Går dessa ihop??? (Tangayika)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ankku
    Användare
    • december 2003
    • 79

    #46
    ja tycker att mitt ämne har spårat ut lite...
    //Joanna

    Kommentar

    • ankku
      Användare
      • december 2003
      • 79

      #47
      ja tycker att mitt ämne har spårat ut lite...
      //Joanna

      Kommentar

      • klassisk ära
        Användare
        • juli 2003
        • 139

        #48
        "ja tycker att mitt ämne har spårat ut lite..."

        Vissa grejer får man förstås ta med en nypa salt ("Malawi-ciklider fungerar aldrig med Tanganyika-ciklider")! Se det såhär, du fick vad du ville; råd, åsikter och synpunkter av några duktiga ciklidister. Men för att ge dig lite extra kött på benen:

        "För det första kan ja ha så här många snäcklekare i samma akvarie??"

        Vanligtvis brukar man hålla dem var för sig för underlätta. Men självklart går det att hålla flera arter i samma kar, så länge det är tillräckligt stort. Det funkar ju i sjön.

        "I fall att ni tycker att någon inte passar vad skall ja ta istället då?? "

        Tja, de du nämnde skulle nog kanske funka bra förutom att L. ocellatus är fruktansvärt utrymmeskrävande, så den går bort. En grottlekare av typ Julidochromis är ett hett tips.

        "Eller skall jag lämna bort någon??"

        Ja.

        "Har ni några förslag om en färgrikare Tangayika??"

        Boulengerochromis microlepis, grymt färgrann, den enda värdiga vinnaren till NCS:s "snyggaste cikliden"!!

        Själv skulle jag skaffat 10-15 Lamprologus multifasciatus och 25-30 Cyprichromis leptosoma, en, enligt mig, killer-kombo, bra för nybörjaren.

        All makt åt Tengil, vår befriare!
        Mikael

        Kommentar

        • klassisk ära
          Användare
          • juli 2003
          • 139

          #49
          "ja tycker att mitt ämne har spårat ut lite..."

          Vissa grejer får man förstås ta med en nypa salt ("Malawi-ciklider fungerar aldrig med Tanganyika-ciklider")! Se det såhär, du fick vad du ville; råd, åsikter och synpunkter av några duktiga ciklidister. Men för att ge dig lite extra kött på benen:

          "För det första kan ja ha så här många snäcklekare i samma akvarie??"

          Vanligtvis brukar man hålla dem var för sig för underlätta. Men självklart går det att hålla flera arter i samma kar, så länge det är tillräckligt stort. Det funkar ju i sjön.

          "I fall att ni tycker att någon inte passar vad skall ja ta istället då?? "

          Tja, de du nämnde skulle nog kanske funka bra förutom att L. ocellatus är fruktansvärt utrymmeskrävande, så den går bort. En grottlekare av typ Julidochromis är ett hett tips.

          "Eller skall jag lämna bort någon??"

          Ja.

          "Har ni några förslag om en färgrikare Tangayika??"

          Boulengerochromis microlepis, grymt färgrann, den enda värdiga vinnaren till NCS:s "snyggaste cikliden"!!

          Själv skulle jag skaffat 10-15 Lamprologus multifasciatus och 25-30 Cyprichromis leptosoma, en, enligt mig, killer-kombo, bra för nybörjaren.

          All makt åt Tengil, vår befriare!
          Mikael

          Kommentar

          Arbetssätt...