fiskvaldilemma Tanganijka och/eller Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ralp
    Användare
    • november 2004
    • 70

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av PsyM
    Det gäller ju bara att tänka på att fiskarna ska få det så bra som möjligt!
    Joda - absolut - PsyM - det är därför jag kolla upp det här hos experterna och litar inte enbart på vad säljarna säger

    Det är synd att utvalet är så begränsad när man inte ha utrymme för större, riktiga kar typ 375 liter uppåt. Allt eftersom jag måste (och vill) synka mitt interesse med övriga i familjen.

    Jag borde kanske byter till det riktiga "dark side" och köra ett vanlig sällskapsakvarium och kommer tillbaka till afr. ciklider när jag har förutsättningar för det.

    Tack för hjälpen iallafall! Hejhopp. ralp

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Med mycket begränsade malawi kunskaper så skulle jag föreslå Aulonocara. Vad jag förstått inte så våldsamma och en av de få malawisar jag skulle kunna tänka mig att hålla.

      Kommentar

      • ralp
        Användare
        • november 2004
        • 70

        #18
        Tack krk - Snabbkikade lite på Zoopets artbeskrivningar och hittade den här Aulonocara sp. "chitande type masinje" : http://zpet.se/fiskar/fisk.php?NR=801 som jag tycker ser jättesnyggt ut. Dessutom är den ju ganska liten. 100cm/120 liter skulle kanske passar?!

        Några som har erfarenheter med denna firre? Synpunkter? Finns den i handeln?

        tacksam för tips!

        hejhopp. ralp

        Kommentar

        • LadyTiera

          #19
          snygg fisk, påminner oerhört mycket om mina viktoria nubila.
          mitt tips är att maila akvarielagret och lite oliak zoobutiker om detta elelr att ringa runt och kolla om de har den inne

          Kommentar

          Arbetssätt...