Bukvattensot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattiz
    Användare
    • February 2005
    • 108

    #16

    Jag svara inte på frågan för jag vet inget om det men hänvisa till att söka och som tydligt framgår i andra trådar så är jag ny men lär mig fort Därför tycker jag att de som har större kunskap i ämnet bör svara och hjälpa till och som jag skrivit innan så är väl alla nybörja någon gång?... Nu lärde jag mig något nytt om soten och tackar för det

    Larvigt och larvigt det ligger nog en del sanning i det också...

    Men Cutekid förstod iaf ironin i det hela...
    Den som har flest prylar när han dör... Dör ändå...

    Kommentar

    • Twosaint
      Användare
      • December 2004
      • 68

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av Mattiz


      tror nog att folk börjar tröttna på att man inte söker innan man frågar... eller om man inte är med i "klubben"??? Det verkar så iaf?

      Sök på bukvattensot så kommer du säkert få många träffar.

      Lycka till.

      En för alla, alla för en.
      Jag sökte innan jag skrev tråde, hittade en massa där folk pratade om svullna fiskar och ploppande ögon. Ingen som gick in varför det smittar. Som sagt eftersom många påstår att det handlar om kosten så var jag nyfiken huruvida det kunde smitta i så fall. Men om du är så jävla duktig på att söka kunde du gjort det och postat länkar i tråden.

      Bra svar av Fredrik och Stefan dock.

      Kommentar

      • Mattiz
        Användare
        • February 2005
        • 108

        #18

        Jag gav dig ett tips på vad du kunde söka på... Men det kommer INTE att hända igen...

        Jag tycker du ska vårda ditt språk i forumet!
        Den som har flest prylar när han dör... Dör ändå...

        Kommentar

        • Twosaint
          Användare
          • December 2004
          • 68

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av Mattiz


          Jag gav dig ett tips på vad du kunde söka på... Men det kommer INTE att hända igen...

          Jag tycker du ska vårda ditt språk i forumet!
          Nej du gav mig inget tips. Du började med ett "roligt" inlägg.
          Jag har hållit på med fiskar sen barnsben, har haft mellan 0-5 akvarium i hemmet då jag växte upp.

          Har aldrig fått något vettigt ur nån fiskaffär heller.
          Har haft sydamerikanare en längre tid och aldrig råkat ut för soten då. Hade "sällskapsakvarium" och fick det på en fisk jag utfodrat med samma mat i 3 år.Det var första gången och sen jag började med troffar kom det för andra gången det slog ganska hårt den gången. Var inte hemma utan det var en bekant som skulle sköta akvariet den gången, nu tror jag att en av mina VF Lombardio fått det tog bort den och nu har andra honan troligtvis fått det med.

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            citat:Larvigt och larvigt det ligger nog en del sanning i det också...
            Inte ett smack sanning ligger i det, men det finns en del som försöker vinna popularitetspoäng här på forumet genom att påstå det.
            Det är verkligen synd då detta ger grymt orättvis dålig reklam för forumet och i förlängningen även för föreningen.

            Och vem vinner på det?

            Kommentar

            • Mattiz
              Användare
              • February 2005
              • 108

              #21

              Tackar för dit mail Stefan och jag håller med dig helt... Det är helt klart svårt att vara ny

              Jag vill lära mig så mycket som möjligt om hobbyn dels för egen del och dels för att kunna hjälpa andra i framtiden.

              Sen ang. popularitetspoäng så bryr jag mig inte om det och har aldrig gjort.

              När det kommer till "klubben" så kändes det ju lite konstigt när man kommer in som ny och får först massor med bra svar och ide'r och sen dör det bara ut det är då det känns som om det är ett "slutet sällskap" och vi ska hålla oss utanför... Kanske bör tänka på det för det är annars ett mycket bra forum.

              Det verkar som om att discus inte är en ciklid... men det är det jue Hittar tyvärr inte (eller ska kanske inte säga tyvärr för detta är ett bra forum) något bra discus forum men tänkte att eftersom discus är en ciklid så kan jag börja hänga i detta forum.

              Så nu är det överstökat

              Nu över till något helt annat och det är ang. flagyl... men det skriver jag strax i en annan tråd... Tror det kan hjälpa många... hoppas på det iaf
              Den som har flest prylar när han dör... Dör ändå...

              Kommentar

              Arbetssätt...