Eheim 2252

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • januari 2005
    • 540

    #16
    Powerhead 802 ger kraftigare cirkulation än 2252 (ca 1500 bl/h), så med diffuser gen det turbulens på vattenytan om något (riktigt häftigt att se, och Malawina trivs .
    Enda nackdelen är att mina javaormbunkar (på andra kortsidan) börjat vittra sönder. Skall snart flytta dessa till annat kar.

    En fråga Mattiz... det verkar ha löst sig för dig nu, men hur gammal är din 2252? Akvariebutiken borde kunnat fixa det åt dig om garantin fortfarande gäller (Eheim har väl rätt lång garanti?)?

    Kommentar

    • Mattiz
      Användare
      • februari 2005
      • 108

      #17

      Vilka pumpar som ger kraftigast cirkulation har jag ingen aning om

      Jag ville bara att min 2252 skulle funka igen som innan och det gör den nu Alltid kul när man får pilla lite och det löser sig men det kan också gå åt hvt... Kan ju hoppas på att detta hjälper till i framtiden om någon skulle råka ut för samma problem. Det är ju därför vi finns här för att kunna hjälpa varandra

      2252:an är 4 år och det är ju ingen tid för Eheim
      Hur lång garanti den har det vet jag inte? Skulle där vara mer än 2års garanti då får man nog vända sig till Eheim? Sen finns inte butiken där jag köpte den längre och jag har ingen aning om var kvittot finns. Men den lilla saken jag behövde för att få den att funka kosta bara 95:- och det var några vita keramik delar som sitter i magneten och håller rotern.

      Stort tack igen till alla
      Den som har flest prylar när han dör... Dör ändå...

      Kommentar

      • Karon
        Användare
        • april 2002
        • 880

        #18
        Jag har två 802r och ett 2252 och ingen av 802rna kommer i närheten av det tryck som 2252:an ger. Det är verkligen kraftpaket man snackar om när man snackar om 2252. Det 802 har som inte 2252 har är ju att man kan rikta strålen i sidled samt ändra till reverse flow (att den pumpar "baklänges"), och det kan ju vara fiffigt ibland.

        Kommentar

        Arbetssätt...