A.Wiberg (alex83)

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #33
        Pulcher ska vara aggressivare än brichardi förresten, sa välj brichardi eftersom ditt akvarium egentligen är för litet och du kommer att tvingas att ta bort prinsessor vartefter de växer upp. Personligen skulle jag rekomendera dig att bara ha brichardi även om det du föreslår troligen går relativt eller till och med mycket bra.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #34
          Jag skulle inreda med ett stort stenröse upp till ytan i ena hörnet och ett mindre i andra hörnet. I mitten skulle jag ha 50 snäckskal. Jag skulle plantera smalbladig valisneria, inte jättevalisneria.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Ted
            Användare
            • november 2003
            • 157

            #35
            citat:Min erfarenhet är att pulcherprinsessor spöar leleupi, inte tvärtom (vilket som sagt finns beskrivet i CB).
            Stämmer säkert.. men hos mig var det mina pulcher "daffodil" som åkte på stryk av leleupin innan jag tog upp dem.. iofs var princessorna mindre än leleupin.

            Jag tror nog det kan vara lite skillnad olika individer emellan, samt att storleken spelar stor roll och vem som etablerade sitt ett revir först.

            Bästa sättet enligt mig är att om man provar sig fram brukar det bli bra till sist.
            /Ted
            750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

            Kommentar

            Arbetssätt...