Svullen livingstonii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Belgarath
    Användare
    • februari 2005
    • 584

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Twosaint


    I första stadiet då man ser att en fisk börjar bli svullen är det ingen som provat att håva upp fisken och "massera" den lite lätt ?
    Men jag tror ju själv att när en fisk börjat svälla så är den redan "trasig"
    Snackade med en Discussnubbe igår, han hade precis "räddat livet" på ett av sin praktexemplar med just "magmassage" ett par dagar tidigare. Vad jag förstod så hade han fått tipset av sin Zoobutik, där ägaren sa att han gjort likadant med ca.10 Discusar varav 8 klarat sig så det kan ju inte vara helt fel. Och kan man göra det med discusar borde det gå med övriga ciklider oxå. Bör tilläga att jag såg fisken han masserat och den såg ut att må hur bra som helst.

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • november 2004
      • 572

      #17
      citat:[i] Själv blev jag itutad när jag var liten att det skulle vara farligt att äta okokta makaroner eftersom de kunde svälla, jag provade men inget hände.

      Coolt![8D]

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • november 2004
        • 572

        #18
        Nä,tror inte det är buken på nämd art...kanske nån förstoppning...eller nått annat skumt..vet ej..vad skulle jag gjort?Ser jag att fisken lider o jag står maktlös..så avlivar jag den...innan i detta fall kanske jag skulle prova med att höja tempen till absoluta vad fisken tål värdet(vad är det?) samt skickat i en saltdos(varför?)avlivning står o väntar!

        Kommentar

        Arbetssätt...