Glad ägare till mina CA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pirran
    Användare
    • december 2004
    • 186

    #46
    du fick väl dina från simontorp? dessa kommer isåfall också därifrån, hur stora var dina när du fick dom? vet du var det finns mer info om dessa firrar ex hur stora blir de? hur fredliga är de? Kan man skilja könen åt?mm jag har letat på nätet men inte hittat något. mvh maria
    pirran

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #47
      Hej!Japp mina kommer åxo från simontorp och dom var c:a 5cm har nog vuxit 2 cm sen dess.Pangea hade lite info på sin tråd som du säkert har läst,jag själv har inte forskat så mycket har några bilder på stora djur men jag har inte tagit bilderna så därför lägger jag inte ut dom.men du kan se mitt akvarium här http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...493&gid=362499
      mvh MJ
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #48
        http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...493&gid=399807 har lagt in fler bilder nu.Jinnarparen och lundensis nu kan ni se era förra detta skyddslingar =)mm.Obs ni ska kolla i det nya bild albumet som heter CentralAmerikanare ll
        MJ
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • augusti 2002
          • 3743

          #49
          Ja vad ska man egentligen säga annat än:
          - Jag är avis!!!!!!!!!!!! ;D
          Hehe, störtfint kar du har satt ihop! Pearsei är verkligen jättefina, ännu en art som tycks ha fallit i glömska likt friedrichsthaliin utan direkt anledning, verkligen vackra fiskar.

          Appropå jaguarciklidernas kön så kikade jag i det första bildgalleriet och fisken du kallar "Lilltand" skulle jag säga är en hona och fisken du kallar "Huggtand" är nog en hane. Då går jag enbart efter mönstret på fenorna, honor med mönstrade fenor tycks vara rätt ovanliga, även om de existerar, medan hanar i den där storleken alltid tycks ha mönster.
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #50
            Hej FI!Kul att du tycker om mitt akvarium,Jag köpte loss 2 pearsi från lundensis så det är egentligen han som ska gratuleras hehe...Jag försöker bara ta hand om dom väl!Dom har fått lite större plats nu och verka trivas fint ihop.Intressant det där du skriver om jaggorna men jag är lite skeptisk att det är ett par dock ,tror snarare på 2 honor .Dom ser inte varandra alls + att den stora spelar och skakar så fort hon ser min stora Mauculicada hane lustigt men helt sant!!Jag är ganska grön på dessa fiskar men det är bara en känsla jag fått,Jag vet att teckningarna skiftar mycket på olika jaggor men kan hanarna bli så ljusa som min under mittlinjen där är hon ljusguldaktig.Tänker dock inte byta ut någon så det spelar ingen roll faktiskt,blir en jäkla röra ikaret när dom ska till och leka ,då skulle man ha ett 4 meters kar isf.Men det är bara min personliga åsikt hehe..
            mvh MJ
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • FI
              Användare
              • augusti 2002
              • 3743

              #51
              citat:Ursprungligen skickat av Micke Jarhl

              Jag vet att teckningarna skiftar mycket på olika jaggor men kan hanarna bli så ljusa som min under mittlinjen där är hon ljusguldaktig.
              Jo de kan se ut nästan hur som helst, oftast brukar dock hanarna ha kraftigare mönster på fenorna än honorna och det var det jag gick efter. På de här bilderna tycker jag de verkar ha olika kön.


              Men på andra bilder är skillnaden mindre så du kanske har rätt. Bildar de par så lär du inte missa det i alla fall.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                #52
                Hej igen FI!! jag förstår var du menar FI men där är "Huggtand" lite skygg på den bilden(Där av teckningen).Den röda strålen från kameran skrämde honom en aning i början går bättre nu men vi får se hur det går,men som sagt
                könen spelar mindre roll för mig men tack för dina åsikter sånt uppskattas
                mvh MJ
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                Arbetssätt...