Auloncara Tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan F
    Användare
    • mars 2006
    • 2439

    #61
    Ursprungligen postat av AORFISH
    Grymt snygg!!
    Tack Aorfish

    Hälsningar

    Johan
    3000 liter med Tropheus
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
    Tropheus sp. black Ikola
    Tropheus sp. black Caramba
    Tropheus red bishop Caramba
    Tropheus Moorii Kambwimba
    Tropheus Moorii Kapampa
    Tropheus Duboisi Maswa

    Kommentar

    • Gäst

      #62
      Någon som har en snygg bild på Auloncara hansbaenschi??? Hade en hane en gång i början på 90-talet som var helt otroligt snygg..Är fortfarande den snyggaste auloncara hane som jag sett.. Fenspetsarna övergick i grönmetallic typ..Metallicblå kropp med vita ränder samt en bred röd rand bakom huvudet..Vit sömm på ryggfenan.. Så har någon en bra bild så snälla lägg in den..

      Kommentar

      • Hogan1
        Användare
        • augusti 2008
        • 149

        #63
        Får försöka länka.... Tyvärr vill min A.Maylandi inte vara med på bild. Men förhoppningsvis kommer här ett par vettiga bilder på dels en A. Stuargranti Coube, en Stuartgranti Chiwindi och en Stuartgranti Usisya. Börjar med Chiwindin...



        och så Cobuen...



        och sist kommer Usisyan.



        Mina fiskar är dåliga på att posera.....

        Förutom dessa har jag 1+1 Firefish, 1+1 A.Stuartgranti Chilumba, 2+2 Aulonocara Korneliae och 1+1 A. Maylandi. Samt ca. 10 yngel från Chilumban.

        Usisya och Chiwindi är VF - och även Maylandi. Det andra är odlat.
        Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

        Kommentar

        • akva99
          Användare
          • september 2005
          • 527

          #64
          en chidunga

          Kommentar

          • akva99
            Användare
            • september 2005
            • 527

            #65
            en baenschi

            Kommentar

            • Gäst

              #66
              Kanon snygga fiskar! den som liknar hansbaenschi mest är cobue'n..

              Kommentar

              • Hogan1
                Användare
                • augusti 2008
                • 149

                #67
                Min favvo är definitivt Chiwindin - har ju dessutom Firefish kom jag på. Men jag får nog göra mig av med dem eftersom honan är drottning i karet och hanen är kung - fast han viker sig mot min Fryeri - och honan mot min Usisya samt Fryerin. Intressant nog jagar firefish-honan bort hanen. Lite svårbegripligt blir det - men när jag nu har VF Usisya i den tanken, blir det nog trots allt Firefish som åker..

                Är på jakt efter en A. Lwanda också - inte lätt att få tag på de VF man vill ha tyvärr.
                Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

                Kommentar

                • Mattias777
                  Användare
                  • november 2006
                  • 1493

                  #68
                  Ursprungligen postat av Hogan1
                  Min favvo är definitivt Chiwindin - har ju dessutom Firefish kom jag på. Men jag får nog göra mig av med dem eftersom honan är drottning i karet och hanen är kung - fast han viker sig mot min Fryeri - och honan mot min Usisya samt Fryerin. Intressant nog jagar firefish-honan bort hanen. Lite svårbegripligt blir det - men när jag nu har VF Usisya i den tanken, blir det nog trots allt Firefish som åker..

                  Är på jakt efter en A. Lwanda också - inte lätt att få tag på de VF man vill ha tyvärr.


                  Menar du Aulonocara Stuardgranti "blue neon" ifrån Chiwindi?


                  http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                  Kommentar

                  • Hogan1
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 149

                    #69
                    Ursprungligen postat av Mattias777
                    Menar du Aulonocara Stuardgranti "blue neon" ifrån Chiwindi?
                    Jupp - den är det. Har dock inte Stuartgrantivarianterna i samma kar.
                    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

                    Kommentar

                    • malawi375
                      Användare
                      • april 2006
                      • 209

                      #70
                      Var på akvarielagret i stockholm och köpte en vuxen grupp 1+2 A. sp. "walteri". Finfin utfärgad hane! Alla överlevde transporten upp till Sundsvall, allt gott o väl så längt alltså. Häromdagen så dog dessvärre hanen helt oväntat, han hade inte visat några direkta sjukdomstecken alls. Så nu står jag här med två grå vuxna honor Efterlyser alltså med ljus och lykta en vuxen hane till mina två damer. Kanske någon känner till någon som har någon hane till salu???

                      Kommentar

                      • Pieter
                        Användare
                        • augusti 2004
                        • 251

                        #71
                        Ursprungligen postat av malawi375
                        Var på akvarielagret i stockholm och köpte en vuxen grupp 1+2 A. sp. "walteri". Finfin utfärgad hane! Alla överlevde transporten upp till Sundsvall, allt gott o väl så längt alltså. Häromdagen så dog dessvärre hanen helt oväntat, han hade inte visat några direkta sjukdomstecken alls. Så nu står jag här med två grå vuxna honor Efterlyser alltså med ljus och lykta en vuxen hane till mina två damer. Kanske någon känner till någon som har någon hane till salu???
                        Tråkigt att höra.
                        Men ring Kent i Nol
                        han hade för ett tag sedan vf, om inte har inne så kan han säkert
                        fixa igen.

                        som sagt tråkigt att det bidde så för det är en jäkligt grann firre..

                        //Pieter

                        Kommentar

                        Arbetssätt...