Mina vattenbyten för Altum och diskus!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • oktober 2004
    • 531

    Mina vattenbyten för Altum och diskus!

    Hej!
    I mitt 500lit akvarium med 10 st Altum och 5 st vf diskus(grön Tefe)byter jag 100 lit vatten varannan eller var 3:dje dag det fungerar alldeles utmärkt.´Vi har 5-6 i Hårdhetsgrad i vår kommun.Sedan matar jag med Diskusquick räkmix svarta och röda mygglarver,mysis etc,etc,. Jag har märkt att fiskarna mår bra av denna skötsel. MVH Ann-Mari
    bryggan
  • imported_n/a
    Användare
    • juli 2004
    • 428

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av annmari

    Hej!
    I mitt 500lit akvarium med 10 st Altum och 5 st vf diskus(grön Tefe)byter jag 100 lit vatten varannan eller var 3:dje dag det fungerar alldeles utmärkt.´Vi har 5-6 i Hårdhetsgrad i vår kommun.Sedan matar jag med Diskusquick räkmix svarta och röda mygglarver,mysis etc,etc,. Jag har märkt att fiskarna mår bra av denna skötsel. MVH Ann-Mari
    Tack för informationen.
    MVH/Lasse

    Kommentar

    • Nyllet90
      Användare
      • oktober 2004
      • 1133

      #3
      Annmari: Men all respekt, jag tycker att det är lite onödigt att punga ut all infoom allt du gör med dina fiskar. Jag har sett flera såna här trådar och det skulle nog vara bättre om du väntade med detta tills nån frågar om hjälp.
      Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • oktober 2004
        • 531

        #4
        Hej!
        Om detta är en fredagstråd,vet ej,men alltid retar man ju någon.MVH Ann-Mari
        bryggan

        Kommentar

        • nils42
          Användare
          • januari 2003
          • 931

          #5
          Tja, vad är det som är fel med tråden? Är det någon som har vaknat på fel sida idag? Det är väl trevligt att höra hur andra bär sig åt, eller?

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • oktober 2004
            • 531

            #6
            Hej Nyllet90!
            Vad kul att höra din åsikt.Men vad jag skriver inom hobbyn på forumet har du inte ett förbaskatdugg med och göra, jag skriver om mina fiskar och erfarenheter,har du en åsikt: BEHÅLL DEN FÖR DIG SJÄLV!!!!!!!!!!
            bryggan

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • oktober 2002
              • 405

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av annmari

              Hej Nyllet90!
              Vad kul att höra din åsikt.Men vad jag skriver inom hobbyn på forumet har du inte ett förbaskatdugg med och göra, jag skriver om mina fiskar och erfarenheter,har du en åsikt: BEHÅLL DEN FÖR DIG SJÄLV!!!!!!!!!!
              Det var något om stenar och glashus.........[xx(]

              Kommentar

              • tropfrog
                Användare
                • juli 2003
                • 1827

                #8
                Snälla Annmari. Vad du skriver på forumet har vi väl alla med att göra, vem skriver du annars för? Om du får utrycka dina åsikter men ingen annan, vad blir det då?
                MVH
                Magnus

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • oktober 2004
                  • 531

                  #9
                  HejTropfoq!
                  Du har ju rätt,men jag kunde inte låta bli att reagera på Nyllet90,jag har väl också rätt att yttra mig!!!!!!!!!!?????????? MVH Ann-Mari
                  bryggan

                  Kommentar

                  • tropfrog
                    Användare
                    • juli 2003
                    • 1827

                    #10
                    Deffinitivt, men det är alltid bäst att andas långsamt och räkna till tio innan man trycker på "skicka".

                    Det händer alla att man lackar ur, men det är sällan någon annan än man själv som tappar trovärdighet.
                    MVH
                    Magnus

                    Kommentar

                    • Mård
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 285

                      #11
                      Hej Annmari!
                      Inget ont menad men vad vill du uppnå med tråden och det du har skrivit? Jag menar detta är ett diskussions forum men med ditt första inlägg fattar jag bara inte vad du ville för du har liksom inte skrivit varken fråga fundering eller påstående.

                      Eller ville du bara provocera genom att skriva en konstig grej?

                      För ville du starta en disskusion om discus hållning får du ju formulera dig så också. Och vad det de du ville är jag gärna med och lär mig för jag är discus novis.
                      Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

                      Kommentar

                      • oveb
                        Användare
                        • juli 2004
                        • 125

                        #12

                        annmari:

                        Skaffa en blog, jag skriver allt onödigt vetande i min blog och skulle någon vara intresserad av vad för stolleprov man håller på med så kan de ju alltid läsa där.

                        Skriv gärna i din blog vad som menas med "bryggan" i din signatur så lovar jag att läsa den för att få veta... eller inte...
                        Min blog

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • mars 2003
                          • 3740

                          #13
                          Skärning nu! Onödigt att skriva spydiga svar som ger nåt annat än dålig stämning[V]. Ger en mobbstämning som jag tycker vi inte skall ha på ciklid.se
                          Annmari: Dina diskusar och Altums har det säkert toppen
                          Anders L

                          Kommentar

                          • Leopoldi
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 1082

                            #14
                            Håller med Anli!!
                            Många har en väldigt taskig attityd!!!
                            Jag tycker det är kul att höra hur andra sköter sina fiskar.....tror att detta forum skulle bli trevligare om fler gjorde det istället för att hacka på andras inlägg.

                            Kommentar

                            • imported_n/a
                              Användare
                              • oktober 2002
                              • 405

                              #15
                              Jooooo......men man får ju tåla lite. När det gäller svaren här så finns det ett bra ordspråk "som man ropar får man svar".
                              Har man förklarat att forumet är en lågintelligent "dockhussåpa" och avslutar sina inlägg men "det måste ni fatta" o.s.v så riskerar man helt klart att få lite "hugg".
                              "Skriker" man dessutom ut att man har "monopol" på åsikter och struntar i andras kommer garanterat svar på tal(vore konstigt annars).
                              Låt disskutionens vågor gå höga så forumet inte urartar till en plats för artighetskonversation.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...