Mina vattenbyten för Altum och diskus!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mård
    Användare
    • februari 2004
    • 285

    #16
    Jag tycker inte jag var spydig eller så. Men om någon uppfattde det så var det i sånna fall fel Ibland kan det vara kul att provocera lite vad Annmari ville vet jag ej....

    Men jag skulle gärna vilja starta en disskusion om discus hållningen för det vore inttresent för mig.

    Hade problem med mina discusar ett tag efter att en pump brakat ihop(lång historia) men nu är allt bra. Men det blev inte det förän jag slutade byta vatten som en tok. Nu äter dom jätte entusiastiskt och mår bra men varje gång jag byter vatten håller jag typ andan tills jag ser att dom kommer fram igen och tigger mat.

    Höll andan i morsevid vatten bytet. Tror iaf att jag ska börja göra som Annmari (mindre vatten byten) och bara byta 1/3 vattnet vid bytena. Förut bytte jag typ 50%.
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

    Kommentar

    • Mård
      Användare
      • februari 2004
      • 285

      #17
      Men jag måste ju erkänna att jag också blev sur när du startade den där tråden med att forumet höll låg nivå och något om att seriösa personer inte höll till här. Det var trisst och bara ännu trisstare blev det sen när du inte svarade på folks frågor angående det du skrivit.

      Men kanske att man har för mycket fritid för att bry sig om sånna här grejjer....
      Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #18
        Nyllet90: Annmari har all rätt i världen att skriva hur hon sköter sina akvarium på detta forum. Däremot har inte du någon rätt att håna henne. Jag tar bort dina inlägg..

        bs och tropfrog: Detta gäller delvis er också.

        Det enda problemet jag ser med det första inlägget i denna tråd är att det är ett påstående och inte en fråga. Det finns inga regler om att det måste vara en fråga och det är många medlemmar (inklusive mig) som ibland ger tips i form av påståenden. Acceptera detta, vem som än skriver det.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Mats
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 804

          #19
          Hej Annmari.
          Stå på dig.Det är roligt at höra det finns sådana där fiskarna är friska.Sen till Mård,små tätta vatten byten är bättre än enstaka stora.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          Arbetssätt...